Gå til innhold

Vista trenger hardware!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Commit charge viser summen av det som er brukt av fysisk og pagefile minne, i dette tilfellet 820 mb. Om det er pagefile eller fysisk minne som er brukt spiller ingen rolle, poenget er at windows sluker 820 mb ram.

5726139[/snapback]

 

Ja, greit nok, men windows XP (og da sikkert også VIsta) kjører jo ofte store pagefiles som ikke nødvendigvis gjør noe, om de bare får stå på auto. Min spillPC med 2 gig minne swapper aldri, men den har fremdeles en pagefile på en del hundre megs. Det er bare sånn programmeringen funker tydeligvis. Jeg tror ikke commit charge er tallet du bør basere deg på. Commit charge kan jeg jo øke (eller senke, om jeg har nok minne) akkurat som jeg vil bare ved å endre instillinger tross alt...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Vista vil "tvinge" mange brukere over på GNU Linux/BSD.

 

Du kan velge selv:

 

1. Vista: Du kan bare kjøre de filene MS sier du får lov til.

 

 

Fortell, hva er din kilde for dette?

 

AtW

5729197[/snapback]

 

 

Kilde? Vel trenger man egentlig noe annet enn Google?

 

http://www.google.no/search?hs=M07&hl=no&c...=S%C3%B8k&meta=

 

Hvis MS velger å ikke implementere DRM på noen som helst måte, så blir jeg veldig positivt overrasket. Det er bare å innse at DRM er in, og sannsynligvis vil være en intrikat del av Vista.

 

For å snu på spørsmålet.

 

Fortell, hva er din kilde for å hevde det motsatte?

 

Edit: glemte å quote.....

 

hda

Endret av hda
Lenke til kommentar
Innebærer dette at spill/programmer vil kjøre dårligere på vista, pga minnesluket?

5725889[/snapback]

Du må nok regne med lavere FPS i forhold til XP ja, siden systemet og GUIet tar mer av systemressursene.

5726916[/snapback]

 

du må huske at i vista avsluttes De fleste OS prosesser når du starter et spill

5726939[/snapback]

 

 

Denne påstanden har jeg sett før, men jeg har ennå ikke fått en god forklaring på hva som er en viktig og uviktig prosess, og hvordan Vista bestemmer dette.

 

AtW

5727077[/snapback]

Jeg tror det ikke før jeg ser det. Hvordan skal Vista kunne skille mellom at et spill blir startet eller om du starter et tegneprogram? Det vil bli irritérende om Vista avslutter mine program i bakgrunnen fordi jeg starter et spill. Nei dette tror jeg ikke på. Så pass må M$ vite!

5727113[/snapback]

Jeg gjetter vilt nå, men jeg vil anta, at når en applikasjon kaller til D3D APIet om at det skal kjøre i fullscreen, så gir det en høyere prioritet til denne applikasjonen og gir lavere prioritet til resten. For eksampel. Og i tillegg frigjør den alle ressurser som Aero bruker.
Lenke til kommentar
Jeg synest utansett at systemkravene er alt for høye. Tenk på alle de skolene, bedriftene og privatpersonene som skal bruke pcene til kontorarbeid, men som må bytte ut store mengder maskinvare for å kjøre Vista.

5727819[/snapback]

Det er ingen sys admin med respekt for seg selv som vil velge å oppgradere maskinparken sin bare fordi MS har gitt ut et nytt OS.

 

Mulig en del vil oppgradere til Vista når det kommer, men da kjører dem sikkert Win98/ME eller Win2000 og velger å hoppe over XP siden Vista er rett rundt hjørnet.

 

Uansett, så vil sys admin teste ut Vista på et utvalg av maskiner for å teste hvordan det kjører og hvordan det fungerer opp mot nettverket. Det er ingen som går over til et nytt OS bare sånn uten videre. Det koster penger å oppgradere. Får å få penger til en slik oppgradering, må en begrunne hvorfor en slik oppgradering er nødvendig.

