Gå til innhold

TES: Ting som skuffer ved Oblivion


Anbefalte innlegg

OK.. Greit, til alle sammen som har nevnt det med quicksaven.. det er F5... fått det med meg nå..

driet meg ut der..

 

Men poenget mitt er at Oblivion er sikkert en helt utmerket spill til konsoll..dvs xbox360.. fordi jeg syns ting er så foreklet. menyen er forenklet. det vriker som det er tilrettelagt for xbox360.

noen som har lagt merketil at uansett, og da mener jeg uansett (untatt den ringen)

hva man skal foreta seg så MÅ du inn på menyen og knote noe forferdelig inne der. og ikke gjør det ting bedre når den menyen er lite brukevenndelig.

jeg forstår det, i og med at spillet også er laget til en konsoll hvor man har en joystik, men til et PC spill, så syns jeg det blir som å ta den enkleste veien.

og man blir jo litt skuffa når man har sittet og spilt spil som diablo, baldurs gate, tempel of elemental evil og neverwinter.. forså å komme til dette middelmådige menystystemet, og du sitter der bare å lurer på hvor hvor er ditt og hvor er datt.. som du ellers er vant til.

det må jo være noen som er enig med meg?

 

og forresten.. det er faktisk en grunn til at manulene til de nevnte rollespillene ofte er 1cm tykk, mens manualen til oblivion bare var 1 millimeter :tease:

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK.. Greit, til alle sammen som har nevnt det med quicksaven.. det er F5... fått det med meg nå..

driet meg ut der..

 

Men poenget mitt er at Oblivion er sikkert en helt utmerket spill til konsoll..dvs xbox360.. fordi jeg syns ting er så foreklet. menyen er forenklet. det vriker som det er tilrettelagt for xbox360.

noen som har lagt merketil at uansett, og da mener jeg uansett (untatt den ringen)

hva man skal foreta seg så MÅ du inn på menyen og knote noe forferdelig inne der. og ikke gjør det ting bedre når den menyen er lite brukevenndelig.

jeg forstår det, i og med at spillet også er laget til en konsoll hvor man har en joystik, men til et PC spill, så syns jeg det blir som å ta den enkleste veien.

og man blir jo litt skuffa når man har sittet og spilt spil som diablo, baldurs gate, tempel of elemental evil og neverwinter.. forså å komme til dette middelmådige menystystemet, og du sitter der bare å lurer på hvor hvor er ditt og hvor er datt.. som du ellers er vant til.

det må jo være noen som er enig med meg?

5846353[/snapback]

 

 

 

JA, det aa dirke opp laaser i Oblivion p[ Pc er no herk! laasepirken virker liksom ikke helt optimalisert for musebruk :hrm:

Lenke til kommentar

Er enig i at tredje person view er dårlig, selv om jeg har en mod som gir meg sikte så er det rett på hodet mitt. Kunne de ikke laget så siktet var litt over hodet, da hadde det vært lettere å bruke.

Fordelen med tredje person er at du får vesentlig større synsvinkel. Dette er spesielt viktig i nærkamp, du blir slått ned, hopper unna osv, så mister du fienden av syne og bruker tid på å finne han igjen, og orker ikke bytte til første person for å plukke opp piler på bakken.

Spilte Mount&Blade før oblivion og det har et utmerket tredje person view. Spilte i tredje person hele tiden. Men der har du heller ikke behov for å undersøke små ting på bakken.

Hestene er også dårlig, igjen er jeg bortgjemt med Mount&Blade, hvis du blir angrepet på hesteryggen er det smarteste å stikke av.

Du bruker lang tid på og komme deg av hesten og den blir angrepet og drept lett. Foretrekker å gå, selv før hesten ble drept. NB det går å soultrappe hester.

Det er lettere å forsvare seg og lettere å plukke blomster og sopp til porsjoner til fots. Bruker fast travel hvis jeg ikke vil utforske.

Når det gjelder folkene så liker jeg dem, noen stygge og noen pene, eneste jeg ikke liker er high elves damer som alle ser ut som tegnefilm hekser.

At folk ser sure ut kommer av at de ikke liker deg. Få opp carisma, speakcraft samt fame og de vil like deg. Slik har det alltid vært i Elder scroll spill.

Når det gjelder menyen så er jeg enig i at den kunne gitt mer informasjon om objekter, Dette gjelder spesielt spells samt mer informasjon om våpen og rustninger, tenker da på base skade og beskyttelse samt hvor mye hitpoints de har ikke bare prosent.

Nå er menyen laget for å kunne brukes av de som må kjøre i lav oppløsning også, dette gjelder både svake pcer og xboks mot vanlig tv. Men de kunne fint vist flere gjenstander på større oppløsning det er bare latskap. Savner også flere keyboard shortcuts både egendefinerte og rett inn i de viktigste menyene.

 

Bortsett fra disse bagatellene elsker jeg dette spillet, har spilt over 45 timer og så vidt startet på mainquest, og er ikke på topp i noen guilds enda kun kommet

Lenke til kommentar
som sagt:

det er en grunn til at spill som neverwinter, baldurs gate, tempel of elemtental evil og diablo har manualer som er 1 cm tykk, mens oblivion har 1 mm :tease: . det er så og si poenget mitt sånn veldig sjenerelt

5867762[/snapback]

 

Og det er at Oblivionfolka ikke gadd å lage en skikkelig manual? ;)

 

Ærlig talt kunne jeg ønsket meg litt mer detaljert info i den..

Lenke til kommentar

Den tinngen som plager meg mest med spillet er utseende på inventaret ol.

Ser ut som det er hentet fra et spill på tidlig 90-tall.

Ansiktene til folk ser fæle ut hos meg og, selv med all grafikk på maks.

Visste egentlig ingenting om The Elder Scrolls når jeg begynte med Oblivion, så jeg gikk inn uviten.

Hadde bare playeren min vært byttet ut med en fps person. Med helikopter og tankser. (OFP anyone) Får vel vente noen måneder til..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke merke så mye negativt ved spilet enda! Har bare spilt i ca 4t!

 

Har sett et par bugs da! Eks. Jeg la meg i senga til en utligger, og når jeg våkna så lå han oppå meg :p Ble litt domt!

 

Også er det dårlig animasjon på sauene :ohmy: hehe!

 

Eller så funker spillet som det skal! Men jeg regner med å finne flere bugs :hrm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg er egentlig ganske fornøyd med Oblivion etter litt over 200 timer. Men enkelte ting er direkte skuffende. Altfor lite befolkning i byene og jeg ville heller ha hørt stemmen til karakteren istedet for å klikke på tekst. Og spilleren skulle hatt mye større innvirkning på omgivelsene,som fks å mose inn dører med en warhammer,knuse ruter osv. Alt du gjorde skulle hatt innvirkning på "noe"..

Lenke til kommentar
som sagt:

det er en grunn til at spill som neverwinter, baldurs gate, tempel of elemtental evil og diablo har manualer som er 1 cm tykk, mens oblivion har 1 mm  :tease: . det er så og si poenget mitt sånn veldig sjenerelt

6364321[/snapback]

 

Jada, du har nok sagt det, tre ganger.

 

Pluss at det er litt vanskelig å sette inn 1 cm. tjukk bok med info, ettersom at manualen egentlig forteller det man behøver for å starte med spillet, og siden det er et spill som handler om deg, så er det alltid mulig å lære.

 

Jeg synes at spillet er rimelig bra for å si det mildt, det er ingen store bugs som får deg til å stoppe opp, kaste kontrolleren (spiller på xbox) i gulvet og kjøre huet gjennom veggen. Det er små bugs, hvor du bare humrer litt over hvor dumt det egentlig så ut og går et annet sted og ser hvor bra alt det andre er.

 

Og trådstarter må sette seg mer inn i spillet, eller eventuelt bytte det med et annet spill hvis han ikke føler at spillet tilfredstiller han. Jeg ble sjarmert av spillet med en gang, når jeg satt i fengsel og sendte en illkule mot håndlenkene som henger fra taket, og så de vugge saktere og saktere.

 

Genialt spill, uten irriterende feil og fantastisk holdbarhet. Man må jo prøve alle rasene, gjøre alle questene, joine alle guildsa og bli høyeste rank i alle, kjøpe alle husene, kjøpe alle hestene og utforske alle dungeonene før man har rundet det, og det tror jeg tar rimelig lang tid, fordi jeg er ikke halvferdig med noen av dem.

 

Jeg fikk skikkelig lyst til å samle alle vennene mine som har spillet og spille det sammen og da se på de andre mens man gjør sitt eget. Nåja, tåpelig tråd.

