Gå til innhold

Dårlig service på Elkjøp?


Anbefalte innlegg

Nettopp... jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kranglet med enkelte verksteder for å få litt fortgang i reparasjoner. Det er jo butikken som sitter igjen med problemet om verkstedet ikke får ut fingeren. Det som slår meg, er hvor mye mer jeg krangler med verksted som sender sine reparasjoner til utlandet.

 

Krangler også mye med Canons verksted da de ikke har peiling på hva fem års reklamasjonsrett er. Men det er én person der det går an å snakke med, og da ordner det seg stort sett etter en del diskusjon.

 

Det tar bare så utrolig mye tid og krefter å måtte forholde seg til verksteder som har den innstilling mange har i dag. Er imidlertid positiv til Pentax (Fovi) og Aronsen da de stort sett ordner opp i ting ganske raskt, og i mange tilfeller stiller utlånskamera til disposisjon så butikken slipper å slite med den ekstrautgiften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig service hoas Elkjøp er da vel alminnelig kjent etterhvert?

Når jeg hører om reklamasjon på varer der varen har vært på verksted fire uker eller mye lenger, så er det alltid via Elkjøp!

 

Elkjøp ansatte er drillet i å selge og ferdig med det. De vil selvsagt tjene mest mulig, noe provisjon på hvert salg bidrar til. En drillet Elkjøpselger forteller kunden det han/hun ønsker å høre om en vare. Skal ikke gå i dypden på det her, dere som kan litt grunnleggende enkel psykologi forstår fort hva jeg mener...

Noen Elkjøp selger har stått fram i ettertid og fortalt at de ikke orket all "løgn og bedrag" for å selge.

Lenke til kommentar
Dårlig service hoas Elkjøp er da vel alminnelig kjent etterhvert?

Når jeg hører om reklamasjon på varer der varen har vært på verksted fire uker eller mye lenger, så er det alltid via Elkjøp!

 

Elkjøp ansatte er drillet i å selge og ferdig med det. De vil selvsagt tjene mest mulig, noe provisjon på hvert salg bidrar til. En drillet Elkjøpselger forteller kunden det han/hun ønsker å høre om en vare. Skal ikke gå i dypden på det her, dere som kan litt grunnleggende enkel psykologi forstår fort hva jeg mener...

Noen Elkjøp selger har stått fram i ettertid og fortalt at de ikke orket all "løgn og bedrag" for å selge.

5817612[/snapback]

Herre min hatt, grunnen til at du hører så mye om sånne saker med Elkjøp er rett og slett at de er størst, og har flest reklamasjoner fordi de selger flest varer. Det er veldig, VELDIG få butikker som har egne serviceverksteder, og de som har det er oftest verksted og butikk i ett, dvs at de tar hånd om reparasjoner fra andre butikker også. Hver produsent har sine verksted, derfor blir Canon-produkter reparert på samme sted uansett hvor du kjøper den. Selvfølgelig hadde det vært mulig for hver enkel butikk å ha sitt eget verksted slik, men da hadde varene blitt mye dyrere. Slik er det ikke mulig å drive i dagens samfunn fordi folk er opphengt i utsalgspris, siden dette er enklest å måle. Forbrukerne må rett og slett takke seg selv.

 

Det er også slik med de aller fleste selgere at deres oppgave (tro det eller ei) er å selge. De har som regel greie på varen de selger, men ikke så mye at de er i stand til å fikse det selv. Hvordan tror du det ville blitt hvis selgerne selv skulle reparert defekte varer? Jo, man måtte ansatt dobbelt så mange selgere, og prisene hadde steget deretter.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Dårlig service hoas Elkjøp er da vel alminnelig kjent etterhvert?

Når jeg hører om reklamasjon på varer der varen har vært på verksted fire uker eller mye lenger, så er det alltid via Elkjøp!

5817612[/snapback]

Nå er det jo folk på dette forumet som forteller at de jobber hos Elkjøps konkurrenter og innrømmer at ventetid på service er lik også hos dem, og når produktene sendes til eksterne verksteder, så er vel ikke Elkjøp skyld i denne ventetiden?

 

Sånn generelt synes jeg dessverre at enkelte er litt ”bortskjemte” og har urealistiske krav til service og ventetider. Tror egentlig vi skal være glad for at produktene sendes autoriserte verksteder, istedenfor at ”uautorisert” personale skal begynne å tukle med kameraet mitt - selv om dette innbærer lenger ventetid. Personlig har jeg alltid fått meget god service på Elkjøp der jeg bor, og kjenner meg ikke helt igjen i de beskrivelsene mange har av selgerne og servicen. Men nå er det vel slik at alle butikker og kjeder har både fornøyde og misfornøyde kunder…

Lenke til kommentar
Dårlig service hoas Elkjøp er da vel alminnelig kjent etterhvert?

Når jeg hører om reklamasjon på varer der varen har vært på verksted fire uker eller mye lenger, så er det alltid via Elkjøp!

