Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

:)

Vurderer sterkt denne laptoppen men er usikker på prosessorvalg. Hvor stor forskjeller det mellom nr 1 og 2 nedenfor og er det verd prisforskjellen? Nr 2 har jo lavere klokkefrekvens, er den "tregere" da. Jeg er grønn her. Nr 3 blir for dyr.

 

1) Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) [inkludert i prisen]

 

2) Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T5200 (1,60 GHz, 2 MB L2-buffer, 533 MHz-systembuss) [legg til  1,062.50 kr eller  40,-/måned1]

 

3) Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T5500E (1,66 GHz, 2 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss) [legg til  2,181.25 kr eller  81,-/måned1]

 

Jeg skal også ha 2048 MB 533 MHz tokanals DDR2 SDRAM (2x1024) og det største batteriet. Det er vel bare et skjermvalg også (med eller uten truelife)?

 

Ser at mange etterlyser større oppløsning på skjermen. For meg høres 1280 x 800 helt kurant ut på en 15.4" skjerm. Blir det ikke ting jævilg smått med større oppløsning? Jeg skal for øvrig bruke pc'n til bildebehandling.

 

Har også lest om lyslekkasjer i skjermen. Noen erfaringer her? Hvor fremtredende er det?

 

Noen som vet om det er mulig å bestille uten operativsystem og ditto redusert pris?

 

Mange spørsmål her. Håper noen kan gi meg noen svar i alle fall.  :yes:

 

mvh

Chatrine  :thumbup:

8380284[/snapback]

 

Jeg ville så absolutt valgt Core 2 duo (alternativ 2 eller 3). Skal være 30 % bedre ytelse og 30 % mindre strømforbruk. Så selv om klokkefrekvensen er lavere så vil den gi deg bedre ytelse.

Når det kommer til skjerm så ville jeg valgt en bedre skjerm. Sitter selv med 1680 x 1050 og ville alrdi i livet gått tilbake til noe mindre nå. Spesielt du som skal holde på med bildebehandling så er det viktig med en god skjerm. Tenk deg hvor mye bedre plass du har til alle verktøylinjene i photoshop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til skjerm så ville jeg valgt en bedre skjerm. Sitter selv med 1680 x 1050 og ville alrdi i livet gått tilbake til noe mindre nå. Spesielt du som skal holde på med bildebehandling så er det viktig med en god skjerm. Tenk deg hvor mye bedre plass du har til alle verktøylinjene i photoshop

 

Takk for tipset. Jeg går nok for core 2 duo da, 30% bedre ytelse er ganske mye.

 

Det var kun mulig å velge en skjerm på dell.no såvidt jeg kunne se. 1280x900 med eller uten trulife. Er det altså andre valgmuligheter? Vil ha best mulig skjerm selv om den endelig bildebehandlinga skjer på min stasjonære maskin.

 

C

Lenke til kommentar

Fått min 9400, svært fornøyd så langt :)

 

Men er litt usikker på hvor bra min score i 3Dmarks 06 er iforhold til hva dere andre har oppnådd...

 

Fikk score på 3750. Er det der jeg kan forvente å ligge?

Mener at jeg har oppdatert alle drivere og bios.

 

Dell 9400

Intel core 2 T7200 2ghz

2 gb ram

Geforce 7900GS

Vista Home Premium

Lenke til kommentar
Fått min 9400, svært fornøyd så langt :)

 

Men er litt usikker på hvor bra min score i 3Dmarks 06 er iforhold til hva dere andre har oppnådd...

 

Fikk score på 3750. Er det der jeg kan forvente å ligge?

Mener at jeg har oppdatert alle drivere og bios.

 

Dell 9400

Intel core 2 T7200 2ghz

2 gb ram

Geforce 7900GS

Vista Home Premium

8397613[/snapback]

Kan vel si at du bomma stygt på tråd.

 

Sikkert fin score det ;)

Lenke til kommentar
Fått min 9400, svært fornøyd så langt :)

 

Men er litt usikker på hvor bra min score i 3Dmarks 06 er iforhold til hva dere andre har oppnådd...

