Gå til innhold

Verdens beste band?


Zeppelin

Anbefalte innlegg

Siden jeg nevnte Rush, så vil jeg gjerne få benytte anledningen til å guote tidenes kommentarer om Rush fra musikksmaken.com. Hans kommentarer var så gode at jeg ikke behøver å skrive noe mer....

 

Som en kommentar til dvd'en er det vel bare en ting å si: KJEMPERÅTT..!!

 

Jeg er en av de som "vokste opp" med Rush fra midt på '70 tallet, og jeg hadde vel aldri i mine villeste drømmer forventet at de skulle oppvarte oss med ett så hinsides vanvittig trøkk på scenen. Her er det ikke en eneste hvilepause fra start til slutt, og jeg kjenner ennå følelsen jeg satt med etter første gang vi kjørte konserten en sen nattestime, nemlig fysisk utmattelse... Dette kjennes virkelig på kroppen dersom utstyret til å få full utnyttelse av dvd'en er til stede. Noe av det mest interessante er at dette er "high fidelity" konsert dvd. I dette tilfellet spiller ikke uttrykket på at lyden er silkeglatt med perfekt oppløsning, men derimot at noe nærmere den ekte konsertfølelsen skal det mye til å få opplevd uten å være fysisk tilstede i salen. Vokalen ligger til og med langt bak i lydbildet, nettopp slik du opplever det fra bakerste benk (som Bjørn Eidsvåg sang en gang i tiden). Til dags dato har jeg aldri opplevd maken til konsert og jeg er ikke i tvil om at det blir tur dersom jeg ser at Rush skal spille noe sted som ligger innenfor en flytur på femten - seksten timer..

 

og

 

Ja dette er uten tvil en dvd som går rett inn som den nye referansen i hjemmekinoen. Ikke for at den har best lyd og best bilde, for når sant skal sies så kommer den ikke opp i toppklasse når det gjelder oppløsningen på lyden og heller ikke billedmessig. Men for en konsert..!! Det står et fyrtårn av spilleglede midt på scenen som lyser så kraftig at du ikke kan unngå å se det. Disse gutta storkoser seg, og du trenger ikke å ha studert psykologi i fem år for å se at bandet er fritt for interne stridigheter, slik som mange andre band som har spilt sammen til det kjedsommelige gjenom fire-fem tiår sliter med. Fliret til Geddy Lee er uhyre avslørende i så henseende. Faktumet at vokalen hans ligger såpass tilbakelent i lybildet gjør faktisk opptaket enda mer ekte, det er jo slik du ofte opplever det i konsertsalen (dersom du da ikke er på konsert med ett av de, ulykkeligvis så alt for mange, bandene som høres ut som at de bare har flyttet studioet med seg ut i et annet rom). Dette liker vi!!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jada . Metallica er bare så vidunderfulle. De vil virkelig bli husket på i musikkhistoiens bøker. I hvert fall hvis bøkene er skrevet av fjortiser. Sorry, det er ikke meningen å kaste bensin på bålet, men jeg klarer bare ikke det bandet.

Nå er du barnslig. Slutt å være så jævla ovenpå jeg-hører-på-prog-og-er-derfor-eneste-rettroende.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Spar meg pisspreiket. Fakta er at du hakker løs på folk ene og alene fordi de liker noe annet enn deg. Hadde du gjort det fordi noen fant det for godt å være metall-fjortis (aka. drittunger som spammer X antall tråder for å skrike totalt irrelevante "METALL R BEZT!!"-kommentarer), hadde jeg skjønt det, men å holde på slik her blir bare latterlig. Riktignok er ikke jeg selv veldig glad i Metallica, men jeg unner faen meg de som måtte like Metallica å ytre akkurat den meningen i denne tråden uten at du skal hakke på deg med den jævla besserwisser-holdningen din. Jeg er fed up av å se en gjeng veslevoksne wannabe-intellektuelle progskrullinger beskrive helt ordinær 70-tallspop som om de nettopp var blitt banka opp med en fremmedordbok (her snakker vi adjektiver ikke engang vinsmakere i verdensklasse hadde tillatt seg selv å bruke), for så å se ned på (og hakke på) de som måtte like noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg skriver hva jeg vil hvor jeg vil, så lenge det er innenfor topic og relevant til musikk.

Hvis det jeg skriver irriterer deg, så ta det på PM.

Her diskuterer vi musikk. Ikke personlige angrep av hvordan folk skriver.

Angående 70'talls pop, så er det neppe noe du har lest i mine innlegg.

 

Edit: Du bør kutte ned på banninga. Det er et tegn på manglende ordforråd, så ikke angrip de som er flinke med adjektivbruken.

 

Edit igjen:

 

Tja, skal vi dekke størsteparten av dette forumet blir det noe slikt som:

 

- Metal

- Rap

- Progressiv sitarfrijazz fra uralfjellene med elementer av psykedelia og eksperimentell salsadubfusion

 

Du angriper stadig musikken du ikke liker (spesielt prog) med tildels barnslige utsagn. Jeg synes det blir som å kaste stein i glasshus når du går ut og kritiserer meg for å kritisere musikk jeg ikke liker. Du benyttet også sjansen til å angripe de som liker prog i ditt forige innlegg.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...