Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har litt problemer med den nye skjermen jeg fikk, plutselig så blir den svart og jeg det hjelper ikke å trykke på noe. Eneste som hjelper er å trekke ut strøm kontakten. Når jeg setter den i så er skjermen helt fin. Det skjedde ikke med den 2407 jeg fikk byttet, er det skjermen det er noe gale med da eller kan det være feks. skjermkortet?

Lenke til kommentar

Endelig kom skjermen. :)

Det tok bare 42 dager fra bestilling.

 

Førsteintrykket er at den er svær, min gamle 17" blir rimelig liten i forhold.

Har ingen pixelfeil å foten er helt rett.

Ellers er de de samme problemene som er beskrevet i tråden med grønnskjær i forumet.

Satte brightness på 20 og da forsvant de helt.

Har ikke sett om det er noe banding men regner med at de er de samme med denne som de andre.

 

Konklusjon: verdt hver eneste krone :)

 

Edit:

Da har jeg blant annet spillt litt spill å sjekket for banding og pixelfeil.

Når de gjelder banding så må jeg si meg storfornøyd.

Fargeovergangene er veldig bra og man må nistirre for å finne noe i de hele tatt.

Pixelfeil er de ikke på skjermen og spillopplevelsen i 1920x1200 er nesten lit for mye av de gode.

Er helt enormt bra rett å slett :)

 

Karakter 10. :)

Endret av Vyper
Lenke til kommentar
Endelig kom skjermen. :)

Det tok bare 42 dager fra bestilling.

 

Førsteintrykket er at den er svær, min gamle 17" blir rimelig liten i forhold.

Har ingen pixelfeil å foten er helt rett.

Ellers er de de samme problemene som er beskrevet i tråden med grønnskjær i forumet.

Satte brightness på 20 og da forsvant de helt.

Har ikke sett om det er noe banding men regner med at de er de samme med denne som de andre.

 

Konklusjon: verdt hver eneste krone :)

7399048[/snapback]

 

 

word

Lenke til kommentar

Hvordan er kvalitet på 24" egenlig virksom det mye feil ut og går.Jeg spør siden der tilbude på 24" nå til 7000kr for en nå.

Er den verd det? Eller er ved å legg litt mer for en samsung?

Jeg har fått den følesen at dette har blit mer og mer "bilig" skjerm

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Er den verd det? Eller er ved å legg litt mer  for en samsung?

7402783[/snapback]

Nå er jeg nok ganske subjektiv siden jeg har gjort det valget selv og valgt Dell, men jeg vil si Dell-skjermen er et generellt bedre valg av flere grunner. Blant annet er det minnekortleser, 4 USB-porter (Samsungen har ikke minnekortleser og bare 2 USB-porter). Dette sparer plass og kabler på skrivebordet generellt. I tillegg har dell-skjermen ørlite bedre sortnivå (0,45 vs. 0,50 cd/m^2). Også har man selvfølgelig smak og behag angående design. (Jeg liker dell-designet)

 

Redigert: Jeg glemte å ta med ennå en ting i Dells favør: prisen

 

Et par linker:

Test av Samsungs 244T

Dell servicemanual

Nyhet om Dell 24" skjermen.

Lenke til kommentar

Noen her som har både 2407fpw og 2007fpw?

 

er det det samme bandingproblemet? Kan dette fikses på 2407fpw ved å sette den i "desktop modus" som på 2007fpw?

 

Er grønnskjærproblemet gjennomgående for alle 2407fpw og blir dette fikset ved å sette ned brightness? (var en ovenfor her som sa det).

 

Har selv 2007FPW og er fornøyd med den - men skal bytte ut den andre CRT'en og - og tenkte da å gå for 24"'ern - men bare hvis problemene på den ikke er mye verre enn de på 20"'ern. ;)

 

Takker for svar!

 

-Z

Lenke til kommentar

Det dukket opp et problem hos meg i går og jeg lurer på om det kan ha noe med skjermen å gjøre. Når jeg stikker et minnekort i minnekortleseren på skjermen så låser PCen seg. Dette har fungert før, men nå låser den altså seg. Jeg har prøvd med to forskjellige minnekort og begge får PCen til å låse seg. Også når jeg kobler kameraet til USB-HUBen på skjermen så låser PCen seg.

 

For ordens skyld har jeg testet begge minnekortene i minnekortleseren i den bærbare og det fungerte fint. Det samme når jeg koblet kameraet til den bærbare.

 

Kan USB-HUBen i skjermen plutselig ha blitt ødelagt?

Er det flere som har opplevd noe slikt på denne skjermen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...