 

Fikk score på 3750. Er det der jeg kan forvente å ligge?

Mener at jeg har oppdatert alle drivere og bios.

 

Dell 9400

Intel core 2 T7200 2ghz

2 gb ram

Geforce 7900GS

Vista Home Premium

8397613[/snapback]

Kan vel si at du bomma stygt på tråd.

 

Sikkert fin score det ;)

8397678[/snapback]

 

 

Oops... :cry:

Flyttes!

Lenke til kommentar
Du kan få bedre skjerm vis du ringer til de og bestiller via telefon.

 

Har selv 1680*1050 og vil aldri gå tilbake til noe mindre.

8397305[/snapback]

 

Det er dessverre slutt på denne oppløsningen til 6400. Jeg ringte og bestilte for noen uker siden, og da var 1400*900 det beste jeg kunne få. Selgeren visste ikke om 1680*1050 ville bli et valg igjen ved en senere anledning.

 

Bare sånn FYI :)

Lenke til kommentar

Noen som har hatt I9300 av dere som kan si noe om hvordan støynivå oppleves sammenlignet med I6400? Har nå en I9300 som drar litt på årene, og når ettåringen la musa på tastaturet og klappa igjen lokket så godt det lot seg gjøre, er ikke skjermen brukandes lenger. Men jeg har vært godt fornøyd med min I9300 i noen år. Særlig støynivået er jeg imponert over.

 

Vurderer nå en ny fra Dell, og I6400 frister. Særlig hvis støynivået er på samme nivå og jeg kan bruke Vista selv med de "dårligste" grafikkløsningene? Maskinen brukes ikke til spilling, men jeg bruker Photoshop en del til bilderedigering.

Lenke til kommentar

Heisann! Er noe merkelig med dvd-rom min og lurer sterkt på om jeg bør sende den inn. Tipper det er en del som kan si om dette er normalt eller om det er noe veldig gale med dvd drevet på min maskin. Husker at når jeg brant en dvd tok det så usannsynlig lang tid og når jeg dekrypterer en dvd er lese hastigheten på omlag 0,8x. Sjekka bror min sin bærbare og det er vesentlig dårligere maskin enn min. Bror min sitt drev las på 3,5x - 4,5x.

 

Skal det være slik?! Håper ikke det.

 

Garantien går snart ut så jeg skulle gjerne fått fikset det gratis.

 

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt meg en ekstren bluetooth, "Kensington Bluetooth dongle", men får den ikke til å virke på pc'n. Får beskjed om at jeg har "No available COM ports." Jeg finner ikke ut hvordan jeg enabler/åpner COM portene på pc'n, noen som har tips?

 

EDIT: Får den til å virke med Nokia PC-suite nå, og var forsåvidt bare det jeg trengte. Det generelle spørsmålet 'hvordan åpne COM-porter på i6400?' står forsåvidt fortsatt.

Endret av aulvaer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann! Ettersom min Dell 6400 begynner å bli veldig treg har jeg bestemt meg for å formatere/installere windows på nytt( det er det samme, er det ikke :hmm: ) Så derfor lurer jeg på hvordan jeg gjør dette? Fikk med 3 cd til pcen, 1 microsoft works, 1 grønn dell cd som ligger inne i en pose med et xp hefte(regner jo med at det er xp) og en blå dell cd (som jeg regner med forskjellige drivere er på)Hadde vært veldig fint om dere kunne forklart litt nøye hvordan jeg gjorde dette. Og et spørsmål til er alle driverene på cdene eller er det noen jeg må laste ned selv? har ati x1400.

 

off topic:

Har tenkt å prøve å modifisere xp desktopen før jeg gjør det, må formatere uansett så gjør ikke noe om noe går til hælvete, for det blir jo bra igjen etter formateringen. Har sett på disse "vista transformation pack" noen erfaringer der? Vet dette er noe helt annet men bare tok det med allikavell jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...