Gå til innhold

TES: Oblivion eller WoWverdnen, hvilken er størst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Subjektive oppfatninger, deg om det. Men bastante påstander som
Samma om WoW er større en Oblivion, Oblivion er mye bedre og er mye mer underholdning. Så er egentlig ikke noe å diskuetere!

synes jeg er litt feil å legge ut med, nettopp fordi det er din oppfatning, som du, hvis man leser uttalelsen din riktig, vil påtvinge alle andre her. Noe som ikke er hva forumet er ment for. Men som din subjektive holdning er det greit, bare skriv det slik. :)

5842510[/snapback]

 

Har folk ikke lov å si meningen sin heller nå?

Lenke til kommentar
Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: WoW er et MMORPG, og Oblivion er et singleplayer-RPG. De kan ikke under noen omstendigheter sammenlignes! Alle MMORPGs er mye større i areal, men det har sine naturlige årsaker - hundretusener av spillere skal jo være der samtidig.

 

Hundretusener av spillere skal være der samtidig? Du må ha spilt noen sinnsykt avanserte MMORPGs som bare finnes i fremtiden.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Hvis man reknet med hele The Elder Scrolls, så er jo det sinsykt stort! Hadde vert kult om du kunne besøkt alle plassene, men rekner med det ville tatt LANG tid og utvikle!

5842663[/snapback]

Feil

5852190[/snapback]

 

hva er feil? sier seg jo selv at det ville ta lang tid å utvikle.

5861728[/snapback]

 

 

Skjønner ikke helt hva som er feil jeg eller...

Lenke til kommentar
Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: WoW er et MMORPG, og Oblivion er et singleplayer-RPG. De kan ikke under noen omstendigheter sammenlignes! Alle MMORPGs er mye større i areal, men det har sine naturlige årsaker - hundretusener av spillere skal jo være der samtidig.

 

Hundretusener av spillere skal være der samtidig? Du må ha spilt noen sinnsykt avanserte MMORPGs som bare finnes i fremtiden.

5862565[/snapback]

 

I world of warcraft funker det slik at det er en viss mengde spillere som kan spille på hver server. Alle serverne er like (utenom PVP og PvE systemet i wow) og det er rundt 50 servere bare i europa.

 

At et MMORPG naturlig vis vil være større er vel å overdrive litt da de fleste MMORPG's er enten delt opp i servere eller seksjoner som tillater så og så mange spillere på samme plassen på en gang.

Lenke til kommentar
har en diskusjon med en kompis om WoW eller Oblivion har størst verden man kan bevege seg i,noen som  vet hvilken som er størst? vet at spillene ikke helt kan sammenlignes, i og med av WoW er online, men hvilket spill har størst spillområde??

5842121[/snapback]

 

WoW har uten tvil større areal. Men plassen i spillene er utnyttet på vidt forskjellige måter. I Oblivion har du til en hver tid en hel verden å bevege deg i, og det finnes noe interessant å gjøre nesten over alt. I WoW er det mer store sletter med mobs på, for at folk skal kunne gjøre quests av typen "drep 15 krokodiller." I WoW er alltid det meste av verdenen uaktuell for din character, ettersom områdene er tilpasset enkelte levels. Som lvl 60 er man jo egentlig bare i instances og i Ironforge/Orgrimmar. Jeg tør påstå at om vi sammenligner med dette, har Oblivion en langt større verden.

 

For ikke å snakke om detaljnivået i spillene. I WoW kan du ikke påvirke verdenen i det hele tatt, mens i Oblivion kan du plukke opp hver kniv og gaffel; alt har sin egen vekt, verdi osv.

Lenke til kommentar

Wow har dypere lore og mye større areal. Wow har også mye flere quests og det varer lengere.

Man har også fått mange nye dungeons å utforske i patcher og battlegrounds har man også fått.

 

Oblivion har dypere quests, det har bedre grafikk og dypere landskap. Det har også flere huler å utforske og større byer.

 

Men det er umulig å sammenligne Oblivion og WoW siden Oblivion er SP mens WoW er MMORPG.

Lenke til kommentar

Enig med xanth0s og Fluesopp.

 

Denne tråden handler jo kun om hvorvidt WOW har en større verden man kan bevege seg i (størst spillområde) sammenliknet med Oblivion eller ikke, så hva som befinner seg i hver disse verdenene og hvor godt man liker det ene eller andre spillet blir en helt annen diskusjon, pluss at man neppe blir enige om hvilket spill som er best uansett. ;)

Lenke til kommentar
Subjektive oppfatninger, deg om det. Men bastante påstander som
Samma om WoW er større en Oblivion, Oblivion er mye bedre og er mye mer underholdning. Så er egentlig ikke noe å diskuetere!

synes jeg er litt feil å legge ut med, nettopp fordi det er din oppfatning, som du, hvis man leser uttalelsen din riktig, vil påtvinge alle andre her. Noe som ikke er hva forumet er ment for. Men som din subjektive holdning er det greit, bare skriv det slik. :)

5842510[/snapback]

 

Har folk ikke lov å si meningen sin heller nå?

5862517[/snapback]

 

Selvsagt, jeg bare irriterer meg over slike påstander. Blir omtrent som når du sier "Jeg liker Die hard 3 mye bedre enn Die hard 1" også sier kompisen "Neh, Die Hard 1 er jo MYE bedre!"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...