Lenke til kommentar
Vista vil "tvinge" mange brukere over på GNU Linux/BSD.

 

Du kan velge selv:

 

1. Vista: Du kan bare kjøre de filene MS sier du får lov til.

 

 

Fortell, hva er din kilde for dette?

 

AtW

5729197[/snapback]

 

 

Kilde? Vel trenger man egentlig noe annet enn Google?

 

http://www.google.no/search?hs=M07&hl=no&c...=S%C3%B8k&meta=

 

Hvis MS velger å ikke implementere DRM på noen som helst måte, så blir jeg veldig positivt overrasket. Det er bare å innse at DRM er in, og sannsynligvis vil være en intrikat del av Vista.

 

For å snu på spørsmålet.

 

Fortell, hva er din kilde for å hevde det motsatte?

 

Edit: glemte å quote.....

 

hda

5729292[/snapback]

 

Å kunne kjøre filer selv er standarden, du påstår at Vista vil endre på dette, da ligger bevisbyrden på deg. Så inneom et par lenker og ingen av de hadde noe med å ikke kunne kjøre filene sine å gjøre.

 

Min "kilde" er at det ikke er noe som tyder på det i betaen(?), og da ikke har vært sånn før, om du mener dette plutselig endres, så må du nesten vise til noe mer konkret. At du tror det kommer til å skje er greit nok, men da må du nesten skrive at det bare er noe du tror.

 

AtW

Lenke til kommentar
hda, du satt det vel litt på spissen der? Men jeg forstår godt hva du mener. Vista vil legge strenge restriksjoner på bruken og innføre DRM. Siden det er uaktuellt for meg, så "tvinger" M$ meg over til andre alternativ.

5729273[/snapback]

 

 

Jepp.

 

Jeg tror som deg at Vista vil vise seg å inneholde så mye fiks kode at mange vil si at nok er nok.

 

Vi får se.

 

hda

Lenke til kommentar
Jeg synest utansett at systemkravene er alt for høye. Tenk på alle de skolene, bedriftene og privatpersonene som skal bruke pcene til kontorarbeid, men som må bytte ut store mengder maskinvare for å kjøre Vista.

5727819[/snapback]

Det er ingen sys admin med respekt for seg selv som vil velge å oppgradere maskinparken sin bare fordi MS har gitt ut et nytt OS.

 

Mulig en del vil oppgradere til Vista når det kommer, men da kjører dem sikkert Win98/ME eller Win2000 og velger å hoppe over XP siden Vista er rett rundt hjørnet.

 

Uansett, så vil sys admin teste ut Vista på et utvalg av maskiner for å teste hvordan det kjører og hvordan det fungerer opp mot nettverket. Det er ingen som går over til et nytt OS bare sånn uten videre. Det koster penger å oppgradere. Får å få penger til en slik oppgradering, må en begrunne hvorfor en slik oppgradering er nødvendig.

5729335[/snapback]

 

Så sant, så sant....

 

Vista vil vel "tvinge" sysadmins over til Linuxløsninger hvis terskelen blir for høy ang. nyinvesteringer i maskinvarene...

 

XPèn vil leve noen år til så tiden vil vise veien.

Lenke til kommentar
hda, du satt det vel litt på spissen der? Men jeg forstår godt hva du mener. Vista vil legge strenge restriksjoner på bruken og innføre DRM. Siden det er uaktuellt for meg, så "tvinger" M$ meg over til andre alternativ.

5729273[/snapback]

 

 

Jepp.

 

Jeg tror som deg at Vista vil vise seg å inneholde så mye fiks kode at mange vil si at nok er nok.

 

Vi får se.

 

hda

5729395[/snapback]

Jeg har lest det utallige steder. Det er bare å søke så skal dere finne.
Lenke til kommentar
Innebærer dette at spill/programmer vil kjøre dårligere på vista, pga minnesluket?