Lenke til kommentar
jeg er egentlig ganske fornøyd med Oblivion etter litt over 200 timer. Men enkelte ting er direkte skuffende. Altfor lite befolkning i byene og jeg ville heller ha hørt stemmen til karakteren istedet for å klikke på tekst. Og spilleren skulle hatt mye større innvirkning på omgivelsene,som fks å mose inn dører med en warhammer,knuse ruter osv. Alt du gjorde skulle hatt innvirkning på "noe"..

6368340[/snapback]

 

Hvor sinnsykt digert (i gb, ikke kvadratkilometer) ville spillet vært hvis man kunne knuse alt og slå inn alle dørene og høre seg selv si absolutt alt som er mulig å si? Da hadde sikkert ikke spillet kommet før 2009.

Lenke til kommentar
jeg er egentlig ganske fornøyd med Oblivion etter litt over 200 timer. Men enkelte ting er direkte skuffende. Altfor lite befolkning i byene og jeg ville heller ha hørt stemmen til karakteren istedet for å klikke på tekst. Og spilleren skulle hatt mye større innvirkning på omgivelsene,som fks å mose inn dører med en warhammer,knuse ruter osv. Alt du gjorde skulle hatt innvirkning på "noe"..

6368340[/snapback]

 

Hvor sinnsykt digert (i gb, ikke kvadratkilometer) ville spillet vært hvis man kunne knuse alt og slå inn alle dørene

 

Det hadde neppe blitt særlig mye større målt i lagringskapasitet, men det hadde blitt et hodebry å innføre fullstendig "breakable" fysikk- ikke minst gameplay-messig. (Hvordan sikrer vi at personen ikke bare smeller gjennom den veggen/døra fra starten av?) Sannsynligvis hadde de endt med at "noe kan ødelegges, noe kan aldri ødelegges" og det syns jeg nesten er verre enn at alt er statisk.

Lenke til kommentar
jeg er egentlig ganske fornøyd med Oblivion etter litt over 200 timer. Men enkelte ting er direkte skuffende. Altfor lite befolkning i byene og jeg ville heller ha hørt stemmen til karakteren istedet for å klikke på tekst. Og spilleren skulle hatt mye større innvirkning på omgivelsene,som fks å mose inn dører med en warhammer,knuse ruter osv. Alt du gjorde skulle hatt innvirkning på "noe"..

6368340[/snapback]

 

Hvor sinnsykt digert (i gb, ikke kvadratkilometer) ville spillet vært hvis man kunne knuse alt og slå inn alle dørene

 

Det hadde neppe blitt særlig mye større målt i lagringskapasitet, men det hadde blitt et hodebry å innføre fullstendig "breakable" fysikk- ikke minst gameplay-messig. (Hvordan sikrer vi at personen ikke bare smeller gjennom den veggen/døra fra starten av?) Sannsynligvis hadde de endt med at "noe kan ødelegges, noe kan aldri ødelegges" og det syns jeg nesten er verre enn at alt er statisk.

6372292[/snapback]

 

Unike stemmer til alle NPC'ene og deg selv ville nok tatt en del plass da...

Lenke til kommentar
jeg er egentlig ganske fornøyd med Oblivion etter litt over 200 timer. Men enkelte ting er direkte skuffende. Altfor lite befolkning i byene og jeg ville heller ha hørt stemmen til karakteren istedet for å klikke på tekst. Og spilleren skulle hatt mye større innvirkning på omgivelsene,som fks å mose inn dører med en warhammer,knuse ruter osv. Alt du gjorde skulle hatt innvirkning på "noe"..

6368340[/snapback]

 

Hvor sinnsykt digert (i gb, ikke kvadratkilometer) ville spillet vært hvis man kunne knuse alt og slå inn alle dørene

 

Det hadde neppe blitt særlig mye større målt i lagringskapasitet, men det hadde blitt et hodebry å innføre fullstendig "breakable" fysikk- ikke minst gameplay-messig. (Hvordan sikrer vi at personen ikke bare smeller gjennom den veggen/døra fra starten av?) Sannsynligvis hadde de endt med at "noe kan ødelegges, noe kan aldri ødelegges" og det syns jeg nesten er verre enn at alt er statisk.

6372292[/snapback]

 

Unike stemmer til alle NPC'ene og deg selv ville nok tatt en del plass da...

6375962[/snapback]

 

Jeg sa ikke noe om stemmene, det hadde jo tatt litt plass ja. Det jeg refererte til var bedre fysikk / knusbare objekter, som sannsynligvis bare hadde krevd mer koding - ikke så mange fler lyd/bilde assets på disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...