Gå til innhold

Blondine skifter prosessor


Espenhh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mamma kaller skjermen for skjermen, men selve pc'n det er liksom hardisken. Hun tok EDB på midten av 80-tallet...

 

Forresten, bare fortelle: Sånn ca rundt 1992-93 kjøpte fattern seg en flunka ny Mac. Den kostet omlag 25,000 kr da. Årsaken til at han kjøpte Mac var pga brukervennlighet og at det skulle mye til før noen klarte å gjøre noe "galt". Stemoren min var skeptisk til slike datamaskiner, men pappa sa at denne her klarer du ikke å gjøre noe galt med, bare å sette i gang å prøve. Han gikk ned for å ta seg en kaffekopp, og da han kom tilbake var hele mac'en ødelagt.. hun hadde klikket omtrent på alt som gikk ann å klikke på, for så å komme inn i andre menyer hun ikke skjønte hvordan hun kom ut av, og rotet seg lengre og lengre inn i systemet helt til hun tydeligvis trykket på ett eller annet alvorlig galt. Den nye Mac'en måtte sendes inn til reparasjon hos Apple, som ringe tilbake til pappa og lurte på hva inn i helvete som hadde skjedd med den. :p Fattern forklarte saken og de bare ristet på hodet :no: og sendte han en ny... det er noe med enkelte damer og datamaskiner som bare ikke går sammen... :roll:

Lenke til kommentar

åååå det der er vel den verste "grøsseren" jeg ahr sett.. begynte nesten å grine når jeg fant ut at det faktisk fantes sånne mennesker... :cry:

 

 

ja, er forresten litt stolt av faren min for tiden da.. etter jeg fikk lcd skjerm så har harn ikke skjønt hvordan man kunne få plass til alle delene inni den "datamaskinen da".. så da har jeg endelig klart og forklare han at det er "boksen" som er datan, mens det andre er skjermen :cool: yaaay dad

Endret av Sweet
Lenke til kommentar

Hadde bare sagt til henne at "Dette er du verken innstilt eller skikket til å gjøre, så du kan likeså godt trekke deg fra konkurransen". Makan til masete dame. :nei:

 

Uansett, når jeg hører på det hun sier, så er det jo tydelig at hun hadde bestemt seg på forhånd for å oppføre seg arrogant og nedlatende overfor denne "nøøørden" som hun så smigrende kaller ham. Slike folk er noe av det verste jeg jeg kan møte. Hadde hun ikke vært dame hadde jeg bitchslappet henne til fornuft. :hrm:

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

På midten av 80-tallet var de vel på 5,25"-størrelse, det sto en 8086-maskin her helt til 2000 eller rundt der.

 

Min mor har heller ikke noe særlig greie på maskiner, og jeg forundrer meg over at hun omrent ikke kommer inn på internett, når hun skriver dobbelt så raskt som jeg gjør. (Hva hun kaller PC'en, vet jeg ikke, siden hun ikke vet så mye om det, men jeg tror hun er klar over at skjerm er skjerm, og at det er det inni kabinettet som lager bildet etc.)

 

Men hun i videoen tok kaka :!:

(Det at hun var tjukk i nøtta, ikke det at hun ikke kunne noe om data)

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar

Snakker ikke om 8086-maskiner, men f.eks. minimaskiner fra ND ol.

Men nok om det.

EDIT: Kanskje mor di bare syns det er enklest å kalle kabinettet for harddisk...?

 

Syns "vår" prosessorskiftende dame gjør en god jobb i å befeste stereotypen Blondine.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Hun klarte ikke oppgaven, naturlig nok :p

 

 

Ikke mye til spoiler, men de som så det, vet at hun gikk ut i neste episode... Er et par uker siden dette gikk på TV...

 

5824729[/snapback]

 

Virkelig? *sjokket* :p

Kan bare tenke meg han IT-konsulentet var lettet når hun voksne 4-åringen dro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...