Gå til innhold

Verdens beste band?


Zeppelin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes Pink Floyd er så oppskrytt. Har riktig nok et par bra sanger, men mye er så vanvittig kjedelig og tamt. Overvurdert IMO

6597432[/snapback]

De er ikke oppskrytt. Det kan jeg skrive under på, og det kan alle andre som liker bandet. Kanskje musikken ikke faller inn under din smak, men det er ikke ensbetydende med at de er oppskrytt. De fleste anbefalinger jeg leser, stemmer godt overens med musikken slik jeg kjenner den, og folk med sans for denne typen musikk mottar ikke anbefalinger som er basert på oppskryting.

En annen ting er at de beste sangene, etter min mening, ikke får noe særlig oppmerksomhet av kritikerne. De har en hau med underskrytte album.

Jeg har ikke så mye til overs for Black Metal, men gjør det alle black metal-band oppskrytte?

Lenke til kommentar

Nimenoz:

Du kan ikke være så betatt av dream theater når du sier at gitaristene i dream theater har vært nær å bli kåret til verdens beste!

De har jo bare en gitarist!

John Petrucci!

 

 

nå har vel Lars Ulrich blitt kåret til verdens beste trommis flere ganger og, så kåringer av beste instrumentalister bør man ta med en klype salt

6600206[/snapback]

 

Og til deg, så har du helt rett med dette! Lars Ulrich e ikke nærheten av portnoy, men portnoy er ikke i nærheten av noen av de beste jazz-trommissene heller.. Så det er egentlig opp til hva de ligger i "verdens beste", og hva er personen god i.. Tipper ikke Lars Ulrich hadde komt så langt uten en dobbelpedal og sånne ting..

Lenke til kommentar
Etter å ha sett Pulse på DVD-format er jeg fortsatt ikke i tvil. Pink Floyd er det beste bandet, og de leverte en konsertopplevelse som må kunne kalles verdens åttende underverk. Ingen har gjort noe som ligner halvparten en gang...

6594133[/snapback]

 

Enig, beste DVD konserten jeg har sett.

6596737[/snapback]

Synes Pink Floyd er så oppskrytt. Har riktig nok et par bra sanger, men mye er så vanvittig kjedelig og tamt. Overvurdert IMO

6597432[/snapback]

 

Hvilke to sanger?

6597836[/snapback]

Det er kanskje de mest kjente, men også de to beste: Comfortably Numb og Wish You Were Here. De har jo et par til som er brukbare, men det får det likevel ikke til å være mer enn et oppskrytt band.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett Pulse på DVD-format er jeg fortsatt ikke i tvil. Pink Floyd er det beste bandet, og de leverte en konsertopplevelse som må kunne kalles verdens åttende underverk. Ingen har gjort noe som ligner halvparten en gang...

6594133[/snapback]

 

Enig, beste DVD konserten jeg har sett.

6596737[/snapback]

Synes Pink Floyd er så oppskrytt. Har riktig nok et par bra sanger, men mye er så vanvittig kjedelig og tamt. Overvurdert IMO

6597432[/snapback]

 

Hvilke to sanger?

6597836[/snapback]

Det er kanskje de mest kjente, men også de to beste: Comfortably Numb og Wish You Were Here. De har jo et par til som er brukbare, men det får det likevel ikke til å være mer enn et oppskrytt band.

6601130[/snapback]

Money, Another Brick in the Wall.... :roll:

Lenke til kommentar
Det er kanskje de mest kjente, men også de to beste: Comfortably Numb og Wish You Were Here. De har jo et par til som er brukbare, men det får det likevel ikke til å være mer enn et oppskrytt band.

6601130[/snapback]

Astronomy Domain, Interstellar Overdrive, A Saucerful of secrets, Careful with that Axe Eugene, Dogs, The Great gig in the Sky, Atom Heart Mother, Echoes, The Nile Song, Obscured by Clouds osv er sanger som ikke passer inn i beskrivelsen rolig og kjedelig. Låtutvalget er hentet fra den mindre kjente biten av bandet. Låter folk flest aldri får høre om, fordi de ikke - (!) - blir oppskrytt.

Ta en lytt på Careful with that Axe Eugene. Jeg ber deg på mine knær. Når Waters skriker for full hals og gitaren følger på, får du høre en musikalsk side av Pink floyd som så til de grader ikke er synonymt med Comfortably Numb og Wish You Were Here. Her kan du lære mer om verdens mest misforståtte band, hvis kjent for en helt annen musikkstil enn det de egentlig fremførte store deler av tiden.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Dream Theater !!

405667[/snapback]

:yes:

og whitesnake

 

kan man forresten kalle G3 for et band? de spiller som regel sine egne sanger uten annen sammenheng enn at de har felles konserter og fete jams..

 

edit:

hva med en vote?

-dream theater

-metallica

-tool

-opeth

-iron maiden

-dire straits

-REM

-beatles

-simon & garfunkel (om det kan kalles band)

 

osv..

kom inn i tråden med dette innlegget og leser ikke 36 sider (bare 5), men virker som om forumet generelt har smak rettet mot rock og metal..

Endret av lathorv
Lenke til kommentar
Ta en lytt på Careful with that Axe Eugene. Jeg ber deg på mine knær. Når Waters skriker for full hals og gitaren følger på, får du høre en musikalsk side av Pink floyd som så til de grader ikke er synonymt med Comfortably Numb og Wish You Were Here.

6601421[/snapback]

Det er gåsehud til dei grader! =D

Oioioi!!

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Synes Pink Floyd er så oppskrytt. Har riktig nok et par bra sanger, men mye er så vanvittig kjedelig og tamt. Overvurdert IMO

6597432[/snapback]

De er ikke oppskrytt. Det kan jeg skrive under på, og det kan alle andre som liker bandet. Kanskje musikken ikke faller inn under din smak, men det er ikke ensbetydende med at de er oppskrytt. De fleste anbefalinger jeg leser, stemmer godt overens med musikken slik jeg kjenner den, og folk med sans for denne typen musikk mottar ikke anbefalinger som er basert på oppskryting.

En annen ting er at de beste sangene, etter min mening, ikke får noe særlig oppmerksomhet av kritikerne. De har en hau med underskrytte album.

Jeg har ikke så mye til overs for Black Metal, men gjør det alle black metal-band oppskrytte?

6600296[/snapback]

At jeg sier det er oppskrytt er ikke ensbetydende med at det ikke faller under min musikksmak. Jeg liker faktisk mye musikk i denne sjangren. Pink Floyd har jo fått stjernekritikk og blir jo rost opp i skyene overalt. Dette synes jeg er overdrevet. Og det blir i hvert fall å kalle det verdens beste band spør du meg. F.eks. at Echoes som er en 20 minutter lang eller noe sånt blir kalt et musikalsk vidunderverk er ikke for m eg å forstå. Her kommer riktig nok min subjektive mening inn, men uansett kan ikke jeg finne noe mer kjedelig å kaste bort 20 min på.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett Pulse på DVD-format er jeg fortsatt ikke i tvil. Pink Floyd er det beste bandet, og de leverte en konsertopplevelse som må kunne kalles verdens åttende underverk. Ingen har gjort noe som ligner halvparten en gang...

6594133[/snapback]

 

Enig, beste DVD konserten jeg har sett.

6596737[/snapback]

Synes Pink Floyd er så oppskrytt. Har riktig nok et par bra sanger, men mye er så vanvittig kjedelig og tamt. Overvurdert IMO

6597432[/snapback]

 

Hvilke to sanger?

6597836[/snapback]

Det er kanskje de mest kjente, men også de to beste: Comfortably Numb og Wish You Were Here. De har jo et par til som er brukbare, men det får det likevel ikke til å være mer enn et oppskrytt band.

6601130[/snapback]

Money, Another Brick in the Wall.... :roll:

6601209[/snapback]

Joa, det er fine sanger det og, men nå tror jeg ikke det er de sangene som ville gjort dem til verdens beste band.

Lenke til kommentar
Og det blir i hvert fall å kalle det verdens beste band spør du meg.  F.eks. at Echoes som er en 20 minutter lang eller noe sånt blir kalt et musikalsk vidunderverk er ikke for m eg å forstå. Her kommer riktig nok min subjektive mening inn, men uansett kan ikke jeg finne noe mer kjedelig å kaste bort 20 min på.

6601772[/snapback]

En av de, etter mitt syn, fineste låtene som eksisterer. Musikk er subjektivt som du sier, og de som liker Pink Floyd (det er ikke få) skryter dem ikke opp når de sier at det er verdens beste band. Da kan du si at absolutt alle band er oppskrytt, fordi det alltid er noen som vil ha en subjektivt dårlig opplevelse med dem.

Å si at et band som har hatt et album inne på en hitliste i 1000 uker, hvor av over 500 var sammenhengende, samt at de har hatt noen av verdens mest pompøse konserter, noen av verdens mest solgte plater og en fan-mengde som teller titallsmillioner av mennesker er oppskrytt, så må jeg bare beklage og fortelle deg at du tar feil.

Lenke til kommentar
*snip*

Hvis en ikke liker et band så er det oppkrytt i ens øyne. Så enkelt er det. Det finnes ingen objektiv "sannhet" her.

 

Musikk ER subjektivt, derfor er som du sier på en måte omtrent alle band oppskrytte i noen øyne. Dette viser strengt tatt hvor IDIOTISK det er om et band er oppskrytt eller ikke. Jeg driter i om et band har solgt ørten tusen plater(dagens plastikkpopartister viser vel at dette har lite med kvalitet å gjøre), har mange (arrogante) fans. Du tror et band blir objektivt bra på grunn av diverse grunner som du nevnte.... her må jeg fortelle deg at du tar feil.

 

(Rent personlig så mener jeg forøvrig at Pink Floyd er fantastisk musikk. Om de er oppskrytt eller ikke bryr pent lite, jeg har intet behov for å påstå at de er objektivt best i verden, ei på elitistisk vis prestere å mene at folk "tar feil" hvis de er uenige med meg.)

 

hva med en vote?

Hvorfor det? Hva er poenget?

 

Musikk er subjektivt.

 

(Og hvis du er så sulten på statistikk sjekk HW.no's gruppe på Last.FM. Hvis jeg husker rett så er System of a Down øverst. :green:)

 

Ikke glem stemmen til James LaBrie, heller.. Mannen synger som en gud! :thumbup:

6599654[/snapback]

Jeg vet jo at musikk er subjektivt, men går det virkelig an å mene det? ;)

6601984[/snapback]

Han sang knakende bra i fjorhøst i hvertfall.

(Selv om gud er å ta hardt i. Altså, han er god rent teknisk. Men får å være en VIRKELIG god vokalist i mine øyne så må en også har særpreg, han er litt "standard" prog/power-metal vokalist.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Joa, det er fine sanger det og, men nå tror jeg ikke det er de sangene som ville gjort dem til verdens beste band.

6601784[/snapback]

 

Da vil jeg få anbefale alle låtene på albumet: Animals. :)

Særegne, med et litt annet lydbilde og produksjon. Har du forøvrig hørt de første albumene av PF? Et vell av popsvisker som etter det jeg husker David Bowie kopierte en av (see Emely play)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...