Gå til innhold

TES: Førsteinntrykk av Oblivion


Anbefalte innlegg

Et lite spm her, satt nettop og spillte, og skulle over til Hammerfall eller noe sånnt, plutslig så får jeg ikke gå lengre, en slags usynelig linje også står det oppe på skjermen "You cant do this way, turn and go back"  :mad:

 

Er ikke spillet kjent for frihet? også skal det apåtil være usynlige sperringer!

5799587[/snapback]

 

Spillets handling foregår kun i Cyrodiil som er en av provinsene i Tamriel, Hammerfell er en annen, derfor får du ikke gå dit. Selvom du har stor frihet, så må jo kartet slutte en plass :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg testet spillet ca. 30 min i går kveld.. spiller på en 3700+ (klokket til ca. 4000+) 2 GB minne og X850XT (klokket til 530/550). Spillet valgte automatisk high på grafikken.

 

Jeg fikk litt hakeslipp når jeg så grafikken og fysikken i spillet.. det så utrolig bra ut.. loadetidene så langt var lik null. Jeg rakk ikke å lese tipsene som kom opp under loadingen engang.

Uten å stille på noe som helst lå jeg mellom 50-55 fps stort sett hele tiden mens jeg gikk rundt der. Men dette var inne i hulene i starten der, jeg har ikke kommet ut ennå så jeg ikke hvordan det går da.

 

Noe jeg reagerte på er at det ikke er tool-tips i menyene så man må se i manualen for å finne ut hva ting og tang betyr.

 

Uansett.. så langt hever det standarden for spill betydelig etter min mening. Stemningen, grafikken og fysikken spes. når man slåss er fantastisk.

Lenke til kommentar
Det burde da være bedre å bruke et fjell/en mur e.l. som sperring i stedet for en usynlig vegg. Blir litt som Truman Show...

5799669[/snapback]

 

Ja, selvfølgelig. Problemet er at verdenen i Elder Scrolls allerede er tegnet for lenge siden. Bethesda ville vel ikke dikte opp nye fjell som gjorde Cyrodiil helt innesperret, antar jeg.

Endret av ejen
Lenke til kommentar
Det burde da være bedre å bruke et fjell/en mur e.l. som sperring i stedet for en usynlig vegg. Blir litt som Truman Show...

5799669[/snapback]

 

Fleste steder er fjell, men hadde blitt teit hvis det var fjell over alt. Synes det er greit at de lagde usynelig vegg i stedet for at det skal være fjell overalt.

Lenke til kommentar
Tror dette spillet er best på 360 jeg. Da er det optimalisert mtk hardwaren.

 

Et spill som er til de grader hypet, nesten mer enn HL2, må feile på noen punkter. Jeg tror spesielt de som aldri har spilt slike spill før, og som tester det pga hypen kan bli skuffet.

5792059[/snapback]

Synes ikke det har vert så veldig hypa, synes det altid har vert snakk om ting/aspekter ved dette spillet som har virket realistiske.

Et spill som var sinnsykt overhypa var Fable, og det leverte ikke.

Lenke til kommentar
Det burde da være bedre å bruke et fjell/en mur e.l. som sperring i stedet for en usynlig vegg.

Det synes jeg faktisk ikke. Det hadde vært litt merkelig om hele provinsen var adskilt fra resten av Tamriel. Morrowind var en øy, så det var greit nok, men fastlandet blir normalt ikke delt opp på denne måten. Derimot kunne meldingen gjerne ha vært litt mer logisk. For eksempel kunne det stått: You have no business outside of Cyrodiil. Go back.

Lenke til kommentar
Det burde da være bedre å bruke et fjell/en mur e.l. som sperring i stedet for en usynlig vegg.

Det synes jeg faktisk ikke. Det hadde vært litt merkelig om hele provinsen var adskilt fra resten av Tamriel. Morrowind var en øy, så det var greit nok, men fastlandet blir normalt ikke delt opp på denne måten. Derimot kunne meldingen gjerne ha vært litt mer logisk. For eksempel kunne det stått: You have no business outside of Cyrodiil. Go back.

5799816[/snapback]

 

Morrowind var ikke en øy i eneren.

Lenke til kommentar
Det burde da være bedre å bruke et fjell/en mur e.l. som sperring i stedet for en usynlig vegg.

Det synes jeg faktisk ikke. Det hadde vært litt merkelig om hele provinsen var adskilt fra resten av Tamriel. Morrowind var en øy, så det var greit nok, men fastlandet blir normalt ikke delt opp på denne måten. Derimot kunne meldingen gjerne ha vært litt mer logisk. For eksempel kunne det stått: You have no business outside of Cyrodiil. Go back.

