Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

du burde begynne på det dyreste alternativet. får den så billig som  8687.50kr da med 120 GB harddisk og x1400 skjermkort(noe som er lurt hvis du skal ha vista)

7884877[/snapback]

 

Hm greier du å få den så billig ? Jeg må ha 9cellers batteri og havner på totalt 9696 med standard oppsett eneste som er utenom er 9cellers batt....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komponenter

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T5200 (1,60 GHz, 2 MB L2-buffer, 533 MHz-systembuss)

Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005 (inkl. CD for reinstallering av operativsystem)

Hente og bringe tilbake, bare 1 års service

15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800) widescreen

2048 MB 533 MHz tokanals DDR2 SDRAM (2x1024)

120 GB (5 400 rpm) harddisk

8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafikkort, PCI-Express x16

9-cellers, 85 W/t litiumionbatteri - primærbatteri

Tilbehør

Intel® Pro 3945 trådløs 802.11a/b/g Mini PCI trådløst LAN-kort for Core 2 Duo-prosessorer

Ingen bæreveske

Ingen diskettstasjoner

ingen QuickSnap™

Tjenester og Programvare

Ingen sikkerhets-/antivirusbeskyttelse

Microsoft® Works 8.5 - norsk

Ingen programvare for foto-organisering og -deling / ingen programvare for fotoredigeringn(Engelskt)

Inkluderer også

Internt tastatur - NO/ Norsk (QWERTY)

6400 Hi Performance N02647

Bestilling av Inspiron - Norge

System Documentation

Adobe Reader 8.5.8 - engelsk

65 W AC-adapter:

56.6k V.92-kompatibelt modem og adapter

1 År Hente-og-Levere Service

Rabatt 500 + 200 inkl. MVA

Dells Internett-bestilling.

No Sound Blaster®Audigy®Audio Software Option

Nettverksassistent 1.2 - 90-dagers prøve

Ressurs-CD - inneholder diagnostikk og drivere

 

Jepp dette blir 9696, greier ikke få det billigere.... noe jeg har tatt for masse av da, skulle helst hatt den ned i 8500.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke du får den ned i den prisen der med Core 2 Duo prosessoren, men om du tar utgangspunkt i dette oppsettet, får du den til 8200 med Core Duo prosessoren.

 

Edit: så ikke du hadde satt opp 2 gb ram, da blir det selfølgelig en del dyrere. Men skal du ha et tips fra meg, må det være å kjøpe så lite ram fra Dell som mulig, da disse brikkene er forferdelig overpriset. Kjøp 1 X 1 gb, og kjøp den andre brikken i en annen nettbutikk.

Endret av remmm
Lenke til kommentar
Trenger forøvrig hjelp fra andre I6400-brukere her med x1400 til å teste noe. Kan dere gå inn i Catalyst Control Center, og trykke dere inn på POWERPLAY. Sett så "When power source is"-slideren med "High Battery" til "Optimal Battery Life". Godta innstillingene og lukk CCC. Trekk så ut AC-adapteren, og prøv å starte en vilkårlig videofil. Blinker skjermen deres svart når filen startes og avsluttes? Prøv også å gå inn i CCC igjen og bla gjennom de forskjellige under-gruppene til Avivo Video-instillingene. Blinker skjermen nå også? Må finne ut om det skal være sånn, eller om det er min maskin som er på trynet :D.

 

Anyone? Send meg gjerne en PM med svaret :).

Lenke til kommentar
Hva synes dere om tilbudene på DELL nå ? Tenkte kjøpe Dell i6400, kjører de noen kampanjer nå ?

 

Jeg lurte også på en ting, er det TV-utgang med S-vhs kabel på dette skjermkortet

Intel® Media Accelerator 950-grafikk med opptil 256 MB delt grafikkminne.

 

PROSESSOR Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) redigere

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® XP Home Edition, SP2 (inkl. CD for reinstallering av operativsystem) redigere

KUNDESTØTTETJENESTER Hente og bringe tilbake, bare 1 års service

LCD 15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800) widescreen

MINNE 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)

HARDDISK 80 GB (5 400 rpm) harddisk r

OPTISK(E) STASJON(ER) 8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD redigere

GRAFIKKORT Intel® Media Accelerator 950-grafikk med opptil 256 MB delt grafikkminne. r

PRIMÆRBATTERI 9-cellers, 85 W/t litiumionbatteri - primærbatteri

Dell™ trådløs 1390 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI trådløst kort for Duo-prosessorer

 

Samlet pris ink frakt er 8652, bra dårlig ?

 

Den skal brukes primært til surfing, video ved tvut, og skolearbeid. Ellers er det jo greit om den takler Vista.

7884763[/snapback]

Jeg betalte bare tre hundre mer for snart et halvt år siden, og har identisk PC bortsett fra at jeg har x1400 grafikkort, så det var ikke sånn kjempetilbud akkurat.

Lenke til kommentar

Fre_ZZe: du burde ta utgangspunkt i den dyreste modellen, siden det for tiden er dobbelt ramtilbud. Den maskinen vil starte på 8000. Da får du et x1300 grafikkkort og 2 gig med ram, men mangler 9cells batteri og 0,1 ghz på cpu. dette kan du sikkert få satt opp for omtrent samme prisen som forslaget ditt. Resultatet blir en maskin med dobbelt så mye ram og bedre gpu for omtrent samme pris.

Lenke til kommentar
x1400 skjermkort(noe som er lurt hvis du skal ha vista)

7884877[/snapback]

 

X1400 er ingen fordel under Vista.

Vista går rundt som bare det med GMA 950 uten reduksjon i batterilevetid.

Med X1400 går skjermkortet i 3D modus og batterilevetiden vil gå litt ned.

Dette gjelder når du kjører Aero (gjennomsiktige vinduer etc)

 

Når så GMA950 gir deg nesten 50% lengre batterilevetid en X1400 under XP så kan du regne ut det hele selv.

 

Om maskinen skal brukes til spilling, så er det noe helt annet. GMA950 kan kun brukes til enkle (eldre) spill. X1400 er heller ingen racer, men du kan i alle fall spille en del av de nyere spillene på lav (til middels) instillinger.

Lenke til kommentar

Dette er fakta.

 

Hvor mye kortere levetid du får med Vista Aero enn Xp med X1400 er usikkert, men jeg har sett folk som rapporterer fra 20 min til opp til 1 time kortere batterilevetid med Aero.

 

Å si at det er bortkastet å legge in Vista er vel å gå litt langt, men med mindre du har spesielle behov, eller er spesielt interessert vil jeg nok anbefale de fleste å vente noen måneder med å instalere Vista.

 

Uansett ville jeg nok anbefale deg å legge inn dual boot hvis du skal legge in Vista, da har du jo alltid muligheten til å boote Xp ved behov + at du kan lettere sjekke forskjellene i ytelse og batetrilevetid.

 

Kilder:

http://www.pcworld.com/article/id,128252/article.html

http://news.softpedia.com/news/Vista-Featu...ife-42716.shtml

 

http://techrepublic.com.com/5208-6230-0.ht...ssageID=2099976

Endret av magnum65
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...