5725889[/snapback]

Du må nok regne med lavere FPS i forhold til XP ja, siden systemet og GUIet tar mer av systemressursene.

5726916[/snapback]

 

du må huske at i vista avsluttes De fleste OS prosesser når du starter et spill

5726939[/snapback]

 

 

Denne påstanden har jeg sett før, men jeg har ennå ikke fått en god forklaring på hva som er en viktig og uviktig prosess, og hvordan Vista bestemmer dette.

 

AtW

5727077[/snapback]

Jeg tror det ikke før jeg ser det. Hvordan skal Vista kunne skille mellom at et spill blir startet eller om du starter et tegneprogram? Det vil bli irritérende om Vista avslutter mine program i bakgrunnen fordi jeg starter et spill. Nei dette tror jeg ikke på. Så pass må M$ vite!

5727113[/snapback]

Jeg gjetter vilt nå, men jeg vil anta, at når en applikasjon kaller til D3D APIet om at det skal kjøre i fullscreen, så gir det en høyere prioritet til denne applikasjonen og gir lavere prioritet til resten. For eksampel. Og i tillegg frigjør den alle ressurser som Aero bruker.

5729293[/snapback]

Ja det vil jeg tro, og det virker for så vidt logisk. Men at prosesser blir avsluttet har jeg vanskelig for å tro.
Lenke til kommentar
Kilde? Vel trenger man egentlig noe annet enn Google?

 

http://www.google.no/search?hs=M07&hl=no&c...=S%C3%B8k&meta=

 

Hvis MS velger å ikke implementere DRM på noen som helst måte, så blir jeg veldig positivt overrasket. Det er bare å innse at DRM er in, og sannsynligvis vil være en intrikat del av Vista.

 

For å snu på spørsmålet.

 

Fortell, hva er din kilde for å hevde det motsatte?

 

Edit: glemte å quote.....

 

hda

5729292[/snapback]

Det er da ikke Microsoft's feil at Hollywood tvinger gjennom HDCP for filmene sine. MS kunne selvfølgelig ha nektet å implementere DRM, men tror du Hollywood ville ha bøyd av da? Tro om igjen, de ser ikke på PC-markedet som særlig viktig og ville ganske sikkert ha vært fornøyd med at bare dedikerte BluRay/HD-DVD-spillere kunne spille av HD-materialet deres.

 

En del idioter tror tydeligvis at Vista vil begrense deres mulighet til å se HD, eller krever ny skjerm og skjermkort bare for å kunne bruke OSet. Det er omvendt, XP vil være begrenset i forhold. Med XP vil en ikke ha mulighet til å se beskyttede filmer i det hele tatt (lovlig).

 

Men om Vista viser seg å ha DRM som begrenser mine muligheter i forhold til det jeg kunne gjort uten, skal jeg være rask til å slakte MS.

Lenke til kommentar
Vista vil "tvinge" mange brukere over på GNU Linux/BSD.

 

Du kan velge selv:

 

1. Vista: Du kan bare kjøre de filene MS sier du får lov til.

 

 

Fortell, hva er din kilde for dette?

 

AtW

5729197[/snapback]

 

 

Kilde? Vel trenger man egentlig noe annet enn Google?

 

http://www.google.no/search?hs=M07&hl=no&c...=S%C3%B8k&meta=

 

Hvis MS velger å ikke implementere DRM på noen som helst måte, så blir jeg veldig positivt overrasket. Det er bare å innse at DRM er in, og sannsynligvis vil være en intrikat del av Vista.

 

For å snu på spørsmålet.

 

Fortell, hva er din kilde for å hevde det motsatte?

 

Edit: glemte å quote.....

 

hda

5729292[/snapback]

 

Å kunne kjøre filer selv er standarden, du påstår at Vista vil endre på dette, da ligger bevisbyrden på deg. Så inneom et par lenker og ingen av de hadde noe med å ikke kunne kjøre filene sine å gjøre.

 

Min "kilde" er at det ikke er noe som tyder på det i betaen(?), og da ikke har vært sånn før, om du mener dette plutselig endres, så må du nesten vise til noe mer konkret. At du tror det kommer til å skje er greit nok, men da må du nesten skrive at det bare er noe du tror.

 

AtW

5729371[/snapback]

 

Bevisbyrde?

 

Ingen av oss vet noe som helst, men endringen vil ikke være så plutselig som du insinuerer.

 

Hva med det "revolusjonerende" lisensregimet i XP?

 

Jeg tror Vista inneholder DRM til det motsatte er bevist.

 

hda.

Lenke til kommentar

Leste en artikkel for en stund siden der det sto at det ikke skal være mulig å lage bit-for-bit kopier av kopibeskyttet materiale i Vista. Skal også være umulig å laste ned filmer og spill og så spille det av i Vista. Er det noe sannhet i dette?

Lenke til kommentar

 

Bevisbyrde?

 

Ingen av oss vet noe som helst, men endringen vil ikke være så plutselig som du insinuerer.

 

Hva med det "revolusjonerende" lisensregimet i XP?

 

Jeg tror Vista inneholder DRM til det motsatte er bevist.

 

hda.

5729500[/snapback]

 

Det er ikke mulig å bevise at et fremtidig produkt ikek har DRM, man kan kjøre filer som man vil på Betaen, hva får deg da til å mene at ting er endret i fullversjonen? Du kom med en påstand (ikke jeg), jeg ba deg begrunne den, når du ikke klarer å begrunne påstanden, så avfeier jeg den som spekulasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kilde? Vel trenger man egentlig noe annet enn Google?

 

http://www.google.no/search?hs=M07&hl=no&c...=S%C3%B8k&meta=

 

Hvis MS velger å ikke implementere DRM på noen som helst måte, så blir jeg veldig positivt overrasket. Det er bare å innse at DRM er in, og sannsynligvis vil være en intrikat del av Vista.

 

For å snu på spørsmålet.

 

Fortell, hva er din kilde for å hevde det motsatte?

 

Edit: glemte å quote.....

 

hda

5729292[/snapback]

Det er da ikke Microsoft's feil at Hollywood tvinger gjennom HDCP for filmene sine. MS kunne selvfølgelig ha nektet å implementere DRM, men tror du Hollywood ville ha bøyd av da? Tro om igjen, de ser ikke på PC-markedet som særlig viktig og ville ganske sikkert ha vært fornøyd med at bare dedikerte BluRay/HD-DVD-spillere kunne spille av HD-materialet deres.

 

En del idioter tror tydeligvis at Vista vil begrense deres mulighet til å se HD, eller krever ny skjerm og skjermkort bare for å kunne bruke OSet. Det er omvendt, XP vil være begrenset i forhold. Med XP vil en ikke ha mulighet til å se beskyttede filmer i det hele tatt (lovlig).

 

Men om Vista viser seg å ha DRM som begrenser mine muligheter i forhold til det jeg kunne gjort uten, skal jeg være rask til å slakte MS.

5729458[/snapback]

 

Nei selvsagt ikke, MS kan bli pålagt å implementere DRM, men det fjerner ikke det da oppståtte faktum: at Vista inneholder DRM mens Linux ikke innholder DRM.

 

hda.

Lenke til kommentar

Friheten og anarki på nettet vil ta knekken på Vista og MS-etterfølgere som økonomisk suksess hvis DRM blir integrert i OS (over tid seff)

 

Og ikke nok med det, for hver dag tiden går så blir linux mer og mer sterkere alternativ for mange, ikke minst for de offentlige og store bedrifter..

Lenke til kommentar
Nei selvsagt ikke, MS kan bli pålagt å implementere DRM, men det fjerner ikke det da oppståtte faktum: at Vista inneholder DRM mens Linux ikke innholder DRM.

 

hda.

5729527[/snapback]

Det spiller ingen rolle at Vista inneholder DRM så lenge den ikke skader forbrukernes muligheter, noe som ennå ikke er påvist, og som neppe vil det. MS har nok ikke lyst til å jage massen av fildelere over på Linux.

Lenke til kommentar
Vista vil "tvinge" mange brukere over på GNU Linux/BSD.

 

Du kan velge selv:

 

1. Vista: Du kan bare kjøre de filene MS sier du får lov til.

 

 

Fortell, hva er din kilde for dette?

 

AtW

5729197[/snapback]

 

 

Kilde? Vel trenger man egentlig noe annet enn Google?

 

http://www.google.no/search?hs=M07&hl=no&c...=S%C3%B8k&meta=

 

Hvis MS velger å ikke implementere DRM på noen som helst måte, så blir jeg veldig positivt overrasket. Det er bare å innse at DRM er in, og sannsynligvis vil være en intrikat del av Vista.

 

For å snu på spørsmålet.

 

Fortell, hva er din kilde for å hevde det motsatte?

 

Edit: glemte å quote.....

 

hda

5729292[/snapback]

 

Å kunne kjøre filer selv er standarden, du påstår at Vista vil endre på dette, da ligger bevisbyrden på deg. Så inneom et par lenker og ingen av de hadde noe med å ikke kunne kjøre filene sine å gjøre.

 

Min "kilde" er at det ikke er noe som tyder på det i betaen(?), og da ikke har vært sånn før, om du mener dette plutselig endres, så må du nesten vise til noe mer konkret. At du tror det kommer til å skje er greit nok, men da må du nesten skrive at det bare er noe du tror.

 

AtW

5729371[/snapback]

 

Bevisbyrde?

 

Ingen av oss vet noe som helst, men endringen vil ikke være så plutselig som du insinuerer.

 

Hva med det "revolusjonerende" lisensregimet i XP?

 

Jeg tror Vista inneholder DRM til det motsatte er bevist.

 

hda.

5729500[/snapback]

 

litt for mye quoting nå men...

 

dette er snakk om TCPA greiene og Fritz chippen.

 

www.againsttcpa.com der kan du lese mye :)

 

dette er ikke noe som vil komme fort, dette er bedriftene for utspekulerte til, og uansett, når man vil innføre noe som dette, så vil det være selvslakt å innføre det brått.

 

nei, de innfører det sakte saaaakte, slik at menigmann ikke merker at han blir frarøvet noe, og så, så er det plutselig gjort.

 

man kan ikke gå tilbake lenger, og da sitter man der, uten privatliv på dataen, og får du deg ny data, så er det ikke lenger bare å åta ut gamle harddisker og sette de inn i den nye maskina, for alle dukumentene og filene, de krever en spesiell nøkkel som blir generert av HW kombinasjon, og nytt system = ny nøkkel = ha det bra dokumenter.

 

og folk kommer til å finne seg i dette, iallefall i starten, fordi de vet ikke bedre. de husker ikke tilbake til den tiden (XP osv) hvor dette gikk an.

 

det er faktisk allerede trøbbel med dette i XP, og DRM har microsoft allerede innført i windows, via windows media player, som skuffende nok, overraskende mange både bruker til å spille av medie filer med, og rippe cd plater med.

 

når jeg kommer hjem, (studerer i england) så skal jeg prøve å sette av en liten bit av raptoren min til linux, og så skal jeg gå rett på noe vanskelig, og lære meg det, og etter det, så blir jeg antageligvis kun å bruke windows til å hjelpe andre, og eller og spille.

 

og denne Trusted Computing som TCPA heter nå, som jeg har snakket så masse om nå, den har allerede fått HW støtte i en del av prosessorene fra intel etter det jeg har lest...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...