murra Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Oblivion! Sant som det sies! Bedre rollespill finns ikke.... Oblivion FTW!!
Straffa Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 "Har du muligheten og er villig til å spille det på Xbox 360, er det utvilsomt det beste valget. Her får du toppgrafikk med suveren ytelse, uten alle problemene PC-en medfører"
jonnor Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Tipper den pipa der får en annen låt når alle modsene kommer.
Erling E. Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Ja, det er modsene som holder meg til PC-versjonen. Derfor skriver jeg i anmeldelsen at "hvis du har muligheten og er villig til". :-) For det er ingen tvil om at Oblivion krever sinnsyke PC-krefter. Jeg har selv en P4 3 GHz, 2 gig RAM og et GeForce 7800 GS 256 MB. Likevel får jeg ikke over 15 fps utendørs. Nå er det trolig pågrunn av en gammel prosessor og altfor gammelt hovedkort, men likevel. Det er en sær opplevelse å ha spilt PC-versjonen i 30 timer, for så å gå over til Xbox 360-versjonen som jeg gjorde. Spillet flyter skremmende godt på 360-en, og fysikken føles ikke i nærheten like "slow motion". Uansett: Nydelig spill!
Mith Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Selv ville jeg ventet noen år med å kalle det tidenes rollespill. Baldurs Gate 2 er for meg det rollespillet alle rollespill måler seg oppmot, og hvis jeg nå spiller Oblivion i et par uker for så å legge det bort, vil jeg kalle det en flopp, men igjen, førsteinntrykket er bra. Ærlig talt bryr jeg meg nada om grafikken, det eneste jeg krever er at jeg ikke får vondt i hodet av å spille spillet. Endret 27. mars 2006 av Mith
Pastor Lorentzen Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Blir ikke å rote med mods i "et stykke digital kunst" som å pynte på malerier på Nasjonalgalleriet?
Mith Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Blir ikke å rote med mods i "et stykke digital kunst" som å pynte på malerier på Nasjonalgalleriet? Nei, ser selv et par ting jeg ville forandret til det bedre. Tøyler på hesten og bedre 3.persons muligheter for å nevne noe.
Straffa Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Blir ikke å rote med mods i "et stykke digital kunst" som å pynte på malerier på Nasjonalgalleriet? Nei, ser selv et par ting jeg ville forandret til det bedre. Tøyler på hesten og bedre 3.persons muligheter for å nevne noe. 5818572[/snapback] Tøyler blir vanskelig å få til med mod. Må være en grunn til at Bethesda ikke tok med det i spillet. Endret 27. mars 2006 av avanore
KayAU Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 "Har du muligheten og er villig til å spille det på Xbox 360, er det utvilsomt det beste valget. Her får du toppgrafikk med suveren ytelse, uten alle problemene PC-en medfører" 5818481[/snapback] Pøh, dersom ein HAR god nok PC, ser eg ikkje vitsen. Eg køyrer med alt på maks, pluss "uGridsToLoad" dobla i INI-fila (kan du forresten gjere det på XBox?), utan at eg so langt har merka teikn til at PC-en slit. Las eg ikkje ein stad at Xbox360-versjonen av og til kan hakke litt når det er mykje som foregår? Ikkje noko av det på PC-en min i alle fall, og der er mange som har like rå eller råare PC enn meg . Stabilitetsmessig er Oblivion ei stor forbetring over Morrowind. Eg vil faktisk påstå at spelet no er midt på treet på stabilitet, noko som er langt betre enn eg hadde venta frå Bethesda. Uansett, fekk spelet på laurdag, og er so langt veldig godt nøgd. Som med Morrowind, tok dei ei stund før eg kom meg skikkeleg inn i spelverda. Men etter ca. 9 timar fekk eg "den gode kjensla", og no er eg hekta. For dei som ikkje har prøvd det enno, ei lita oppsummering (i stikkordsform) av det som er vesentleg forbetra frå Morrowind: Grafikken. Frodigare landskap, meir som i Gothic 2. Høg teknisk kvalitet. Enkelte litt skjemmande problem, ting som er eit stykke unna ser ikkje alltid like bra ut. Tett vegetasjon ser fantastisk ut. Floraen er suveren. Kamp. Betre fysikk, det "kjennast" betre når ein treff. Magi. Det er no gøy å vere rein magikar. Eg har ikkje sett dei beste spell-ane enno, men dei eg har sett so langt er veldig bra. Det var ein stor augneblink den første gongen ei av eldkulene mine faktisk klarte å slå nokon rett i bakken. NPC-ar. Dei har stemmer. Dei ser mykje betre ut. Dei seier interessante ting. Quests. Færre, men mykje betre. Grensenittet. Spesielt "quest"-loggen er mykje, mykje betre. Karakterbygging. Mykje likt Morrowind, men alt ser ut til å vere betre balansert. Dei har fjerna ein del "exploits". I tillegg til ein talverdi, har du "grader" frå novice til master (trur eg) i kvar skill, og får spesielle bonusar når du har gått opp ei grad. Då kjem det opp ei boks på skjermen med passande tekst. Gir ei god kjensle av framgong. Historiefortelling. Mykje, mykje betre. Meir likt Gothic 2 no. Intro-en var skikkeleg bra, fekk faktisk assosiasjonar til Final Fantasy VII når kameraet panorerte rundt palasset, medan Patrick Stewart snakka. Totalt sett: Dette var knall! Ellers anbefalar eg Collector's Edition, eg synest det ekstra ein fekk med var vel verdt det lille pristillegget. Kay
Mith Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Tøyler blir vanskelig å få til med mod. Må være en grunn til at Bethesda ikke tok med det i spillet. Tja, det kan man jo si om det meste. Personelig tror jeg de ikke er med pga. den ekstra tiden det tar og kode opp kroppen til rytteren mot hodet til hesten ikke er verdt bryet for utviklerne, men skulle ikke være noe problem å få til i en mod. Tror nemmelig ikke slike småting blir prioritert veldig høyt når deadline nærmer seg.
Nitrius Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) KayAU: Vet ikke hva av maskinvare du sitter med, men jeg sitter med en nokså råtass av en pc selv(se profil) og ja spillet er fult mulig å spille på pcen min, den auto detect tingen setter spillet til "ultra high" i 1024x768 oppløsning, men hvis jeg f.eks prøver å gå opp i oppløsning eller øke litt på noen settings i options eller i INI fila så får jeg ganske så dårlig fps etterhvert, plus at Oblivion er ikke så stabilt som jeg hadde håpet på til pc, er mange som sliter med problemer når det gjelder PC versjonen. Så jeg gikk til innkjøp av 360 versjonen og, jeg skal innrømme at spillet ser mye bedre ut på Xbox 360 enn på PC, pluss at i mine øyne så er Oblivion mest stabil på Xboxen for øyeblikket, men det kan jo forandre seg. Jeg Har værtfall begge versjonen, så jeg kan velge Vet ikke med deg jeg KayAU, har du i det hele tatt fått testet Xbox 360 versjonen? Største forskjellen i mine øyne for øyeblikket, er at: PC versjonen er nokså ustabil hos mange men ikke alle, du trenger en råtass av maskin for å få nye spillet fult ut og du har muligheten for mods. Xbox360: Ser veldig pent ut, mye penere enn det gjør på pcen min med min maskinvare(se profil) mye mer stabilt for øyeblikket, pluss du får kost deg i sofaen eller i god stolen din. Har ikke muligheten for playmade mods så langt jeg vet. Endret 27. mars 2006 av Nitrius
Straffa Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) kost deg i sofaen eller i god stolen din. 5818719[/snapback] Ligge i en god sofa med en liten kontroller i hånda er det aller beste Endret 27. mars 2006 av avanore
Dinsdale Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Legger merke til at flere sammenligner Oblivion med Gothic 2. Måten de sammenligner på er at Oblivion er mer likt mye av det man fant i G2, og som MW manglet, og at det gjør Oblivion bedre. Likevel mener de fleste (har jeg inntrykk av) at MW gikk G2 en høy gang. Må si at noe av det beste så langt er følelsen av å skue langt ut i horisonten og bivåne snådekte fjell, og vite at jeg faktisk kan reise dit hvis jeg gidder. Det er en god følelse som gir spillet en oppdagertrang som er helt fantastisk.
