Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

er det noen som ikke vil andbefale denne skjermen?

 

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe Apple Cinema Display fordi den har mye bedre kvalitet og levetid enn denne dell skjermen. Noen må overtale meg nå.  :xmas:

7534129[/snapback]

 

Hva koster den Apple skjermen da?

Dell er 1" større, har bedre lysstyrke og kontrastnivå enn Apple, ellers

er de ganske like. Apple har bittelitt mindre pikselavstand.

Koker vel egentlig ned til pris som avgjør disse, Apple sin bør være billigere.

 

 

Hvorfor bør den være det? På grunnlag av to specs? Nå kjenner jeg ikke til Apple sine skjermer, men at dell trøkker opp lysstyrken til sveiseflammenivå og får med økt kontrast på kjøpet betyr ikke nødvendigvis at skjermen er bedre. Personlig synes jeg maks lysstyrke er for sterkt uansett.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor bør den være det? På grunnlag av to specs? Nå kjenner jeg ikke til Apple sine skjermer, men at dell trøkker opp lysstyrken til sveiseflammenivå og får med økt kontrast på kjøpet betyr ikke nødvendigvis at skjermen er bedre. Personlig synes jeg maks lysstyrke er for sterkt uansett.

 

AtW

7534983[/snapback]

 

Nei ikke bare på grunnlag av 2 specs, men hele totalen.

For å snu det den andre veien, hvorfor betale nesten 3k mer for

en 1" mindre skjerm, hvis den ikke er noe bedre på noen måte?

I value for money vinner Dell helt klart, så dermed burde Apple

sin være minst like billig mener jeg, med mindre den har noen

veldig godt skjulte attributter.

Lenke til kommentar

Nei ikke bare på grunnlag av 2 specs, men hele totalen.

For å snu det den andre veien, hvorfor betale nesten 3k mer for

en 1" mindre skjerm, hvis den ikke er noe bedre på noen måte?

I value for money vinner Dell helt klart, så dermed burde Apple

sin være minst like billig mener jeg, med mindre den har noen

veldig godt skjulte attributter.

7535657[/snapback]

 

Om de er like gode, så er jo dell sin bedre per krone, men vet du at du at de er det? Min erfaring er at man ikke får så mye om kvaliteten ut av slike tech specs som det, det er ofte mye mer som ligger bak.

 

AtW

Lenke til kommentar
Apple Cinema Display 20" - 6790,-

Apple Cinema Display 23" - 9790,-

*Fri frakt

 

http://www.apple.com/no/displays/

 

En grunn til at skjermene er dyrere, er kanskje fordi de er laget av aluminium

7534390[/snapback]

 

Mr Chief: Aluminium er ikke så kostbart at det er fordyrende i den skalaen der. Aluminiumen utgjør kanskje en tikrone ekstra.

 

Nå har jeg ikke prøvd Apple sin 23" så jeg kan nok ikke bidra med noe mer enn sammenligning av specs og bilder. Specs på panelet og priser har dere allerede vært inne på så jeg hopper over til design. Jeg liker definitivt Dell sin design fremfor plastic-fantastic-designen til apple. Apple sin 23" har Firewire-tilkobling, noe Dell sin 24" ikke har, men Dell 24" kan derimot by på VGA (d-sub), flere USB-porter, S-video og component, noe jeg ikke kunne se på apple sine sider at Apple sin 23" har. Det blir vel litt smak og behag hvilke tilkoblinger man ønsker mest.

 

Geez! hvem har max lysstyrke på?

7535003[/snapback]

Det må være grekere som skal imponere damer på stranda med sin nye bærbare PC med selvdigger-speilskjerm (aka kontrastbelegg) i steikende sol.

Lenke til kommentar

Om de er like gode, så er jo dell sin bedre per krone, men vet du at du at de er det? Min erfaring er at man ikke får så mye om kvaliteten ut av slike tech specs som det, det er ofte mye mer som ligger bak.

 

AtW

7535736[/snapback]

 

Nei jeg vet absolutt ikke om de er like gode, men heller ikke at Apple sin er mye bedre enn Dell, men for min del skulle Apple vært forbasket mye bedre for å forsvare den prisen, og jeg ser ikke noe som egentlig tyder på det. Dell sin er kjempebra, Apple lager/har laget mye bra de også ingen tvil om det, men så ligger også begge skjermene normalt i samme prisleie (uten rabatter) hvorpå man kan tvile om den ene er den andre overlegen. Man får stort sett det man betaler for, og skal man ha noe virkelig bra i den størrelsen koster de fort 20-40k+. Uansett en meningsløs diskusjon, JEG mener at Dell sin er bedre til den prisen, dermed synes jeg Apple sin blir for dyr i forhold til specs. Jeg har sett bildet til Dell'n og det er meget bra. Hva andre synes/mener får bli deres sak, man kjøper stort sett det man selv vil ha allikevel.

