Gå til innhold

Hvilken nettleser synes du er best? Stem


peace2

Hvilken nettleser synes du er best? Stem og gi din begrunnelse i tråden.  

241 stemmer

  1. 1. Hvilken nettleser synes du er best? Stem og gi din begrunnelse i tråden.

    • [url=http://www.microsoft.com/ie/]Internet Explorer[/url]
      14
    • [url=http://www.mozilla.com/firefox/]Firefox[/url]
      118
    • [url=http://www.opera.no/]Opera[/url]
      98
    • [url=http://www.konqueror.org/]Konqueror[/url]
      3
    • [url=http://www.apple.com/safari/]Safari[/url]
      5
    • [url=http://browser.netscape.com/]Netscape (Firefox-basert)[/url]
      0
    • [url=http://www.gnome.org/projects/epiphany/]Epiphany[/url]
      1
    • [url=http://www.mozilla.org/projects/seamonkey/]Mozilla Seamonkey[/url]
      1
    • [url=http://www.maxthon.com/]Maxthon[/url]
      1


Anbefalte innlegg

personlig digger jeg opera.

5794749[/snapback]

 

Du sammenlikner jo bare med IE, da... Hva med Firefox?

 

1. mest fordi den har alt jeg trenger.

FF har utrolig mange plugins. Tør å påsta at den er overlegen Opera her

 

2. fordi den starter MYE raskeren enn IE på min maskin. (og da mener jeg mye!)

FF er ikke spes. kjapp i oppstarten - avh. av plugins

 

3. mange stiler og velge mellom (har ikke funnet noe til IE, ikke det at jeg har leita så mye heller)

FF har enormt mange stiler

 

4. generelt rask (leser fortere enn IE på datamaskinen til broren min, og maskinen hans er 4 ganger bedre totalt)

Det er FF og, men muligens noe tregere enn Opera. CPU hastighet etc. betyr lite, trodde jeg.

 

5. Enkelt nedlastingsvindu

Flere typer å velge mellom (div plugins)

 

6. god pop-upp blokker

FF og... i tillegg til andre finurligheter som Ad-block etc.

 

 

Mitt ankepunkt mot opera er første punkt; savner mange finesser som finnes i FF plugins. Nevner BBCode, GMail Manager, Quick Note (Opera har noe liknende, minnes jeg).

 

Samt div. søkemotorer som kan legges til....

 

Likere egentlig Opera-følelsen, men så lenge den er (for meg) mangelfull, holder jeg meg til FF (ingen fanboy - det som er best tilpasset mine behov, det bruker jeg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
personlig digger jeg opera.

5794749[/snapback]

 

Du sammenlikner jo bare med IE, da... Hva med Firefox?

 

1. mest fordi den har alt jeg trenger.

FF har utrolig mange plugins. Tør å påsta at den er overlegen Opera her

 

2. fordi den starter MYE raskeren enn IE på min maskin. (og da mener jeg mye!)

FF er ikke spes. kjapp i oppstarten - avh. av plugins

 

3. mange stiler og velge mellom (har ikke funnet noe til IE, ikke det at jeg har leita så mye heller)

FF har enormt mange stiler

 

4. generelt rask (leser fortere enn IE på datamaskinen til broren min, og maskinen hans er 4 ganger bedre totalt)

Det er FF og, men muligens noe tregere enn Opera. CPU hastighet etc. betyr lite, trodde jeg.

 

5. Enkelt nedlastingsvindu

Flere typer å velge mellom (div plugins)

 

6. god pop-upp blokker

FF og... i tillegg til andre finurligheter som Ad-block etc.

5819564[/snapback]

1. mest fordi den har alt jeg trenger.

FF har utrolig mange plugins. Tør å påsta at den er overlegen Opera her

Han sa alt han trenger. Ikke hva du trenger.

 

6. god pop-upp blokker

FF og... i tillegg til andre finurligheter som Ad-block etc.

http://www.popuptest.com/ - Dette vil jeg bare se på som interessant. Ta alle testene med FF, og se hvor mange popups du får. Jeg bare lurer på hvor mange den stopper, siden jeg ikke har FF selv (og ikke gidder å laste ned) på denne maskinen, og naturligvis ikke får testet.

Lenke til kommentar

Ny pinne på bålet:

Maxthon

 

Har de fleste samme brukermulighetene som Opera og FF. Ble vel i sin tid lagd som ett shell til IE og ble kalt MyIE og MyIE2, men ble etter hvert ett selvtsendig program. Microsoft inviterte de faktisk på den siste Microsoft-messa.

 

Hvorfor? Jeg synes at den er meget brukervennlig og støtter alt som IE støtter (Jeg vet, masse gal og dårlig MS-kode.. men det er jo så mye som er tilpasset IE. H&M sine sider feks.) PLUSS standarder som FF og Opera sverger til. Dvs alt på en gang.

Den er lett å konfigurere, masse bra plug-ins, masse skins, bra pop-up killer og reklame-stopper. Den beste notatblokken synes nå jeg (I forhold til Opera sin og FF sin..) og den er stabil. Opplever faktisk Opera som mindre stabil (Og ja, jeg har faktisk siste versjon av både Opera og FF i tillegg).

 

Er du den som sverger til IE kan denne være ett alternativ.

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar
Ny pinne på bålet:

Maxthon

 

Har de fleste samme brukermulighetene som Opera og FF. Ble vel i sin tid lagd som ett shell til IE og ble kalt MyIE og MyIE2, men ble etter hvert ett selvtsendig program. Microsoft inviterte de faktisk på den siste Microsoft-messa.

