Gå til innhold

Samsung telefonene - noen som er fornøyde?


Anbefalte innlegg

Har en Samsung D600. Jeg er totalt veldig godt fornøyd, men noen fatale feil finnes i telefonen bl.a:

-Planlegger/kalender (som jeg er helt avhengig av)

Når man velger dagsvisning, f.eks går inn på en hendelse på kalenderen og deretter trykker "tilbake" forventer man at telefonen går tilbake til månedsvisning. Men neida, da avsluttes likegodt hele kalenderen og man må starte den på nytt. For å gå fra dagsvisning tilbake til månedsvisning må man trykke valg -> visningsmodus -> månedsvisning, ev valg -> 2 -> venstre -> 1. Men det gjelder bare når det ikke er avtaler på den dagen. Dersom det er avtaler flyttes "visningsmodus" til tast 4, og dermed blir prosessen: valg -> 4 -> venstre -> 1'

 

Utenom det er det mindre feil som at mp3 spilleren ikke kan brukes i bakgrunnen, det finnes bare ÈN akseptabel meldingstone, mangler stor bokstav etter punktum, t9 er ikke standard i mms, wap er nesten ubrukelig, konverteren lar deg ikke forandre valutakursene og gir dermed bare et overslag (kanskje dette er meningen siden ikke alle går rundt å husker valutakurser? Men siden telefonen er ment som enbusinesstelefon burde dette være mulig)

5761950[/snapback]

 

Jeg slenger meg på denne, pluss at man ikke får se hele bildet ved fotografering. Og at det ikke går an å skru av den fordømte "svakt batteri"-lyden.

Endret av agjell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har store problemer med nettverket. Skjer vel nesten på annenhver mld at jeg må sende den to ganger. Ofte mister jeg plutselig forbindelsen med den andre parten når jeg allerede snakker i telefonen, dette er utrolig irriterende. Telefonen går også varm hvis man snakker i den samtidig som den står til lading. Min neste telefon blir Nokia N80 tror jeg. Håper i alle fall at D600 er bedre enn D500. Er ikke veldig imponert over D500. Synes heller ikke at designet er noe videre. Da er E730 finere synes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har E710, har hatt den i et par år. Liker den veldig godt, men den har mange små irriterende mangler og momenter:

 

- Lagrer ikke sendte meldinger (må fysisk se om mld. blir sendt, fysj)

- Den har ikke tidtaker

- Ikke klokkeslett på anrop (generelt sett dårlig anropsliste, vanskelig å spå hvem som har ringt når en hel gjeng blir listet opp)

- Få vibrerende ringetoner

- Enten vibrering eller laang meldingstone (ikke vibrering OG tone, neida)

- Utenlandsk kalender, der søndag er første dagen i uken

- Mest av alt: Når jeg får melding når jeg har lyden på, og jeg ikke leser med en gang, plinger den annenhvert minutt, helt til jeg leser den :mad: (i tillegg til intens blinking).

 

Men kjekt design og gode knapper!

5760677[/snapback]

 

Hei!

Jeg hadde E710 inntil jeg gikk til anskaffelse av E760 for et par mnd siden. Er helt enig med deg når det gjaldt meldingslyd som gjentok seg selv hele tiden! Håpløst irriterende!

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg med et tips til åssen jeg får de ordene jeg legger til i T9, blir der? De forsvinner liksom etter et par dager hvis ikke jeg bruker de. Snodige greier! :hmm:

Lenke til kommentar

Får vel slenge meg på Samsung-debatten jeg også, og benytte anledningen til å kritisere dem.

 

Jeg har hatt en Samsung E100 i to år snart nå (april/mai), og jeg har aldri møtt eller hørt om noen andre som har den. Er jeg helt ensom E100-bruker? :p

 

Den skal ha pluss for meget god skjerm, det var derfor jeg valgte den. Derimot må det være en av de få fordelene (med unntak av kvalitet) i forhold til Nokia 3510i som jeg hadde før den. IrDA-porten har aldri fungert og batteritiden er for dårlig. De sendte riktignok med to batterier slik at det kanskje var meningen jeg kunne lade dem rett etter hverandre og så bytte når det ene var tomt, men jeg har mistet det ene :p. Batteriet holder toppen 3 dager (jeg slår den ikke av om nettene), og det er når jeg snakker i telefonen minimalt. Det kan kanskje ha noe å gjøre med at jeg brukte maks lysstyrke på skjermen, men likevel.

 

Den kan ikke spille ringelyd og vibrere samtidig, jeg må velge. Enkelte ringetoner kan få telefonen til å gjøre det, men det er svært få. Dette skjønner jeg ikke poenget med, det kan vel ikke være så vanskelig å legge inn en "tvangsvibreringsfunksjon"?

