Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Jeg har to 7800GTX 512MB XXX-kort i SLI.

6943218[/snapback]

Å da klarer du å "makse" ut skjermen i spill?

 

Har selv to EN7800GTX 256MB kort i SLI, å har nå tenkt å gå over til et C2D e6600 system.. Å håper da på å "slippe" å skifte GFX løsning med det første, men fremdeles klare å "takle" denne skjermen til spill, osv.. :blush:

 

(Selv om mine sikkert vil slite mere med høye oppløsninger enn dine, pga "bare" 256MB minne hver.. :whistle: )

 

(Hehe, ferdig med 23 av 49 sider av denne posten nå.. :thumbup: )

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vurderer å spandere noen ekstra tusenlapper på denne skjermen i stedet for Samsung 215TW eller LG L204WT-SF.

 

var å så på den LG skjermen i dag og syns den så overraskende bra ut, særlig mtp. backlight bleeding. hvordan er Dell skjermen i forhold til LG'en (ikke i samme prisklasse akkurat, men kvaliteten på skjermbildet avgjør).

 

jeg har nå AMD X2 3800+ og 2gb RAM sammen med et nVidia 7800GT kort, vil det være nok til å kjøre nyere spill på denne skjermen i 1920x1200?

 

takk!

Lenke til kommentar
Jeg har to 7800GTX 512MB XXX-kort i SLI.

6943218[/snapback]

Å da klarer du å "makse" ut skjermen i spill?

 

(...)

.:CyberMan:.

7442393[/snapback]

 

Ja, det går greit det. Kjører spillene på høyeste grafikk med oppløsningen 1920x1200. Har en FX60 prosessor og fikk 13180 3DMark05 da jeg sjekka benchmark.

Lenke til kommentar

Fikk skjermen for 2 uker siden og er SVÆRT fornøyd. Rev 03, ikke oppdaget noen til pixelfeil(kjørt eizo monitor test etc.), skjev fot, baklys, og andre feil som beskrives av det jeg har sett i denne tråden. Sikkert mulig å finne ting men hvorfor gidde?

Hvis man ikke er fanatisk på det, vil nok den vanlige mannen i gata digge denne skjermen. ny verden for meg ivertfal.

 

By the way: mens jeg venter på ny PC , spiller jeg Halflife 2 multiplayer og CS Soure i 1900*1200 med et ati 9800 pro kort og P 3,2 mhz EE , ikke drømme fps(rundt 40), men funker greit nok til å knerte et hav av +100fpsere :D

Lenke til kommentar

da har jeg bestilt en 2407WFP, gleder meg som en unge :D

 

estimert leveringsdato er 19. desember - i god tid før jul dersom denne datoen stemmer :) status er "Bestillingen din er klar til å bli sendt fra vår fabrikk."

Endret av dc
Lenke til kommentar

(Phh... Endelig ferdig å lese igjennom alle de 50 "Sidene"... :dontgetit: Ska si man er fristet, ja.. :love: )

 

Huff.. Så man "må" så å si bestile nå, hvis man skall ha noen håp for å få den til Jul.. :hmm:

 

(Skall gi vek den gamle 19" i jule gave, så.. Ja.. Stress, stress, med å bestemme seg. :ermm: )

 

Så skall gjøre det kort..

 

(Bruker normalt å sjekke alt selv, isteden for å spørre/mase.. men.. ja.. da tar det nok for lang tid, å for sent til å få den til jul.. :( )

 

1: Dette er den "beste" 23-24" all around skjermen, til mest for pengene som e å finnes, ja? :innocent: (Sånn groft sett, i runt 7000,-..)

 

All around = Mest surfing og lesing, men også litt titting på film, å noen timer med FPS spill i uken. (Mest BF2 for tiden.. :whistle: )

 

2: La merke til at noen var overrasket over kor mye vanskligere det var å "sikte" i FPS spill, med denne skjermen.. Kan noe bekrefte det, å eventuelt forklare "hvorfor"?

 

3: hvis dette er den "billigste" i sin klassem så er det såklart endel ting som ikke vil være helt topp.. Noe som også kommer klart fram her på forumet.. Men for en normal person, som ikke er så alt for kresen, så er dette normalt bare bagateller, ja? (Tenker så klart da ikke på klare feil, som skjeiv fot osv.. ;) )

 

4: Hvor stor er egentlig skjermen? Tenker da i høyde og bredde, med alt.. (Dvs. også plastikk kanten irunt selve skjermen, men uten å ta med foten.. (Da jeg må begunne å "godgjøre" madamen, til ankomst av en "dominerende" gjenstand i stuen. :whistle: )

 

5: Er det noe problemer med den under spilling, med at den eventuelt er for "stor"? (Tenker da på at kantene blir for lant ut til siden, slik at side synet ikke lenger får det med seg "skikkelig"..)

 

6: Å er det så stor, at man må sitte en del lengre i fra den?, eller fungerer en normal avstand på ca. 1m..? (I 1920*1200 oppløsning..)