 

Hvorfor? Jeg synes at den er meget brukervennlig og støtter alt som IE støtter (Jeg vet, masse gal og dårlig MS-kode.. men det er jo så mye som er tilpasset IE. H&M sine sider feks.) PLUSS standarder som FF og Opera sverger til. Dvs alt på en gang.

Den er lett å konfigurere, masse bra plug-ins, masse skins, bra pop-up killer og reklame-stopper. Den beste notatblokken synes nå jeg (I forhold til Opera sin og FF sin..) og den er stabil. Opplever faktisk Opera som mindre stabil (Og ja, jeg har faktisk siste versjon av både Opera og FF i tillegg).

 

Er du den som sverger til IE kan denne være ett alternativ.

5821303[/snapback]

 

Hvordan får den rendret siden på en gal IE-måte og en riktig standarisert måte på samme tid?

 

AtW

Lenke til kommentar
Ny pinne på bålet:

Maxthon

 

Har de fleste samme brukermulighetene som Opera og FF. Ble vel i sin tid lagd som ett shell til IE og ble kalt MyIE og MyIE2, men ble etter hvert ett selvtsendig program. Microsoft inviterte de faktisk på den siste Microsoft-messa.

 

Hvorfor? Jeg synes at den er meget brukervennlig og støtter alt som IE støtter (Jeg vet, masse gal og dårlig MS-kode.. men det er jo så mye som er tilpasset IE. H&M sine sider feks.) PLUSS standarder som FF og Opera sverger til. Dvs alt på en gang.

Den er lett å konfigurere, masse bra plug-ins, masse skins, bra pop-up killer og reklame-stopper. Den beste notatblokken synes nå jeg (I forhold til Opera sin og FF sin..) og den er stabil. Opplever faktisk Opera som mindre stabil (Og ja, jeg har faktisk siste versjon av både Opera og FF i tillegg).

 

Er du den som sverger til IE kan denne være ett alternativ.

5821303[/snapback]

 

Hvordan får den rendret siden på en gal IE-måte og en riktig standarisert måte på samme tid?

 

AtW

5821412[/snapback]

Altså: Mange sider har kode som ikke er i henhold til standard. Denne koden leses av IE og ser da ut som ønsket fordi koden rett og slett er tilpasset IE og kun IE. Den ser med andre ord ikke ut som forventet i Opera og FF fordi de ikke har holdt seg til standard. Maxthon viser altså sider med dårlig IE-tilpasset kode som IE ønsker det og sider med standard-kode som standarden skal være. Mao så ser den om det er shitty IE-kode eller standard og viser det deretter. Dette er jo det samme som Opera stort sett gjør (Bortsett fra at jeg synes den noen ganger er dårlig på flash mtp font-størrelse osv.. Opera altså.)

Lenke til kommentar

Opera og Konqueror er nok de to beste, men Opera er totalt uaktuell da den integrerer så dårlig med resten av desktoppen desktoppen. Vil at alle programmene mine skal ha samme look-and-feel uten at jeg må styre med å style hver enkelt. Konqueror integrerer bare bra med KDE.

 

FF imponerer hverken på hastighet eller minnebruk pluss at den integrerer dårlig.

 

Så da blir det Epiphany, en god nettleser og ikke noe annet enn en nettleser. Den følger themet til resten av desktopen, få automatisk sammet språk som desktoppen, men siden den er basert på gecko(samme som FF) er den ikke spesielt rask og har stort fotavtrykk.

 

Så for meg finnes ikke den perfekte nettleser, nærmest kommer vel konqueror, men å bruke en qt-applikasjon er uaktuellt.

Lenke til kommentar
Jeg er mer overrasket over at hele 5% (3 av 57) mener at Internet Explorer er bedre enn alle de andre alternativene.

5822794[/snapback]

Hadde man spesifisert hvilken versjon av IE, så hadde man kanskje fått ferre på IE6. Jeg stemte IE pga. IE7 som er like god som FF og Opera samtidig som den er raskere, ser bedre ut og er mer brukervennlig.

Lenke til kommentar

IE7 er IKKE like bra som Opera eller FF eller noen av de andre nevnt på listen. MS har bevisst valgt å ikke støtte internettstandarder i IE7, for å presse gode alternativer av markede. Dette gjør at IE7 er like ubrukelig som IE6. Jeg vil ikke definert IE7 som en nettleser en gang, da den faktisk ikke klarer å vise enkle nettsider slik de skal vises.

Lenke til kommentar
IE7 er IKKE like bra som Opera eller FF eller noen av de andre nevnt på listen. MS har bevisst valgt å ikke støtte internettstandarder i IE7, for å presse gode alternativer av markede. Dette gjør at IE7 er like ubrukelig som IE6. Jeg vil ikke definert IE7 som en nettleser en gang, da den faktisk ikke klarer å vise enkle nettsider slik de skal vises.

5823418[/snapback]

Du tenker sikkert på den siden som skal vise et smilefjes?

 

MS har selv sagt at slike tester ikke er på deres liste over høyt prioritert gjøremål.

 

Jeg har veldig lite peiling på webstandarder, men normal fornuft ville tilsi at hvis MS ville hadde de gjort det. Så da er spørsmålet hvorfor gjør de ikke det? Svaret om total herredømme holder ikke for meg. Beklager...

Lenke til kommentar
IE7 er IKKE like bra som Opera eller FF eller noen av de andre nevnt på listen. MS har bevisst valgt å ikke støtte internettstandarder i IE7, for å presse gode alternativer av markede. Dette gjør at IE7 er like ubrukelig som IE6. Jeg vil ikke definert IE7 som en nettleser en gang, da den faktisk ikke klarer å vise enkle nettsider slik de skal vises.

5823418[/snapback]

Så lenge alle sider testes i IE er det ikke noe problem for sluttbrukeren at den ikke støtter enkelte standarder.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...