Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå skal Norske fildelere tas


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, dere trur virkelig at politiet tar seg tid til å stikke innom en fildeler i Norge..

Om dere noen gang har anmeldt en eller annen i Norge, med fullstendig bevis og alt det der, så få du uansett et lite brev i posten noen mnd senere:

 

Henlagt p.g.a. bevisets stilling

 

Politiet i Norge har hverken tid eller ressurser til å ta noen, og om dem tar seg tid er det bare å la være å innrømme noe som helst og du går fri.. Politiet har eksperter, men dem bruker ikke disse til slikt..

Alle som kjenner politiet vet at de er det mest latterlige og mest ineffektive byråkrati, men for all del.

Alt dette er bare skremselspropaganda, som egentlig funker, for det ser ut som folk blir litt redde.. JEG GIR F*** OM DEM KOMMER PÅ DØRA..

Kommer til å flire meg ihjel om dem virkelig skulle komme å ta meg for min enorme kapasitet.. 1500/300 linje fra telenor..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor alle hele tiden skal hakke på fildelerne. Det er tross alt piratene som etterspør store linjer og er villig til å betale for det.

Uten piratene så hadde ikke prisene vært så lave som de faktisk er i dag og jeg tror ikke bredbåndsselskapene hadde hatt så gode dager heller. De tjener jo enormt på alle som vil ha 2-10 Mb linjer for fildeling. Om alle kun hadde hatt behov for å lese nettaviser og slikt tviler jeg på at etterspørselen etter brede linjer hadde vært stor.

Lenke til kommentar
Betaler noen flotte karer i Russland noen rubler, så kan jeg laste ned alle MP3'ene jeg ønsker lovlig.

 

*knegg*

 

http://www.allofmp3.com/ 4 teh win.

5824926[/snapback]

 

Det er forøvrig ikke lovlig.

 

Anyhow. Deling av kultur over internett er viktig. Jeg gir meg blanke i at selskapene syter om tapte inntekter. All den tåpelige propagandaen de spyr ut og prøver å holde oss for narr..

 

Prissamarbeid, løgner, dårlige produkter, saksøking av døde og fattige mennesker.... Toppen av kransekaka.

 

Jeg skal snakke for meg selv: Jeg laster ned utallige GB i uka. Filmer, musikk, musikk, musikk, noen tvserier og så videre. Det betyr ikke at de taper salg i så måte. Det betyr derimot at de taper salg på middelmådige produkter som jeg kanskje hadde kjøpt pga. bra markedsføring.

 

Jeg skal ikke hevde at det er min rett til å prøve produktet og bestemme selv, på egne vilkår, om jeg vil kjøpe det. Derimot vil jeg hevde at vi er kommet så langt at det virker til de kreative folka som lever av dette sin fordel at vi laster ned så mye kultur som vi gjør.

 

Dette åpner horisonten, ikke minst til ungdommene som er fremtidens konsumere, men til alle som er involvert. Du har mange forskjellige mennesker, noen som laster ned alt og ikke gidder å betale for det. Du har også de som kjøper det de setter pris på.

 

Dette emnet har blitt debattert ned og opp i mente, men jeg synes det ikke skader å nevne det en gang til.

 

Bottom line, slutt og plag oss, IFPI og gud vet hva. Det virker mot sin hensikt og skader faktisk dere selv. Collateral damage osv.

 

Jeg har egentlig ikke råd til noe særlig, men jeg kjøper ett par DVDer og CDer i måneden, men bare hvis de koster under 99,-.

 

Det er helt greit. Det er i flesteparten av tillfellene en film eller en cd som jeg allerede har i digital form på PCen.

 

Oh well. Ninjapirat for life.

Lenke til kommentar

Regner ikke akkurat med at jeg er en stor trussel som deler hele 1,34 GB på DC-nettverket... :p

 

Men blir ikke dette et dillema ofte da?

I Norge har jo ikke myndighetene eller andre lov til å oppfordre til lovbrudd og siden de fleste hub'ene har inngangskrav på utallige gb, hvordan skal disse greie dette på en lovlig måte?

 

Dele 10 forskjellige linux-versjoner?

Lenke til kommentar

En annen ting de burde vurdere er jo heller å ta de som eier hub'ene da...

 

De fleste har jo en regel som f.eks. sider dette: Denne hub'en tar avstand fra ulovlig materiale. Vennligst forlat hub'en umiddelbart hvis du ikke respekterer dette.

 

Vel, dette er en regel de har, men de eneste som blir kasta ut er de som deler diverse ulovlige pr0n-videoer...

Lenke til kommentar

Tja, la meg tenke.

Nextgentel ser ikke noe spor av fildelings protokoller i min inngående/utgående trafikk. :thumbup:

 

Edit:

 

Er programmerer og har selv testet kryptering, altså sett dens virkemåte med en pakkesniffer mot min egen IP.

Selvfølgelig kan du se på mengden trafikk, men IKKE på hva det er.

De vil også kunne identifisere det som bittorrent trafikk når du analyserer det, men igjen. Bittorrent i seg selv er ikke ulovlig, de vil ikke kunne se hva jeg laster opp eller laster ned.

Endret av chills
Lenke til kommentar
Tja, la meg tenke.

Nextgentel ser ikke noe spor av fildelings protokoller i min inngående/utgående trafikk.  :thumbup:

 

Edit:

 

Er programmerer og har selv testet kryptering, altså sett dens virkemåte med en pakkesniffer mot min egen IP.

Selvfølgelig kan du se på mengden trafikk, men IKKE på hva det er.

De vil også kunne identifisere det som bittorrent trafikk når du analyserer det, men igjen. Bittorrent i seg selv er ikke ulovlig, de vil ikke kunne se hva jeg laster opp eller laster ned.

5828927[/snapback]

 

Hva så? Det er ikke sånn fildelere tas i det hele tatt, så å sikre seg mot det er relativt irrelevant.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...