Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe ja, for det første er det en stund siden og den prosessoren va F*** god.

og for det andre er det en Dell!

9224439[/snapback]

Jeg kjøpte en identisk, det vil si prosessoren er vel hakket under, men allikevel, tror jeg ga ca 7500 eks mva for snart et år siden. Kjøpte du brukt? :) Hadde selger kvittering?

Lenke til kommentar

tenkte på å kjøpe ein Dell Inspiron 6400

med:

Intel® Pentium® Dual-Core T2130-prosessor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-buffer)

Windows® XP Professional - norsk

LCD 15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800) widescreen redigere

MINNE 2048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

HARDDISK 160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

GRAFIKKORT Intel® Media Accelerator 950-grafikk med opptil 256 MB delt grafikkminne.

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

 

den koster då 6,112.50 kr

 

noken som har ein formeining om det er eit bra eller eit dårleg kjøp?

lurte litt på kva som var lurast og gå for av XP og Vista, vil ikkje Vista bruke meir ressursa for å drive?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har en Inspiron 6400 uten blåtann. Er det mulig å kjøpe en blåtannenhet fra dell og koble den til? Da tenker jeg på en enhet inne i maskina, slik at pcen blir slik som de 6400 som leveres med blåtann integrert.  ?

9345166[/snapback]

 

 

ja, det skal være mulig, mener å huske at det står hvordan i bruksanvisningen

Lenke til kommentar

Da har du snakket med noen som ikke vet hva de snakker om, evt har de misforstått deg eller du dem. Så lenge delene passer til maskinen og ikke er ekskludert av noen del du allerede har, så er det ikke noe problem å kjøpe en del fra Dell selv om maskinen ikke originelt ble tilbudt med denne delen.

 

En sak som kan ekskludere andre er dersom du har integrert grafikk på maskinen, da vil det ikke være mulig (så vidt jeg vet) å kjøpe et eksternt grafikk-kort. Det er også slik at Dell ikke tilbyr noen installasjonstjeneste for enheter som går utenfor vanlige "kunde-installerer"-enheter, dvs HDD/cd, minne etc går helt fint, grafikkkort, prosessor og andre ting som ligger dypere gjemt gjør det ikke.

 

Men er du skilled så vil du nok kunne få kjøpt del allikevel, eneste er jo at du risikerer å voide garantier og slikt om du gjør den type modifikasjoner på maskinen.

 

I alle fall så er vanligvis blåtannkortet bak en liten luke som en må ta batteriet ut for å komme til, og så fremst blåtannmodulen passer til 6400 så er det ikke bare mulig, men også helt trivielt å installere dette selv. I verste fall kan du ringe teknisk support og be om delenummer på den delen du ønsker å kjøpe, og så ringe reservedelsavdelingen og kjøpe den derfra.

 

Eneste aberet med slike i-ettertid-modifikasjoner er at om du da ringer support senere er det greit å informere om at du har gjort noe slikt, ettersom det kan ha betydning for feilsøking og problemløsning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Kjøpte Dell 6400 like før jul, med 2gb RAM 256mb dedikert skjermkort. Har klart å somle vekk specs-papirene mine, og husker ikke hvilket skjermkort det var snakk om. Nå har jeg etter mange anmeldelser lyst til å prøve å spille Bioshock på den, og siden jeg er helt grønn når det gjelder tekniske detaljer og drivere og skjermkort og lydkort og divX og fanden og hans oldemor, poster jeg specsene her, og spør; vil det gå greit å kjøre spillet på min Dell?

 

BIOSHOCK PC SPECIFICATIONS

 

Operating Systems:

Windows XP (with Service Pack 2) or

Windows Vista

 

 

Minimum System Requirements:

CPU: Pentium 4 2.4GHz Single Core processor

 

System RAM: 1GB

 

Video Card: Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).

 

Sound Card: 100% direct X 9.0c compatible sound card

 

Hard disc space: 8GB free space

 

 

Recommended System Requirements:

CPU: Intel Core 2 Duo processor

 

System RAM: 2GB

 

Video card:

DX9: Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better)

DX10: NVIDIA GeForce 8600 or better

 

Sound Card: Sound Blaster® X-Fi™ series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte meg en inspiron 6400 for et års tid siden, og vurderer nå å legge inn mer ram. Fant denne rammen på dell.no: http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...O&mfgpid=165324

 

Noen som vet en plass de selger den billigere? Fant den ikke på noen av de store netbutikkene, men mulig jeg er litt dårlig til å lete.

 

Håper noen kan hjelpe, takk på forhånd! :)

 

Edit: Fant denne nå: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318078

 

Passer den i min dell, eller må jeg ha minne kjøpt av de?

Endret av marrem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...