Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg sender den tilbake, så holder jeg meg til den gamle skjermen min inntil videre.

 

Edit: Her er et bilde av en sort->hvit gradient. Det var vanskelig å få et godt bilde av dette, men dere skjønner tegninga. Dette er i desktop mode, de andre modusene var så latterlig dårlige at jeg ikke gidder å ta bilde.

post-15088-1164387607_thumb.jpg

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Må bare annbefale denne testen hvis dere skal finne etterslep, fikk helt sjokk da jeg så min i den trailing testen:

http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php

I praksis har jeg aldri lagt merke til noe etterslep.

7347107[/snapback]

 

Denne her var fiffig... :love:

 

Sitter på min bærbare akuratt nå, men dette skal testes...

 

kanskje legge med en "Test skjermen din" kategori i første post....

Lenke til kommentar

Den testen watercool linket til er helt genial. :yes:

 

Dersom hardware.no-teamet ikke allerede benytter denne testen (eller en tilsvarende en) for å f.eks. teste etterslep i sine skjermomtaler, burde de kanskje gjøre det?

 

Eksempelvis viser testen i mitt tilfelle tydelig at skjermen min (en Eizo S1910) sliter med overganger mellom svart og mørke farger når et punkt som i utgangspunktet er svart plutselig skal vise f.eks. en mørk rødfarge.

 

Ellers viser testen også at skjermen har litt problemer med å vise fargeovergangene skikkelig, dvs den viser ikke ekte 24bits fargeoppløsning slik det egentlig skal se ut. Jevne fargeoverganger ser derfor noe "oppstykket" ut (det er vel dette som kalles banding så vidt jeg har forstått).

 

Interessant at testen på en såpass enkel og oversiktlig måte viser disse svakhetene. :)

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Ser det er mye fokus på problemene rundt denne skjermen her...

 

Jeg har egentlig bare klart å finne disse problemene ved å kjøre de overnevnte testene.

 

Videre så har jeg lagt merke til at skjermen er ca. 5mm skjev. Det kommer nok av muligheten til å rotere den.

 

Spørsmålet er om det egentlig er noe reelt alternativ til denne skjermen for ca 6500 kr. Det er tross alt noe av det billigste man får med slike specs.

Lenke til kommentar
Prisguiden sier att den var nede i 7700 ca., men aldri nede på 6500.

Skrivefeil?

7370317[/snapback]

Ved forrige tilbudsperiode var vel prisen nede i ca 6800,- inkl. mva og frakt !

7370439[/snapback]

 

Min skjerm kostet i alelfall kr 6.769.06, inkl frakt levert rett på døra. Nå får jeg for øvrig ny skjerm i morgen pga småskjev fot og baklysfeil. La merke til kraftig banding her for et par dager siden da jeg hadde skrudd opp brightness til 50. Får håpe dette er bedre på den nye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...