Gå til innhold

Skal ha meg ny system disk, trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg trenger nå en ny system disk grunnet at jeg synsen maskinen bruker for lang tid til å starte opp også er den litt treg i win xp....Noen som har en bra systemdisk å anbefale?

 

Har lest litt om raptor 74GB nå og noen skriver at den bråker og noen skriver at den ikke bråker, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro på....

 

Men finnes det raske og stille disker som er helt topp til å bruke som system disk?

 

Har fra før samsung spinpoint 250GB Sata og Seagate Barracuda 250GB Sata.. Bruker nå samsungen som system disk.. Har delt den opp slik at 30GB blir brukt til win og spill og de resterende 220GB blir brukt til mye annet...hehe...

 

Men jeg setter stor pris på om noen kunne ha hjulpet meg...Tenkte jeg skulle bruke noen kroner for å få en bra disk som er rask lissom...

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det stemmer at Raptor bråker (jeg har prøvd), men de gir ikke noen merkbar ytelsesforskjell heller. Og i flere tester har andre disker slått de. Om du hadde gått over til Raptor så hadde kanskje oppstarten av Windows gått 1/20 sekund raskere. Men en nyformatért Windows går alltid raskt, men går tregere til flere program som er innlagt.

 

Jeg anbefaler gode disker på 7200rpm fra WD og Samsung.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
oki...kjører du bare os på den disken? eller kjører du os og spill?

5812806[/snapback]

 

ja riktig, kjører bare os på den.

 

Raptor 36GB bråker mer enn Raptor 74GB!!

5812809[/snapback]

 

mulig, har ikke sammenlignet. men jeg synes ikke raptoren bråker noe ekstremt..

men som sagt har jeg den i gummioppheng, og aner ikke hvordan den låter om den er skrudd rett i stålchassiet..

Lenke til kommentar

Hvis 36gb versjonen bråker mer enn 74gb versjonen så kan det ikke være rare lyden som kommer fra den. Jeg har selv en 36gb i strikkoppheng og det eneste jeg hører så lenge jeg ikke har huet inni kabinettet er en svak knattring når den jobber. Resten av pcen er også temmelig stillegående. CPU og GPU blir vannkjølt av en radiator med 120mm vifte på 5volt, chipsett av en 80mm vifte på 5 volt. Har også 2x80mm kabinett vifter på 5volt. Det eneste som bråker noe nevneverdig i pcen er strømforsyninga når jeg spiller. Da blir den temmelig varm og vifta kjører opp på høyt turtall. I windows så er det ikke rare lyden fra den heller.

 

Men man blir jo aldri fornøyd :p så en "airplex EVO 240" radiator, chipsettvannblokk, mist vifter og mist psu er på vei

Lenke til kommentar

Min raptor 74G er for tiden disconnected .

Bråker for mye for meg ,selv med montasje

i Antec SLK3000 med gummibøssinger i festene .

 

Kjøpte to samsung spinpoint 40G SATA2 forrige uke og satt som raid-0 istedet , 1* partisjon på 80G perfekt størrelse for OS på raid-0.

 

Støy er som natt og dag .

Og systemet føles like raskt som med raptoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...