5799816[/snapback]

 

Morrowind var ikke en øy i eneren.

5800360[/snapback]

Vvardenfell er en øy, ikke Morrowind. The Elder Scrolls III foregår ikke på Morrowind (til tross for navnet), men på Vvardenfell.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Har testa det selv ei stund nå..

Dette spillet er NØDT til å være en smakssak.

Det er jo ikke gøy engang!

Grafikken er fin den altså, men det fenger meg ikke.

Tungvindt å skifte våpen til tross for hurtigtastene.

Liker ikke historien, den føles kjedelig..

Og ikke minst det at det er ALTFOR stor verden, fatter ingenting om hva jeg skal eller ikke minst hvor!

 

Håper iallefall at folk ikke kjøper dette spillet helt basert på reviews.

Spør du meg, så er dette ett middelmådig spill.

Gjerne kjekt for folk som liker RPG sjangeren, jeg liker den, men dette var ikke noe for meg..

Lenke til kommentar
Har testa det selv ei stund nå..

Dette spillet er NØDT til å være en smakssak.

Det er jo ikke gøy engang!

Grafikken er fin den altså, men det fenger meg ikke.

Tungvindt å skifte våpen til tross for hurtigtastene.

Liker ikke historien, den føles kjedelig..

Og ikke minst det at det er ALTFOR stor verden, fatter ingenting om hva jeg skal eller ikke minst hvor!

 

Håper iallefall at folk ikke kjøper dette spillet helt basert på reviews.

Spør du meg, så er dette ett middelmådig spill.

Gjerne kjekt for folk som liker RPG sjangeren, jeg liker den, men dette var ikke noe for meg..

5800479[/snapback]

 

Du får gi Olivion en ny sjanse når det begynner å dukke opp guider til spillet som kan hjelpe deg i gang :yes: Men uansett, alle kan ikke like alt sånn er det bare ;)

Lenke til kommentar
Har testa det selv ei stund nå..

Dette spillet er NØDT til å være en smakssak.

Det er jo ikke gøy engang!

Grafikken er fin den altså, men det fenger meg ikke.

Tungvindt å skifte våpen til tross for hurtigtastene.

Liker ikke historien, den føles kjedelig..

Og ikke minst det at det er ALTFOR stor verden, fatter ingenting om hva jeg skal eller ikke minst hvor!

 

Håper iallefall at folk ikke kjøper dette spillet helt basert på reviews.

Spør du meg, så er dette ett middelmådig spill.

Gjerne kjekt for folk som liker RPG sjangeren, jeg liker den, men dette var ikke noe for meg..

5800479[/snapback]

Jeg kjøper mitt fordi jeg ahr sett 98654646985969 millioner vidoer, da så det utrolig fett ut ;)

 

Håper ikke det samme skjer med meg *bitenegler* :(:)

Lenke til kommentar
Har testa det selv ei stund nå..

 

 

Håper iallefall at folk ikke kjøper dette spillet helt basert på reviews.

Spør du meg, så er dette ett middelmådig spill.

Gjerne kjekt for folk som liker RPG sjangeren, jeg liker den, men dette var ikke noe for meg..

5800479[/snapback]

 

Du får gi Olivion en ny sjanse når det begynner å dukke opp guider til spillet som kan hjelpe deg i gang :yes: Men uansett, alle kan ikke like alt sånn er det bare ;)

5800507[/snapback]

 

Blir man ikke guidet i gang og får noen quester som i morrowind? Hvis man ikke får det regner jeg med at man kjapt får noe å gjøre hvis man stikker til nærmeste by og prater litt med folk på versthus osv? Kanskje noen "plakater" på torget i byene ala Gothic der det står hvor man kan henvende seg for å få jobb?

 

Lag'er dette på xbox eller er det forholdvis smooth utendørs?

Lenke til kommentar

Et tips kan være å sjekke ut uesp.net hvis man er rpg-nybegynner og står bom fast, det har allerede begynnt å komme Oblivion quest walkthroughs og det oppdateres stadig. Har ikke lest noe der Oblivion selv pga. spoilers, men brukte siden en del til Morrowind og det pleier å hjelpe en del.

 

http://www.uesp.net/w/index.php?title=Oblivion:Oblivion

 

 

btw: oversiktskart over hele Tamriel finnes her: http://oblivion.gumininjahq.hu/pictures/ot.../tamriel_lg.jpg

Endret av FloppyDisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...