 

Lakken er også slitt av etterhvert, og nå er den virkelig stygg. Jeg er ikke noe designmenneske, men telefonen har masse flekker og riper over hele seg, dette burde vært mulig å gjøre noe med.

 

For ca. et halvt år siden begynte telefonen å spørre om SIM-kortet helt plutselig. Da tok jeg ut batteriet, satte det inn igjen, og telefonen var OK. En stund. Så skjedde det igjen. Det kan ha noe å gjøre med at SIM-kortet mitt nå er 5 (eller kanskje 6) år gammelt, og litt slitt (det har vært innom en del telefoner...), men jeg har aldri opplevd lignende med andre telefoner.

 

Men jeg må si den er solid. Jeg mishandler ikke telefonene mine, men den tåler da å bli mistet i et murgulv i ny og ne, det er ikke så verst. :) Knappene holder, og er like gode som de var da jeg kjøpte den, i motsetning til 3510i som bestemte selv når den ville reagere på at jeg trykte på 4-tallet.

 

Andre ting andre har nevnt er jo at man ikke får stor bokstav etter punktum. Det er en bagatell, men det burde ikke være så vanskelig.

 

Det skal nok mye til før jeg kjøper Samsung-telefon igjen, nå gleder jeg meg bare til Nokia E60. Samsung har fremdeles gode skjermer, men nivået på andre produsenter har kommet seg kraftig siden sist telefonkjøp, og Samsung ligger ikke så langt foran lenger.

 

E60, her kommer jeg! (Når den endelig kommer da...)

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en Samsung E330n for to, tre mnd. siden. Foreløpig er jeg veldig fornøyd. Bra lyd, og byggekvaliteten virker veldig solid for en slik billigtelefon. Batteritiden er helt ok, ca. 3dager med litt preik og meldinger.

Det eneste som irriterer meg litt, er disse pling/plong lydene den lager hver gang en foretar seg noe. Melding sendt "pling" notat lagret "pling" osv.

 

Alle kan få "mandagstelefoner", som slutter å virke etter en time osv. Men å dømme et merke etter noe slikt, blir vel litt drøyt.

5785375[/snapback]

 

jeg har da ikke sagt noe om å dømme noe som helst! Personen som startet denne diskusjonen ba om erfaringer, og det ga jeg.

5785400[/snapback]

 

Var ikke noe angrep på deg, bare en generell kommentar. Har selv hatt mobiler som har vart knappe 20min før de tok kvelden, ikke veldig festlig men shit happens.

5785464[/snapback]

 

tok det ikke som angrep heller :)

jeg mener bare at med akkurat e530 hadde de iallefall et problem. jeg fikk som sagt 2 splitter nye tlf med samme problem, + at jeg har hørt om flere andre. men jeg vet jo om fler som sverger til samsung da.

Lenke til kommentar

Har hatt 3x Nokia, 3x Motorola, 1x Siemens og 1x Samsung, og må si at Samsungen er den eneste jeg har slått meg til ro med, men jeg kan ikke si at dette er favorittmerket mitt siden jeg kun har at en Samsung telefon. Men det jeg vil si, er at Samsung lager stort sett hele tiden lekre og stilige telefoner. -Utenpå. Jeg er også stor fan av Sony Ericson som jeg har vert mye borti. :)

Endret av Jonkybonky
Lenke til kommentar
Jeg slenger meg på denne, pluss at man ikke får se hele bildet ved fotografering. Og at det ikke går an å skru av den fordømte "svakt batteri"-lyden.

5786057[/snapback]

Det er litt bedre når man først går inn i hovedmenyen og deretter kalender. Det jeg nevte er hvis man har kalenderen som snarvei. Trykker man tilbake i dette tilfelle vil man komme til kalendervalget i hovedmenyen, og følgende få valgene måned, uke, og dagsvisning. Men dette fungerer bare litt bedre. Dårlig av Samsung

 

Fant ut i går at man kan se video i fullskjerm ved å trykke "1". Det er ganske fint :)

Lenke til kommentar

Jo da, Samsung er en super-mobil hvis man ikke bryr seg om følgende:

-god batterikapasitet

-snakke med andre uten at samtaler blir brutt ofte pga dårlig dekning

-få stor bokstav etter punktum på sms

 

Hvis man utelukkende bryr seg om fet design og en god skjerm er det en bra telefon. Det er etter min mening de eneste styrkene til Samsung.

 

Hadde en d500 og den måtte jeg lade hver dag... I tillegg til at jeg gikk lei av å ringe opp folk 3 ganger på rad fordi mobilen mistet dekning hele tiden.

