Gå til innhold

Verdens beste band?


Zeppelin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
M E T A L L I C A

405629[/snapback]

 

/Word.

Metallica har gjort stor succès (Er det sånn det staves?) og sangene deres er best! Har riktignok gått lei av noen fordi jeg har hørt på det for mye da men :p

6570200[/snapback]

 

Vel, gamle Metallica er stort, men alt etter ...And Justice For All er heller labert.

Lenke til kommentar
M E T A L L I C A

405629[/snapback]

 

/Word.

Metallica har gjort stor succès (Er det sånn det staves?) og sangene deres er best! Har riktignok gått lei av noen fordi jeg har hørt på det for mye da men :p

6570200[/snapback]

 

Vel, gamle Metallica er stort, men alt etter ...And Justice For All er heller labert.

6570548[/snapback]

 

Feil. The Black Album og Load er knallskiver.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig folk legger i verdens beste band?

 

Jeg vil si at et band som skal regnes for verdens beste bør ha disse faktorene:

- Teknisk brilianse fra alle bandmedlemene

- Orginalitet og versalitet i sine låter, altså at man skaper noe nytt samtidig som man spiller innenfor et bredt spekter.

 

Mange av bandene som har blitt nevnt i denne tråden mangler egenskapene nevnt ovenfor, eks AC/DC...

 

Så når man skriver sitt forslag til "verdens beste band", hadde det vært fint om enkelte kunne begrunnet sitt svar, ikke bare nevnt favorittbandene sine.

 

Jeg mener Led Zeppelin er verdig tittelen, da de var nyskapende, og alle bandmedlemene viste gode tekniske ferdigheter. De spilte også musikk innenfor flere sjangre, som underbygger deres allsidighet. De var ikke perfekt, men er utvilsomt et av de bandene som har betydd mest for musikkhistorien.

 

Musikk er subjektivt, så det er garantert ikke alle som er enige med meg, men det hadde da vært fint med en begrunnelse for hvorfor du mener et annet band er verdig tittelen. Og hver så snill, ikke skriv usaklige band som AC/DC, Guns N' Roses o.l.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig folk legger i verdens beste band?

 

Jeg vil si at et band som skal regnes for verdens beste bør ha disse faktorene:

- Teknisk brilianse fra alle bandmedlemene

- Orginalitet og versalitet i sine låter, altså at man skaper noe nytt samtidig som man spiller innenfor et bredt spekter.

Dette kvalifiserer Emperor. :)

 

Men "verdens beste band" er uansett subjektivt. For meg er det Emperor.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig folk legger i verdens beste band?

 

Jeg vil si at et band som skal regnes for verdens beste bør ha disse faktorene:

- Teknisk brilianse fra alle bandmedlemene

- Orginalitet og versalitet i sine låter, altså at man skaper noe nytt samtidig som man spiller innenfor et bredt spekter.

Dette kvalifiserer Emperor. :)

 

Men "verdens beste band" er uansett subjektivt. For meg er det Emperor.

6593422[/snapback]

Musikk er subjektivt ja, og takk for det, men som sagt, så savner jeg en begrunnelse for hvorfor folk pøser på med sine favorittband. Hva er så bra med de?

 

Hyggelig at du liker Emperor. Hva er det du liker med dem?

Lenke til kommentar
Hvorfor må vi alltid begrunne hvorfor man liker noe? Jeg er ikke interessert i å uttale meg om hvorfor jeg liker alle artistene/filmene/bøkene jeg liker, selv om jeg uten problemer kan gjøre det.

6593562[/snapback]

 

Da er isåfall emnetittelen missvisende, om det er favoritter det siktes til. Verden Beste er i mine øyne litt lengre enn den subjektive dette-er-mitt-favorittband. Selvfølgelig blir det alltid subjektivt, siden musikk er nettopp det. Derfor hadde en forklaring om hvorfor akkurat det bandet er din favoritt, vært på sin plass.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...