Gå til innhold

VGs guide til raskere PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er galt med denne? Jo mer informasjon som er lagret under startmenyen, jo tregere blir den. Kommer jo an på HW hvor merkbart dette blir, men om man kan redusere bare et millisekund, så har man jo gjort det raskere ;P

Skrevet

Synes mer harddisk reperasjonen i punkt seks var mer missvisende. Det er vel ikke akkurat snakk om å rette bad cluster og sånn på harddisken, men å få lagt hele fila samla og ikke spredd utover hele disken ved defragmentering. Synes de kan forklare hva som skjer enn å kalle det for disk reperasjon.

Men grei nok guide for menig mann, men det oser også "amatør" av skribenten av guiden etter min mening på flere punkter. Men sånn er det med alt og vg og data. :p

Skrevet

Jeg måtte en gang opp til en nabo for å installere Ad-aware, da de hadde lest om det i VG. Men den adressen VG sa man skulle laste ned ifra, ga deg et annet program, som fortalte antall spyware du hadde, men nektet å fjerne de før du betalte :lol:

Skrevet
  Jeg måtte en gang opp til en nabo for å installere Ad-aware, da de hadde lest om det i VG. Men den adressen VG sa man skulle laste ned ifra, ga deg et annet program, som fortalte antall spyware du hadde, men nektet å fjerne de før du betalte lol2.gif

hhahaha :!: :tease:

vg :no::hmm:

Skrevet (endret)
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=147967

Sjekk pkt. 2.

Kan da umulig være rikitg?

5737888[/snapback]

Tilbøyelig til å være enig med trådstarter. Såfremt ikke alle punkter på startmenyen plasseres i ram ved oppstart, kan jeg ikke skjønne at pcen skulle gå langsommere selv om du har 400 punkter på den - som etter hva man skulle tro ikke krever ressurser før du faktisk åpner startmenyen, går til programmer, og punktene hentes fra disk.

Endret av zjulik
Skrevet

Har lest utallige "tweak XP" sider og tråder, aldri sett dette nevnt før.

Unnskyld om jeg virker frekk, men tviler på at VG har funnet opp "kruttet" når det gjelder tweaking...

Skrevet (endret)

Punkt 6 er jo helt på trynet.

For det første så kan diskopprydding føre til at store deler av disken blir komprimert pga. "gamle filer", og dermed blir det enda tregere. Det eneste det programmet er brukbart til er å finne de midlertidige filene, men hvis du har forandret temp-mappe finner det heller ikke den.

For det andre er ikke defragmentering noe som helst fiksing av feil. Det eneste den gjør er å samle og sette sammen filer som har blitt spredt rundt på harddisken.

Beste tweaketips for VG er å adblocke sidene deres :tease:
Veldig riktig! Endret av endrebjorsvik
Skrevet

Min erfaring er at på trege maskiner (lite RAM) vil en startmeny med få elementer tegne seg raskere (og ofte mye) enn en overlastet. (w2k+xp)

Det kan godt ha både med diskaksess og pagefilebruk.

Har du nok RAM bør du uansett sette:

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]

"MenuShowDelay"="x"

som er antall millisekunder fra du setter musepekeren på et element til det blir utvidet til et lavt nummer, f.eks 50 og jeg vil tro at det vil gjøre at maskinen "virker" raskere enn om du bare sletter antall elementer.

Skrevet

Leste dette for mange år siden. Vet ikke om det stemmer for winXP. Men det hadde noe med at under oppstart så måtte windows sjekke at alle linkene i startmenyen faktisk hadde noen målfiler og så må jo ikonene finnes fram fra et utall filer også da... så jeg tror noe det har nooooe for seg.... :) men noe dødt virker det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...