zaico Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Jeg har nettopp fått opp øynenen for Civilization 4, og har spilt igjennom turtorialen! Men som i mange andre spill er denne helt ubrukelig, den "lærer" deg å flytte tropper og scrolle opp og ned på kartet, men ingenting om hvordan alt annet i spillet fungerer! Så jeg sitter med svært mange spørsmål om hvordan spillet egentlig fungerer, alt fra hva culture, religion osv gjør til hvordan man angriper med fler tropper samtidig?! Noen som sitter på en "uber"-noob civ4 guide de har lyst å dele?
Bone Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Lest i boka som følger med da? Står jo litt der.. Prøvd å søke på nettet? Civlization -samfunnet er stort og jeg vet at det var MANGE tips til 2'ern, blandt annet..
zaico Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Skrevet 11. mars 2006 Har ikke boka, har bare lånt cden til en kompis! Men ser jo at det er mulig å kjøpe spillet for noen få skarve hundrelapper, så om boka er utfyllende må jeg nesten vurdere det!
Bone Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Har ærlig talt ikke lest hele boka selv.. Eller deler av den, for den saks skyld.. Men den er nå på rundt 220 -sider.. Leste Civ2'boka en del.. Ikke orket etter det.. Ikke helt hatt tid til å sette meg ned med Civ etter den tid, desverre.. Men Civ4 er absolutt verdt et kjøp! (Så sier de som har greie på det i hvert fall!)
Radial Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Jeg har nettopp fått opp øynenen for Civilization 4, og har spilt igjennom turtorialen! Men som i mange andre spill er denne helt ubrukelig, den "lærer" deg å flytte tropper og scrolle opp og ned på kartet, men ingenting om hvordan alt annet i spillet fungerer! Så jeg sitter med svært mange spørsmål om hvordan spillet egentlig fungerer, alt fra hva culture, religion osv gjør til hvordan man angriper med fler tropper samtidig?! Noen som sitter på en "uber"-noob civ4 guide de har lyst å dele? 5734985[/snapback] Walkthrough Jeg syns den er fin, lærte meg en del i starten.
krist2 Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 ellers så er dette et forum du kan finne ut alt som er verdt å vite om spillet: http://forums.civfanatics.com/
JacEr Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Har spilt samtlige CIV-spill siden begynnelsen, og fireren er en klar favoritt! Jeg regner bruksanvisningen som et MUST, og selv har jeg kjøpt denne strategiguiden. Jeg er på ingen måte en ekspert, men skal prøve å svare så godt jeg kan på spørsmålene dine du måtte komme med. Relegion er viktig for å opprettholde "happiness" i byene. Etterhvert når byene blir større vil du i byvinduet se ett sinnatryne, jo flere sinnatryner jo mer skader det byens produktivitet. Kulturpoeng øker landegrensene dine, noe som øker dine sjangser for å kunne utnytte spesielle ressurser, og gjerne holde motstandere på avstand, ihvertfall til de er fast bestemt på å angripe deg.
zaico Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Skrevet 13. mars 2006 Takker for fine tips og walkthrough, har nå etterhvert begynt å få en pekepinn hvordan ting fungerer. Men det var "Game-over" da "Mother-Russia" angrep på begynnelsen av 90-tallet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå