Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vil ikke starte når jeg kobler til WD disken


Anbefalte innlegg

Jeg kjører nå windows på en S-ATA disk.

Og skulle endelig koble til den gamle disken (P-ATA), men da fryser pcen akkurat i overganen fra bios til loading av windows (man ser en mørk versjon av loade skjermen) også restarter maskinen etter en liten stund.

Puttet nettopp disken i en annen pc og formaterte den der. Men er fortsatt samme problemet når jeg putter den på plass i min.

 

Ser disken i BIOS og tror ikke det er noe galt med kontrolleren heller siden CDrommet og en annen P-ATA disk fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser disken i BIOS og tror ikke det er noe galt med kontrolleren heller siden CDrommet og en annen P-ATA disk fungerer helt fint.

5731739[/snapback]

Sjekk om du har noen mulighet for å sette prioriterings-rekkefølge for harddiskene dine i Bios. Ikke uvanlig dersom Sata-kontrolleren er innebygd i hovedkortet. Det spørs om ikke Pata-disken, spesielt dersom du har satt den som Master, blir automatisk satt som første disk av bios..

Lenke til kommentar
Neida. Den booter fra S-ATA disken, står det i BIOS også er liksom WD disken HELT tom også.

5732274[/snapback]

Hmm.. Er av og til boot-filene som Windows trenger blir fucka ved innstallering av ny harddisk. Du kan evt. prøve å kjøre installasjons-cd'en for Windows og se om du får reparert installasjonen ( [r] ) ..

Lenke til kommentar

Hei. Funker det å koble til andre S-ATA disker da? Hvis ja, må jo problemet ligge i Western disken du prøver å koble til da. Hvordan står Jumperen på WD Disken?

Er det OS fra før på den WD Disken? Hvis ja. Prøv å fjern Windowsen fra den disken.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...