Gå til innhold

TES: Guider til lockpicking


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har valgt å spille Oblivion som thief, og jeg elsker det. Snikingen og stjelingen er null problem. Det eneste jeg virkelig sliter med er lockpicking. Jeg har lest litt rundt på forumet, men har ikke funnet en skikkelig guide om hvordan man egentlig skal lockpicke på best mulig måte. Derfor lurer jeg på om noen av dere har linker til gode guider? Enten norske eller engelske? Har dere noen gode guider som dere har lagd selv? Trenger litt step-by-step-trening. Takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det du skriver over Fettgnomen, det er tilfelle på de aller fleste låsene rundt om i spillet? Uansett hvilken vanskelighetsgrad det er på låsene? I så tilfelle hadde det vært utrolig digg. :)

Endret av Riggs
Lenke til kommentar
Jeg har valgt å spille Oblivion som thief, og jeg elsker det. Snikingen og stjelingen er null problem. Det eneste jeg virkelig sliter med er lockpicking.

5849192[/snapback]

For det første trodde jeg det het lock picking i to ord, men det får nå være så. Vi har faktisk et norsk ord for dette også, dirking :)

Lenke til kommentar
Jeg har valgt å spille Oblivion som thief, og jeg elsker det. Snikingen og stjelingen er null problem. Det eneste jeg virkelig sliter med er lockpicking.

5849192[/snapback]

For det første trodde jeg det het lock picking i to ord, men det får nå være så. Vi har faktisk et norsk ord for dette også, dirking :)

5849284[/snapback]

 

...og for det andre?

 

 

 

Bare husk på å vente til den faller fort ned, neste gang du dirker den opp da, så holder den seg oppe litt, det er da du må trykke.

Lenke til kommentar

Jo vansklegare ein lås er jo vansklegare er kvar enkel pinne. Ikkje alltid den henger igjen oppe etter den sprett fort opp og ned igjen, men ofte viss låsen ikkje er for vanskeleg i forhold til skillsen din. Er vanskeleg å skriva ein guide til dirking, men nokon tips går an. Lette låsar kan du som oftast åpna uansett når du trykker opp låsen, sjølv om det nokon gonger vil vera lettare enn andre (oftast annakvar). Medium låsar tar kan som oftast takast på annankvar, men driv du på lenge nok vil òg denne takta "halta". Vansklegare låsar kan av og til ha ein takt, andre gonger virka meir tilfeldige. Det viktigaste er å lockpicka masse for på den måten skaffa seg player skills. Sjølv blei eg ein "mester" når eg berre hadde ein lockpick igjen og mange hard til very hard låsar. Blei masse reloading og frustrasjon, men etter det har eg mista veldig få lockpickar.

Lenke til kommentar
Sånn når vi først er inne på dette... hvor finner jeg thieves guilden?

5850021[/snapback]

Du finner Thieves Guild i Waterfront-bydelen i Imperial City, bak der med trehusa. Gå dit etter midnatt. Du finner en gjeng på tre personer. Så må du persuade han som står i midten. Er med i Thieves Guild selv, angrer ikke ett sekund på det! En negativ ting er at jeg valgte å bli født under Warrior, ikke Thief. :(

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt å dirke selv de vanskeligste låsene! Du må bare konsentrere deg veldig, og trykke med en gang du ser at "pinnen" går sakte oppover (da går den også sakte ned igjen). Du trenger ikke å vente på at den skal nå toppunktet. Altså: Bare trykk så fort du ser at "pinnen" beveger seg sakte opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...