 

7: Hvor stor er selve "kanten" i runt skjermen? (Med tanke på eventuelt å sette 2 atmed hverandre senere..)

 

8: Alle som bestiller nye skjermer i Norge nå, får Rev.03 utgaven, ja?

 

9: Er den "solid" bygd, slik at den tåler å bli flyttet på en meter hver dag, uten at foten om et år blir løs eller vinglete? (Tenker da på at den står en plass på dagen ved besøk osv, for så å flytte den over på et annet bord, ved bruk..)

 

10: Forstod det slik at de medfølgene kablene er ca. 2meter.. (Hvor langt er max lengden for DVI kabler? 3, 4, 5meter? Å vil den ekstra lengden ha noe innvirkning på signalet/kvaliteten?)

 

11: Hum.. Ja.. det var vel alt jeg kom på i farta.. Posetive svar her, så blir den nok bestilt i kveld. :dribble:

 

Ps. Hehe, Ska si det ble rask og konkret svart på mitt siste spørsmål.. Så.. Takker, å bukker til alle som svarte. ;)

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
2: La merke til at noen var overrasket over kor mye vanskligere det var å "sikte" i FPS spill, med denne skjermen.. Kan noe bekrefte det, å eventuelt forklare "hvorfor"?

Jeg spiller vel like mye fps spill som deg, og jeg kjenner meg ikke igjen i dette utsagnet her.. Nå har ikke jeg allverdens med sammenligningsgrunnlag eller erfaring, men så er jeg ikke så kresen heller. Jeg tar på meg skylda for at jeg ikke treffer selv...

3: hvis dette er den "billigste" i sin klassem så er det såklart endel ting som ikke vil være helt topp.. Noe som også kommer klart fram her på forumet.. Men for en normal person, som ikke er så alt for kresen, så er dette normalt bare bagateller, ja? (Tenker så klart da ikke på klare feil, som skjeiv fot osv..  ;) )

Tror jeg har sånn ca. samme bruksmønster som deg, og jeg legger ikke merke til banding, grønnsjær, og heller ikke skjev fot hvis jeg ikke sitter å ser etter det eller fremprovoserer det.

4: Hvor stor er egentlig skjermen? Tenker da i høyde og bredde, med alt.. (Dvs. også plastikk kanten irunt selve skjermen, men uten å ta med foten.. (Da jeg må begunne å "godgjøre" madamen, til ankomst av en "dominerende" gjenstand i stuen.  :whistle: )

Jeg sitter faktisk med målebånd her:

Høyde - 36,5cm

Bredde - 56cm

(Dybde - ca.8cm)

Alle mål uten fot.

5: Er det noe problemer med den under spilling, med at den eventuelt er for "stor"? (Tenker da på at kantene blir for lant ut til siden, slik at side synet ikke lenger får det med seg "skikkelig"..)

Syntes jeg ikke... Øynene mine er ganske nøyaktig 60cm fra skjermflata, og jeg får med meg alt :D

7: Hvor stor er selve "kanten" i runt skjermen? (Med tanke på eventuelt å sette 2 atmed hverandre senere..)

Plastikken er 2cm over hele...

9: Er den "solid" bygd, slik at den tåler å bli flyttet på en meter hver dag, uten at foten om et år blir løs eller vinglete? (Tenker da på at den står en plass på dagen ved besøk osv, for så å flytte den over på et annet bord, ved bruk..)

Jeg syntes den virker solid... Kommer noen knakelyder når man løfter den rundt, men ingen jeg blir bekymret for...

Lenke til kommentar
Jeg bestilte skjermen i natt og venter nå spent på den :)

7448035[/snapback]

Fikk du også den 19 desember som beregnet levering?

 

.:CyberMan:. ,

 

ikke glem at du å betale forskudd på skjermen da..

7446970[/snapback]

Hadde regnet med det, ja. :)

 

(Sitter å bestemmer meg nå.. :hmm: )

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
..

For å illustrere :) Flasken ved siden av er en 1.5liter

 

Er voldsomt fornøyd med denne skjermen. Med en KVM switch kan jeg endelig også bruke den stasjonære uten å ha fullt av tastaturer på pulten.

7451701[/snapback]

Ok.. Det avgordet det hele. ;)

 

Jaja, da var den bestilt.. :cool:

 

(Så får man bare krysse fingrene at dem 1-3 dagene ekstra bekreftelse tid, pga. betaling med kort, ikke ødeleger slik at den ikke kommer til jul.. :cry: )

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

jeg betalte med kort forøvrig, og fikk som sagt estimert leveringsdato 19. desember (jeg bestilte skjermen 7. desember klokka 6-7 om morgenen, en time eller to etterpå var skjermen pakket og "Bestillingen din er klar til å bli sendt fra vår fabrikk.")

 

senere på kvelden den 7. desember: "Bestillingen din er underveis med vår leveringspartner (speditør) / posttjeneste." jippi :D

 

dette er utrolig kjapt av dell, regner med å ha skjermen før den 19. nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...