Lenke til kommentar
Jeg for min del fikk til slutt en opplevelse av 2407WFP som en problemskjerm. Jeg orket ikke bytte for tredje gang og fikk pengene tilbake.

7538959[/snapback]

 

Det samme gjorde jeg også...

 

Den første skjermen jeg fikk stod ikke i vater, pluss at det var banding på den (A02), men så fikk jeg byttet den og fikk en skjerm med rett fot, men fortsatt med banding. Etter mye fram og tilbake med support så ble det til at jeg ikke orket å holde på med skjermen lenger, og fikk tilbake pengene. Dette var vel i September en gang...

 

Har dog nå kjøpt skjermen på nytt til 6550,- , og håper denne gangen at det ikke skal være så veldig ille... Jeg er fullt klar over at skjermen mest sannsynlig ikke vil være perfekt, men når man betaler 6550,- for en 24" LCD så skal det godt gjøres å få en perfekt skjerm. Så lenge bandingen ikke plager meg i daglidags bruk av skjermen, så ser jeg egentlig ingen grunn til å ikke beholde skjermen :) Den vil nok uansett gi meg mye bang for buck :D

Lenke til kommentar

Jeg må si meg veldig fornøyd med skjermen, etter jeg fikk byttet til rev 03 og foten ikke lenger var skeiv.

 

Banding og grønnskjær i forumet legger jeg ikke merke til - siden jeg ikke sitter og ser etter det, men situasjonen kunne sikkert vært anderledes hadde jeg bare sittet og lett etter feilene.

Lenke til kommentar
Til dere som har skev fot, har dere prøvd og snurre litt på skjermen? det er tross alt pivort på den og jeg arh en teori om at det er dette som er grunden til probelmene deres, prøv og vri den slik at den blir rettere.

7546256[/snapback]

Det var det første jeg gjorde når jeg fikk skjermen og målte om det var noen skjevhet. Skjevheten på ca 8mm forsvant i hvertfall med en gang.
Lenke til kommentar
Jeg for min del fikk til slutt en opplevelse av 2407WFP som en problemskjerm. Jeg orket ikke bytte for tredje gang og fikk pengene tilbake.

7538959[/snapback]

Hvilke problemer har du opplevd?

 

Nå er prisen tilbake til drøye 7k :(

7539530[/snapback]

Opplevde vel omtrent samtlige mangler som har vært beskrevet i dette forumet. I tillegg den aller største, nemlig at Dell sender dette ut, og ikke bare én gang. Til slutt fikk jeg som nevnt inntrykk at dette ikke var et kvalitetsprodukt.

 

Til dere som har skev fot, har dere prøvd og snurre litt på skjermen? det er tross alt pivort på den og jeg arh en teori om at det er dette som er grunden til probelmene deres, prøv og vri den slik at den blir rettere.

7546256[/snapback]

Hadde det bare vært så enkelt, så hadde jeg vært svimmel nå! :no: Dette er kanskje en feil Dell har vært klar over. Muligens har de bevisst sendt ut skjermer med feil og kalkulert med at de på kort sikt taper mer på å vente.

Endret av ClearBlueNight
Lenke til kommentar

Fikk i går bevist at Dell support må være de beste.

For 2 dager siden, ringte jeg support (dansk dame) og forklarte at min skjerm var død. Hun sa at det var ikke noe problem og at jeg skulle få en ny DAGEN ETTER.

 

Og hun snakket sant... Dagen etter ringe en fyr å lurte på om han kunne komme med en Dell pakke til meg. Bytting skjedde på stedet og jeg fikk en flunkende ny skjerm.

 

:love:

Lenke til kommentar
det må være raskeste byttet jeg har hørt om, noensinne. (med unntak av fysiske butikker hvor man bare kan bytte varen i butikken seff)

7563791[/snapback]

 

Har NBD (next business day) på utstyret jeg handler på dell privat. Får det p.g.a handlet mye via jobben og fått god deal på noen privatkjøp også da. På servere på jobb har jeg 4 timers garanti 24x7. Så man kan få god service om man betaler for det, eller handler nok (som meg).

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål... hvordan får jeg disablet at den strekker bildet.. Hvis jeg vil ha et spill i 1600x1200 fordi det ikke støtter skikkelig widescreen, kan jeg få til at skjermen ikke strekker bildet? Wide Mode under Display settings er grået ut, og den står i Fill.. hvorfor får jeg ikke valgt 1:1?

7531455[/snapback]

 

Prøver å få et svar på denne på nytt... Hvordan får man 1:1 pixelmapping i f.eks 1600x1200 oppløsning?

 

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...