Gå til innhold

Verdens beste band?


Zeppelin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skriver hva jeg vil hvor jeg vil, så lenge det er innenfor topic og relevant til musikk.

Riktig. Og da forbeholder jeg meg retten til å tråkke på dine tær når du tråkker på andres.

 

Hvis det jeg skriver irriterer deg, så ta det på PM.

 

Følte egentlig for å ytre akkurat den meningen til flest mulig. Men for all del, hvis du vil krangle mer er PM åpen, eventuelt kan du komme innom på en kopp kaffe og en wienerpølse.

 

Her diskuterer vi musikk. Ikke personlige angrep av hvordan folk skriver.

Angående 70'talls pop, så er det neppe noe du har lest i mine innlegg.

 

Jeg har ikke gjort mer enn å reagere på din latterlig store trang til å kritisere andre for deres musikksmak. Riktignok har jeg ikke noe imot å diskutere på et diskusjonsforum, men av og til blir det litt for mye av det gode. Spesielt den (elendige) artikkelen var unødvendig, spør du meg.

 

Edit: Du bør kutte ned på banninga. Det er et tegn på manglende ordforråd, så ikke angrip de som er flinke med adjektivbruken.

 

Når jeg er forbanna, så banner jeg. Hadde du foretrukket at jeg tiltaler deg på skriftlig riksmål med innskudd av forfattersitater i kursiv og korrekt tegnbruk og en bråte adjektiver som strengt tatt ikke har noe som helst med saken å gjøre?

 

Du angriper stadig musikken du ikke liker (spesielt prog) med tildels barnslige utsagn.

 

1. Jeg angriper kun musikk om noen ber meg gjøre det, eventuelt en provokasjon. I dette tilfellet ville jeg gi tilbake med samme mynt.

 

2. Jeg liker mye prog. King Crimson er blant mine all-time topp 5, og skiver av både Yes, Rush, King Crimson og Pink Floyd samt mer moderne prog koser seg i samlingen min.

 

Jeg synes det blir som å kaste stein i glasshus når du går ut og kritiserer meg for å kritisere musikk jeg ikke liker. Du benyttet også sjansen til å angripe de som liker prog i ditt forige innlegg.

 

Vi kan kalle det min lille demonstrasjon mot jeg-har-intellektuell-musikksmak-og-har-derfor-rett-holdninger. Gi igjen med samme mynt, vet du.

 

:lol:

 

Det er mulig du putter meg inn i den kategorien, men allikevel :  :lol:

 

Du er nok et unntak. :]

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Noen har dannet seg et feil bilde av mine meninger. Jeg sier ikke at jeg vet bedre hva som er bra musikk enn andre. Jeg sier bare at jeg personlig synes det er litt "fjortis" å kalle Metallica for verdens beste band.

Man må da få komme med meningene sine uten å bli angrepet med banneord og umodne fjortis-uttrykk som " jeg-har-intellektuell-musikksmak-og-har-derfor-rett-holdninger".

Lenke til kommentar
Noen har dannet seg et feil bilde av mine meninger. Jeg sier ikke at jeg vet bedre hva som er bra musikk enn andre. Jeg sier bare at jeg personlig synes det er litt "fjortis" å kalle Metallica for verdens beste band..

Selvmotsigelser illustrert med henholdsvis rødt og blått.

 

Forøvrig: "Verdens beste band" kan bety så mangt, men i bunn og grunn må subjektiviteten råde. Sånn for å tre inn i den voksne og nokså intellektuelle progfansens rekker hører et sitat hjemme her:

 

"Subjektiviteten er sannheten" - Søren Kierkegaard

 

Dersom jeg sier at Metallica er verdens beste band, så ER Metallica verdens beste band for meg. Dersom du sier at Pink Floyd er verdens beste band, så ER Pink Floyd verdens beste band for deg, ikke nødvendigvis resten av verden. Og nei, det er ikke "fjortis" å like Metallicas musikk, faktisk finnes det tusener av velvoksne Metallicafans, selv om de har bred appell i den yngre garde. Nokså dyktig gjort av Metallica, sier nå jeg.

 

Man må da få komme med meningene sine uten å bli angrepet med banneord og umodne fjortis-uttrykk som " jeg-har-intellektuell-musikksmak-og-har-derfor-rett-holdninger"

 

Som sagt, av og til blir det litt for mye, og litt vel unødvendig (i dette tilfellet ganske mye, egentlig).

 

 

Bare så det er sagt:

umodne fjortis-uttrykk som " jeg-har-intellektuell-musikksmak-og-har-derfor-rett-holdninger"

 

Jaha? Les igjennom det du skriver, synes du helt ærlig at det er umodent og "fjortis" å si noe slikt? I så fall finner jeg det veldig pussig. Det som er umodent her, er din manglende evne til å bite i det sure eplet. Jeg er selv 18 år gammel (spar meg for fjortis-er-en-tilstand-kommentarene), og har egentlig litt problemer med å se at jeg har fjortisoppførsel (dersom en tredjepart eller to skulle ville bekrefte eller avkrefte dette, be my guest). Jeg kan godt innrømme at jeg savner parkdressen, men jeg synes ikke fjortisargumentet ditt henger på greip, ikke en liten smule engang. Det er rett og slett en HELT tom påstand. Blir litt oppgitt merker jeg.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Vel, ble mye kluss ovenfor. Det er 29 sider med bandoppramsing og om noen kommer med sin subjektive mening blir de lett angrepet. Greit nok at enkelte drar det litt langt, men det må være lov å stille spørsmål om noe man stiller seg uenig i.

 

Musikk er jo såklart like subjektivt som bilsmak, pc valg, kjæreste osv...Klart er det f.eks Metallica som er beste band i den unike brukeren, ikke "angriperne". Tror ikke meningen med diverse spørsmål om gruppene er å angripe folk for deres musikksmak.

 

Det må være lov å diskutere utenat konstabler må rette opp enhver "krise".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...