Vurderte å kjøpe meg en E730, men selgeren på Elkjøp frarådet meg faktisk å kjøpe den pga dårlig batteri. D600 Skulle visstnok ha dobbel batterikapasitet i forhold til D500 noe som betyr "svimlende" 2dagers brukstid :thumbdown:

Endte opp med at jeg nå venter til SE W810 eller K800 kommer i salg. Hvis Samsung klarer å fikse batteri og dekningsproblemer på mobilene sine vil jeg kanskje vurdere en. Hvorfor de alltid blir kåret til beste mobil i tester begriper jeg ikke :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har nylig anskaffet meg Samsung Z500. En ting som irriterer meg skikkelig er at alle innkommende SMS blir automatisk lagret på min USIM istedet for telefonen. Jeg har bladd i manualen fram og tilbake hvordan innstille mobilen slik at innkommende SMS'er havner i mobilens inbox og ikke i USIM kortet. Noen som vet?

 

Det er irriterende at jeg må flytte hver melding fra USIM til mobil.

 

Ellers knall mobil.

Lenke til kommentar

Min E700 virker enda, har hatt den i noen år og jeg er egentlig ganske imponert over den. Den var på service en gang fordi skjermen og kameraet ikke virket, men etter det så har dne vært finfin. Har ingen problemer med slark, det kommer sikkert av at jeg ikke har slengt så mye rundt på den osv. :)

Lenke til kommentar
Jo da, Samsung er en super-mobil hvis man ikke bryr seg om følgende:

-god batterikapasitet

-snakke med andre uten at samtaler blir brutt ofte pga dårlig dekning

-få stor bokstav etter punktum på sms

 

Hvis man utelukkende bryr seg om fet design og en god skjerm er det en bra telefon. Det er etter min mening de eneste styrkene til Samsung.

 

Hadde en d500 og den måtte jeg lade hver dag... I tillegg til at jeg gikk lei av å ringe opp folk 3 ganger på rad fordi mobilen mistet dekning hele tiden.

Vurderte å kjøpe meg en E730, men selgeren på Elkjøp frarådet meg faktisk å kjøpe den pga dårlig batteri. D600 Skulle visstnok ha dobbel batterikapasitet i forhold til D500 noe som betyr "svimlende" 2dagers brukstid  :thumbdown:

Endte opp med at jeg nå venter til SE W810 eller K800 kommer i salg. Hvis Samsung klarer å fikse batteri og dekningsproblemer på mobilene sine vil jeg kanskje vurdere en.  Hvorfor de alltid blir kåret til beste mobil i tester begriper jeg ikke  :hmm:

5795674[/snapback]

 

E730 har virkelig elendig batteri. min varte i 31 timer med lite bruk.. det er helt utrolig. noen som har hatt den lenge sier at den bedrer seg med tiden, men vet ikke hvor mye man kan håpe på..

Lenke til kommentar

I min erfaring er Samsung først og fremst rå på design. er ikke mange produsenter som holder like høy standard som samsung når det gjelder dette. Til gjengeld ser det ofte ut til at telefonene sliter med grunnleggende ting som meny-lag, dårlig talekvalitet osv.. Min drømme telefon ville vært en telefon med Samsung design og Windows Mobile 5 OS :love:

Lenke til kommentar
Jo da, Samsung er en super-mobil hvis man ikke bryr seg om følgende:

-god batterikapasitet

-snakke med andre uten at samtaler blir brutt ofte pga dårlig dekning

-få stor bokstav etter punktum på sms

 

Hvis man utelukkende bryr seg om fet design og en god skjerm er det en bra telefon. Det er etter min mening de eneste styrkene til Samsung.

 

Hadde en d500 og den måtte jeg lade hver dag... I tillegg til at jeg gikk lei av å ringe opp folk 3 ganger på rad fordi mobilen mistet dekning hele tiden.

Vurderte å kjøpe meg en E730, men selgeren på Elkjøp frarådet meg faktisk å kjøpe den pga dårlig batteri. D600 Skulle visstnok ha dobbel batterikapasitet i forhold til D500 noe som betyr "svimlende" 2dagers brukstid  :thumbdown:

Endte opp med at jeg nå venter til SE W810 eller K800 kommer i salg. Hvis Samsung klarer å fikse batteri og dekningsproblemer på mobilene sine vil jeg kanskje vurdere en.  Hvorfor de alltid blir kåret til beste mobil i tester begriper jeg ikke  :hmm:

5795674[/snapback]

 

Min D600 fungerer utmerket i 3-4 dager, forutsatt at mp3 ikke er så mye i bruk. Ved normal bruk (ringing/sms) varer den faktisk så lenge, og det synes jeg er imponerende mtp at skjermen er så skarp som den er. Riktignok er skjemstyrken redusert til det laveste (som er mer enn nok)

Så hvis du skal klage på batteriet, så hold D600 utenom.

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...