Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå skal Norske fildelere tas


Anbefalte innlegg

Jaja, bryr meg faktisk heller lite. jeg downer BARE fra torrents og IRCbots..

 

Jeg har hørt dette før, det blir tatt noen stykker som virkelig stordeler og så en og annen stakkar som har delt britney spears plata. Liksom bare for å vise ett eksempel.

 

Nei, blir verken redd eller nervøs av dette "framstøtet"... Men, klart NOE må de jo si at de gjør for å stagnere sure platepushere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes dette er helt greit jeg; lille Ole som henter ned et TV-program i ny og ne eller en håndfull MP3'er er jo ikke akkurat det de vil konsentrere seg om.

 

Folk som derimot bevisst deler hundrevis av komplette album og mange titalls filmer som kanskje knapt nok har kommet på kino vet utmerket godt at de gjør noe som ikke er rett. At disse får svi gjør meg absolutt ingen ting.

5825166[/snapback]

 

De vet jo at de gjør noe som ikke er lovlig, men det gjør jo de fleste som deler, men "vet" de at de gjør noe som ikke er rett? Det kan helt sikkert diskuteres hvor rett og ikke rett det er å gjøre, sivil ulydighet kan være rett, selv om det er ulovlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
tror gjerne det det har med hvilken filer man laster ned også,laster for det meste ned ting til dreamcasten min,gamle skrekkfilmer,gammel barndoms action,saker som er veldig vanskelig å finne ellers,tviler på at de bryr seg så mye om slikt..

5825411[/snapback]

Enig med deg der.

Tror det er mye større sjangs for at de går etter for eksempel personer som deler LOST eller 24 (nyeste episodene fra USA) i stedet for, og eventuelle andre populære filmer, serier og musikk.

Lenke til kommentar
Enig med deg der.

Tror det er mye større sjangs for at de går etter for eksempel personer som deler LOST eller 24 (nyeste episodene fra USA) i stedet for, og eventuelle andre populære filmer, serier og musikk.

5825430[/snapback]

 

Jeg tror at de går etter alle som deler masse, uasnett om det er "nytt" eller ikke. Man har jo massevis av eksempler (en kar i Sverige som jeg husker) som har delt en eneste drittfilm og blitt tatt for det.

Dessuten har jo et advokatfirma (tror det var de samme osm nevnt i artikkelen) via Tele2 lenge sendt ut "advarsler" for å skremme folk til å slutte og dele (dette mest via Direct Connect).

Lenke til kommentar

ja muligens det mest går på direct connect,men jeg holder fast ved at jeg ikke tror de legger ut filer eller overvåker om jeg laster ned trickstyle til dc eller en film som hollywood chainsaw hookers,samtidig så fastholder jeg at det å laste ned for eksempel spill er noe som jeg kommer til å fortsette med,for å teste det ut,har brukt mine hardt tjente tusinger mange ganger på å kjøpe dritt som aldri burde vært lagt ut for salg,må de distributørene brenne i helvete...

Lenke til kommentar
Enig med deg der.

Tror det er mye større sjangs for at de går etter for eksempel personer som deler LOST eller 24 (nyeste episodene fra USA) i stedet for, og eventuelle andre populære filmer, serier og musikk.

5825430[/snapback]

 

Jeg tror at de går etter alle som deler masse, uasnett om det er "nytt" eller ikke. Man har jo massevis av eksempler (en kar i Sverige som jeg husker) som har delt en eneste drittfilm og blitt tatt for det.

Dessuten har jo et advokatfirma (tror det var de samme osm nevnt i artikkelen) via Tele2 lenge sendt ut "advarsler" for å skremme folk til å slutte og dele (dette mest via Direct Connect).

5825471[/snapback]

 

Alle ISPer får drøssevis av klager hele tiden på at folk deler filmer o.l, det er vanlig praksis, det er bare det at tele2 sier ifra til kunden om at de har mottatt en klage.

 

AtW

Lenke til kommentar

Morsomme greier, der min far bor, har jeg en venn og faren hans er politi, og både sønnen og faren laster ned sanger..

 

Men, jeg for min del kommer til å forsette med nedlasting, men det er en ting jeg lurer på, det er mange "DJ's" som deler sine sanger via P2P, skal jeg få en bot fordi jeg lasta ned en sang som faktisk blir publisert via P2P?

 

Gauters: Etter hva jeg har oppfattet, så er DC DC++ osv, jeg bruker aldri DC++, Noen som kan fortelle meg forskjellen mellom P2P og DC?

Lenke til kommentar
forutsetter ikke håndfaste bevis i slike saker at isp leverer ut personopplysninger?  som ikke er lovlig om jeg husker riktig, i beste fall bare særdeles lite smart - siden...ja... ihvertfall ikke jeg kommer til å beholde den ispen som går til det skrittet.

5826008[/snapback]

 

Jo, ISPer flest gjør jo ikke det, de tjener jo balnt annet penger på å selge båndbredde. Regner med at de ikke har alt for stor interesse av å gjøre det, dessuten er det moralsk tvilsomt uten at de får en ransakingsordre eller liknende.

 

AtW

Lenke til kommentar

På'n igjen, nå skal vi alle tas :dontgetit:

 

Og det er stordelerne som skal tas, kanskje de som deler 100gb med tv-serier. De har åpenbart ikke skjønt stort. Hvilken trussel utgjør en person som deler f.eks 500 gb, en slapp telenor upload som sender filer i 5 kb/sec, og samme bruker har alltid 0 slots ledig? De har åpenbart feil fokus, men...

Lenke til kommentar
På'n igjen, nå skal vi alle tas  :dontgetit:

 

Og det er stordelerne som skal tas, kanskje de som deler 100gb med tv-serier. De har åpenbart ikke skjønt stort. Hvilken trussel utgjør en person som deler f.eks 500 gb, en slapp telenor upload som sender filer i 5 kb/sec, og samme bruker har alltid 0 slots ledig? De har åpenbart feil fokus, men...

5826192[/snapback]

Det vil statuere eit eksempel. Jo fleire dei tar, jo meir skremt blir folk.

Lenke til kommentar
skal bli morsomt å se hva de foretar seg, frontalangrep mot 14år gamle jenter som laster ned britney spears sanger på kazaa ?

5825323[/snapback]

Hvis du leser artikkelen så står det at de skal ta de som deler kopibeskyttet materiale, noe som tross alt er ulovlig, noe nedlasting enda ikke er?

Lenke til kommentar
På'n igjen, nå skal vi alle tas  :dontgetit:

 

Og det er stordelerne som skal tas, kanskje de som deler 100gb med tv-serier. De har åpenbart ikke skjønt stort. Hvilken trussel utgjør en person som deler f.eks 500 gb, en slapp telenor upload som sender filer i 5 kb/sec, og samme bruker har alltid 0 slots ledig? De har åpenbart feil fokus, men...

5826192[/snapback]

Det vil statuere eit eksempel. Jo fleire dei tar, jo meir skremt blir folk.

5826242[/snapback]

 

Det er en "farlig" vei de tar der, store kundegrupper synes ikke det å laste ned eller dele er noe alvorlig, og man kan fort hisse på seg kundene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da er det kanskje på tid å ta til fornuften, og bruke private hubber, så slipper man bli straffet med høye bøter for å gi andre tilgang til en litt sliten macgyver episode fra midten av 90-tallet :hrm:

 

Har aldri brukt "public hubs", og kommer aldri til å skje heller. Og dette gjør ikke lysten noe større :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...