 

Elkjøp ansatte er drillet i å selge og ferdig med det. De vil selvsagt tjene mest mulig, noe provisjon på hvert salg bidrar til. En drillet Elkjøpselger forteller kunden det han/hun ønsker å høre om en vare. Skal ikke gå i dypden på det her, dere som kan litt grunnleggende enkel psykologi forstår fort hva jeg mener...

Noen Elkjøp selger har stått fram i ettertid og fortalt at de ikke orket all "løgn og bedrag" for å selge.

5817612[/snapback]

Herre min hatt, grunnen til at du hører så mye om sånne saker med Elkjøp er rett og slett at de er størst, og har flest reklamasjoner fordi de selger flest varer.

5817697[/snapback]

 

Enig, skjønner ikke at folk ikke forstår dette.

Elkjøp har ca. 100 butikker i norge, hver av disse har også rimelig mange kunder innom. Selvfølgelig hører du mer herfra enn fra en liten fotobutikk på et kjøpesenter i fredrikstad, eller en lokal databutikk i ålesund.

Lenke til kommentar

Merkelig at så mange på dette forumet forsvarer den dårlige servicen i butikkene / Canon.

 

Regner med at dere godtar at reparasjon av defekt varmeapparat på bilen tar 3-4 uker også? "Du hadde ikke brukt den på 2 måneder, da har du sikkert ikke bruk for den".

 

Har du kjøpt Mercedes? Du kan få låne en Lada gratis mens vi reparerer! :)

Lenke til kommentar
Merkelig at så mange på dette forumet forsvarer den dårlige servicen i butikkene / Canon.

 

Regner med at dere godtar at reparasjon av defekt varmeapparat på bilen tar 3-4 uker også? "Du hadde ikke brukt den på 2 måneder, da har du sikkert ikke bruk for den".

 

Har du kjøpt Mercedes? Du kan få låne en Lada gratis mens vi reparerer! :)

5818390[/snapback]

Det er ikke snakk om å forsvare dårlig service, men vi har forskjellige oppfatninger og erfaringer.

 

PS! Når du først er inne på bil; for et par år siden hadde jeg bilen inne på verksted i 2 uker etter en liten ulykke, men ifølge forsikringa mi hadde jeg ikke krav på lånebil i mer enn 1 uke...

Lenke til kommentar
Dårlig service hoas Elkjøp er da vel alminnelig kjent etterhvert?

Når jeg hører om reklamasjon på varer der varen har vært på verksted fire uker eller mye lenger, så er det alltid via Elkjøp!

 

Elkjøp ansatte er drillet i å selge og ferdig med det. De vil selvsagt tjene mest mulig, noe provisjon på hvert salg bidrar til. En drillet Elkjøpselger forteller kunden det han/hun ønsker å høre om en vare. Skal ikke gå i dypden på det her, dere som kan litt grunnleggende enkel psykologi forstår fort hva jeg mener...

Noen Elkjøp selger har stått fram i ettertid og fortalt at de ikke orket all "løgn og bedrag" for å selge.

5817612[/snapback]

Når du ikke har annen erfaring med saken enn "jeg har hørt at", da har du heller ingen troverdighet. Jeg sitter på innsiden og kan si enkelt og greit at du tar feil :).

 

Der jeg jobber har vi blant annet en egen serviceavdeling..der sitter det ansatte som IKKE SELGER VARER.

 

Point proven. Gå hjem :). (den setningen jeg skrev over var faktisk nok til å motbevise hele din argumentasjon om dårlig service ved reparasjon på produkter)

 

I tillegg, som flere andre har sagt - antalle klager er proporsjonalt med antallet kunder, når elkjøp er størst er det selvfølgelig slik at man hører oftest om de.

 

Når norge i tillegg er slik bygd opp at vi er naturlige supportere av underdogen, og hater alle store, så blir det slik det blir.

Lenke til kommentar
Dårlig service hoas Elkjøp er da vel alminnelig kjent etterhvert?

Når jeg hører om reklamasjon på varer der varen har vært på verksted fire uker eller mye lenger, så er det alltid via Elkjøp!

 

Når norge i tillegg er slik bygd opp at vi er naturlige supportere av underdogen, og hater alle store, så blir det slik det blir.

5818624[/snapback]

 

Typisk Ola Nordmann! Vi er så bortskjemte at vi glemmer hvor store goder vi egentlig har i dette landet!

 

Vi skal alltid hate og være mest mulig kritisk til de største og ledende.. Man kan jo snu på flisa: Det er jo faktisk en grunn til at man er størst / ledende --> Man er best i sin klasse, og man jobber med å bli bedre der man ikke er best! Det vil alltid være mennesker som ikke vil bli fornøyd uansett hvor mye de får!

 

Har en stor diskusjon med eiendomsmegleren min. Har pågått nå i 3 mnd... Skal man sammenligne elktrobransjen mot eiendomsbransjen så er elktrobransjen en engel..

 

Edit: Type-o`s

Endret av Solstice
Lenke til kommentar
Siste melding fra Elkjøp "kundeservice". De har ikke en anelse om hva som skjer. Og - de påstår at det kan gå 21 VIRKEDAGER før varen er ferdig....