Gunfreak Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 jeg har hatt ektrem flaks, spillet har kræsha 2 ganger på 20 timer og begge var når jeg drev å hoppa fra spillet til desktop og tilbake igjen(det skjer ikke vær gang har hoppa mye og bare kræsha 2 ganger. jeg merker heller ingen FPS drops når jeg er ute i skogen eller andre steder. nå har ikke jeg vært i busta og prøvd å sove i hangehullet(mange har kræsher der)
KayAU Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 KayAU: Vet ikke hva av maskinvare du sitter med, men jeg sitter med en nokså råtass av en pc selv(se profil) og ja spillet er fult mulig å spille på pcen min, den auto detect tingen setter spillet til "ultra high" i 1024x768 oppløsning, men hvis jeg f.eks prøver å gå opp i oppløsning eller øke litt på noen settings i options eller i INI fila så får jeg ganske så dårlig fps etterhvert, plus at Oblivion er ikke så stabilt som jeg hadde håpet på til pc, er mange som sliter med problemer når det gjelder PC versjonen. Så jeg gikk til innkjøp av 360 versjonen og, jeg skal innrømme at spillet ser mye bedre ut på Xbox 360 enn på PC, pluss at i mine øyne så er Oblivion mest stabil på Xboxen for øyeblikket, men det kan jo forandre seg. Jeg Har værtfall begge versjonen, så jeg kan velge Vet ikke med deg jeg KayAU, har du i det hele tatt fått testet Xbox 360 versjonen? 5818719[/snapback] Niks, har ikkje XBox360. Når det gjeld maskinvara mi, so er det ganske likt det du har, bortsett frå at eg har litt raskare CPU (A64-4000+), og ATI-kort (X1800XT). Meiner å ha lest at dette funkar best på ATI-kort, so det kan vere det som er grunnen. Eg trur eg køyrer alt på maks (kanskje bortsett frå nokre av skugge-innstillingane, som eg ikkje har testa enno), og har gjort den eine lille tweak-en i ini-fila. Stabiliteten er stort sett veldig bra. Eg køyrte i godt over 10 timar i strekk før eg merka noko som helst av problem. Det var akkurat rundt Skingrad, medan eg holdt på med noko fullstendig idiotisk overvåking for han galne trealven, at det kræsja til desktop. Det skjedde eit par gongar til på samme plass, men på det jamne går det minst 10 timar mellom kvar gong. Samanlikna med MW, må ein seie at det ikkje er so verst. PC-versjonen har jo òg eit par fordelar i høve til XBox360. Du kan tweake ini-fila, du får construction-kit, det kjem sikkert modifikasjonar etter kvart, du har betre laste-tider (etter det eg har lest), og dersom du har ein rå nok PC, reknar eg med du har betre ytelse enn XBox360-versjonen (som visstnok skal ha litt ytelsesproblem i enkelte situasjonar). I tillegg er det jo ein del som foretrekk mus og tastatur i slike spel. Kay
KayAU Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Legger merke til at flere sammenligner Oblivion med Gothic 2. Måten de sammenligner på er at Oblivion er mer likt mye av det man fant i G2, og som MW manglet, og at det gjør Oblivion bedre. Likevel mener de fleste (har jeg inntrykk av) at MW gikk G2 en høy gang. 5818769[/snapback] Trur det er mest dei som har spelt Morrowind, men ikkje Gothic 2 (eller berre den første halvtimen av G2), som har den haldninga. Eg meiner G2 var mykje betre enn MW. Men Oblivion ser so langt ut til å vere mykje betre enn både G2 og MW. Det skal bli spennande å sjå kva Gothic 3 har å by på. Men inntil vidare har vi masse, masse hærleg utforsking i Oblivion foran oss. Kay
rulleguru Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Men 360 har AA+HDR (som ser veldig bra ut). Ser ikke helt argumentet med "det kommer mods til pc", det har aldri vært sagt at det ikke kommer mods eller patcher til xbox. Eneste er hjemmelagde mods, men de bryr jeg meg ikke mye om.
Gunfreak Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 det er jo nettopp de hjemmelagde modene som er fine
maanemann Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Trur det er mest dei som har spelt Morrowind, men ikkje Gothic 2 (eller berre den første halvtimen av G2), som har den haldninga. Eg meiner G2 var mykje betre enn MW. Men Oblivion ser so langt ut til å vere mykje betre enn både G2 og MW. Det skal bli spennande å sjå kva Gothic 3 har å by på. Men inntil vidare har vi masse, masse hærleg utforsking i Oblivion foran oss. 5818828[/snapback] LOL.. sålangt...? Venter du endring? Hvor langt kom du på din halvtime? Selv brukte jeg veldige mye mer på å joine Paladins og ta noen oppdrag. Fikk litt samme følelse som fra Thief.. merket at spillet hadde potensiale og var innovativt... Men ikke polert. Combat også i overkant vanskelig.. måtte levle noe på rotter og ulver for å komme opp i level for å ta main quest etc. Slik burde vært forbeholdt MMORPG. Morrowind var tut og kjør på den fronten ihvertfall. Ønsker JoWood lykke til med Gothic 3. De har endel å slite med, men hadde vært morro med et annet bra "1st person crpg". Går jo mellom 4 og 6 år på hvert nye TES spill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå