Gå til innhold

TES: Ting som skuffer ved Oblivion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg leste litt lenger oppe at folk klaget på manualen til Oblivion, men dere bør heller klage på deres egne engelsk-kunnskaper, for Oblivion-manualen er meget godt skrevet og forklarer enkelt og greit det meste. Noe bør man kunne selv og..

6380283[/snapback]

ja det var nok meg det.. samme person som han som starta tråden.

eneste grunnen til at Oblivion er så hemningsfult bra, er på grunn av grafikken, og fordi folk hadde så stroooore forventinger at det bare Måtte bli bra. spillet fikk jo terningkast 6 før den hadde kommet ut. jeg syns spillet er oppskryt og mangler det som virkelig gir deg gåshud. slik som FF serien gjør.

Lenke til kommentar
Jeg leste litt lenger oppe at folk klaget på manualen til Oblivion, men dere bør heller klage på deres egne engelsk-kunnskaper, for Oblivion-manualen er meget godt skrevet og forklarer enkelt og greit det meste. Noe bør man kunne selv og..

6380283[/snapback]

ja det var nok meg det.. samme person som han som starta tråden.

eneste grunnen til at Oblivion er så hemningsfult bra, er på grunn av grafikken, og fordi folk hadde så stroooore forventinger at det bare Måtte bli bra. spillet fikk jo terningkast 6 før den hadde kommet ut. jeg syns spillet er oppskryt og mangler det som virkelig gir deg gåshud. slik som FF serien gjør.

6390263[/snapback]

 

FF serien mangler det som virkelig gir deg gåsehud altså?

Lenke til kommentar
Jeg leste litt lenger oppe at folk klaget på manualen til Oblivion, men dere bør heller klage på deres egne engelsk-kunnskaper, for Oblivion-manualen er meget godt skrevet og forklarer enkelt og greit det meste. Noe bør man kunne selv og..

6380283[/snapback]

ja det var nok meg det.. samme person som han som starta tråden.

eneste grunnen til at Oblivion er så hemningsfult bra, er på grunn av grafikken, og fordi folk hadde så stroooore forventinger at det bare Måtte bli bra. spillet fikk jo terningkast 6 før den hadde kommet ut. jeg syns spillet er oppskryt og mangler det som virkelig gir deg gåshud. slik som FF serien gjør.

6390263[/snapback]

 

FF serien mangler det som virkelig gir deg gåsehud altså?

6390295[/snapback]

 

nei din tulling.. omvent.. at oblivion mangler det som gir deg gåshud. slik FF gjør.. FF spill GIR deg gåshud.

Lenke til kommentar
Hater starten i spillet, og at du må gå så mye :D

6395816[/snapback]

 

 

At du må gå så mye? Var det en slags dårlig spøk? Oblivion er det RPG med desidert minst vandring til fots, på grunn av fast travel systemet hvor du ikke engang trenger å oppdage byene før du kan fast-travle til dem.

Lenke til kommentar
4 menyen er snevert, det står ikke hvor mye exp du har .. ikke hvor mye MP du har.. eller HP.. og sånne basic ting, alt er bare vist ved streker som fyller seg eller minker alt ettersom. :no:

Står inne på menyen og det går ann å laste ned en mod som gjør at det kommer prosenter på målerne som du ser når du spiller

Lenke til kommentar
Kampsystemet blir også litt ensformig, da det ofte blir block, slå, slå eller gå bakover, skyt pil eller magi, gå bakover, magi.

 

Og i virkeligheten var det veldig annerledes? :hmm:

 

Noe jeg synes er irriterende i Oblivion (i tillegg til rotete og tungvinte menyer), er at det ikke er noe sånn at man hovrer over et ikon i in-game menyen, så popper det opp info som forteller hva det betyr, slik som det er i 90% av alle rollespill i dag.

Det jeg mener er for eksempel "hjerte-ikonet" som står bak omtrent alle våpen og alle rustninger. Det finnes da alltid de som ikke vet at våpen i noen rollespill må repareres. Det kan hende at det tar lang tid før de finner ut det. Hadde vært kjempefint med en liten boks som sier noe à la "weapon health", som popper opp når man hovrer over ikonet.

 

Delvis enig med deg, GoUrmet. Vi får jo en langvarig trening da, men den er laaaangt fra utfyllende nok. Dessuten kan man ikke bare skippe den, noe jeg ser for meg kan bli smålig irriterende når jeg skal gå gjennom spillet om igjen gang på gang senere. Det ble fortalt alt for lite om de forskjellige funksjonene og de forskjellige måtene å gjøre ting på.

In-game menyen kunne vi fått en rask og fin oversikt over. Jeg selv hadde faktisk "problemer" med å dirke opp låser med flere tagger i begynnelsen. Skjønte ikke at jeg skulle ta å dirke opp hver tagg en og en av gangen.

Har flere kompiser som har spurt om flere ting de ikke har peiling på i spillet, ting som vi lett kunne fått forklart i løpet av treningen.

 

Synes det er litt teit at man skal lære spillet ved å lese i tipsene som kommer når man loader (som man aldri får lest ferdig fordi det loader så raskt! :p ).

5844263[/snapback]

Litt kjedelig med en lang start hvis man skal starte på nytt, men det går jo sikkert ann å fikse hvis man hadde en opplæring som man kunne ha skippet.

 

Ikke alle har så rask data at man ikke får lest tipsene. Noen gang får jeg lest 2-3 tips fordi det tar så pass lang tid å loade

Lenke til kommentar

Det eneste som skuffer meg ved Oblivion er at det er så ustabilt.

i det ene øyeblikket spiller du, og i det andre har hele driten kresja. :wallbash:

 

Utover det har jeg ikke noe særlig negativt å si om Oblivion. det er et konge spill, og hvorfor folk på liv og død skal fine feil ved det skjønner jeg rett og slett ikke. :shrug:

Lenke til kommentar
Det eneste som skuffer meg ved Oblivion er at det er så ustabilt.

i det ene øyeblikket spiller du, og i det andre har hele driten kresja. :wallbash:

 

Utover det har jeg ikke noe særlig negativt å si om Oblivion. det er et konge spill, og hvorfor folk på liv og død skal fine feil ved det skjønner jeg rett og slett ikke. :shrug:

6419921[/snapback]

fordi alle hele tiden er opptatt av å skryte spillet himmelhøyt.. og det irriterer meg.. for den er ikke SÅ bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...