 

Blir bare elendigere hver gang jeg ringer. Og de kan ikke svare på noe.

5819089[/snapback]

 

 

Som du har lest: Ting kan ta tid. Og 21 virkedager er normal tid! Du har fått tilbud om låneprodukt. Når du har takket nei, syntes jeg den "sytingen" din bare blir barnslig! Når du ringer et kundesenter sitter ikke de med alle svarene (man må sjekke opp) og gi deg tilbakemelding. Verdenen er ikke i sort/hvitt ..

Lenke til kommentar
Siste melding fra Elkjøp "kundeservice". De har ikke en anelse om hva som skjer. Og - de påstår at det kan gå 21 VIRKEDAGER før varen er ferdig....

 

Blir bare elendigere hver gang jeg ringer. Og de kan ikke svare på noe.

5819089[/snapback]

 

 

Som du har lest: Ting kan ta tid. Og 21 virkedager er normal tid! Du har fått tilbud om låneprodukt. Når du har takket nei, syntes jeg den "sytingen" din bare blir barnslig! Når du ringer et kundesenter sitter ikke de med alle svarene (man må sjekke opp) og gi deg tilbakemelding. Verdenen er ikke i sort/hvitt ..

5819294[/snapback]

 

Har han takket nei til låneprogukt? Syns fremdeles dette var uklart.

Lenke til kommentar
Siste melding fra Elkjøp "kundeservice". De har ikke en anelse om hva som skjer. Og - de påstår at det kan gå 21 VIRKEDAGER før varen er ferdig....

 

Blir bare elendigere hver gang jeg ringer. Og de kan ikke svare på noe.

5819089[/snapback]

Unnskyld at jeg spør, men leser du ikke svarene du får? Uansett hvor du går, så blir produktet ditt sendt til et eksternt verksted hvor autoriserte fagfolk tar hånd om det. Vær glad for det du. At det tar lang tid, er ikke skylden til Elkjøp, Expert, Euronics eller andre kjeder. Jeg vil anta at disse kjedene har mulighet til å purre på servicer som tar lang tid, men samtidig forstår jeg godt Afseth når han sier "Jeg gir gjerne høflige og greie kunder litt service utenfor forbrukerkjøpsloven, men sure kunder uten vett på folkeskikk får det de har lovfestet rett til... intet mer, intet mindre".

 

 

Har han takket nei til låneprogukt? Syns fremdeles dette var uklart.

5819374[/snapback]

Dette kan han vel svare best på selv, men siden han ikke har protestert på at andre har gått ut i fra at han fått det, har han vel det. Med mindre det faktisk forholder seg slik at han bare leser sine egne innlegg da...
Lenke til kommentar
Typisk Ola Nordmann! Vi er så bortskjemte at vi glemmer hvor store goder vi egentlig har i dette landet!

 

Vi skal alltid hate og være mest mulig kritisk til de største og ledende.. Man kan jo snu på flisa: Det er jo faktisk en grunn til at man er størst / ledende --> Man er best i sin klasse, og man jobber med å bli bedre der man ikke er best! Det vil alltid være mennesker som  ikke vil bli fornøyd uansett hvor mye de får!

 

Har en stor diskusjon med eiendomsmegleren min. Har pågått nå i 3 mnd... Skal man sammenligne elktrobransjen mot eiendomsbransjen så er elktrobransjen en engel..

 

Edit: Type-o`s

5818721[/snapback]

 

Les denne, så forstår du at det finnes de som ikke har noe de skulle ha gjort innen servicebransjen i det hele tatt også...(mitt innlegg såklart.. :roll: )

Endret av nollie
Lenke til kommentar

En kommenterte her at Elkjøp er så store at de da får en stor del av klager på dårlig service.

Ja, men Elkjøp utmerker seg alikevel negativt i antall klager på dårlig service, i forhold til antall servicer/reklamasjoner de har.

Selvsagt må antall klager på dårlig service ses i sammenheng med det store volum av el-artikler de selger.

 

Uten at mitt eget eksempel skal påvirke det jeg nettopp skrev, men jeg står selv i en situasjon hvor Elkjøp etter 3 uker ennå ikke har sendt defekt vare til rett sted for service!

 

Jeg har selv jobbet lenge i bransjen og ser desverre at Elkjøp sliter med sin service del. Hvorfor de sliter med dette skal jeg ikke spekulere i, og det betyr selvsagt ikke at man skal generalisere og si at all service fra Elkjøp er dårlig.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Som sagt: "God service" er service kunden oppfatter som mer en lovens minstekrav!

 

At de ikke har peiling på når og hvor printeren befinner seg/kommer er vel ikke akkurat god service. Hva med å installere et crm-system i sjappa.

 

Uansett om andre butikker er "like dårlge" kommer jeg ikke til å handle der mer. Basta.

 

Vitsen med å handle i butikk er vel å få service når et problem oppstår??? Hvis ikke er det bare å handle på nettet.

 

End og story!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...