Gå til innhold

Hææ? Reklame forumet? Uffda!


Anbefalte innlegg

Det er korrekt at det (for øyeblikket) har noe å si hvilket skin man bruker. Akkurat nå har skinnene til disse sidene fått toppbanner:

 

Akam.dk

Akam.no

Amobil.no

Hardware.no

HWB.no

Gamer.no

 

Vi må oppklare en del internt i vårt annonsesystem før vi kan legge ut annonser på Diskusjon.no og IPB-default, så det kommer først i morgen.

 

Vi håper at dere brukere ikke finner denne annonsen sjenerende!

5715818[/snapback]

Jeg skulle helst hatt nettet uten reklame og animasjoner, slik som det var for ca. 10 år siden, men det innser selv jeg at er utopisk. Denne annonsen fant jeg ikke sjenerende, dessuten anser jeg den som relevant da det er snakk om jobber innen it.

<humor>

Kanskje noen av de største kranglefantene på forumet kan få seg jobb, sånn at de ikke kan bruke hele dagen her inne.

</humor>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så enig!

Vist reklamen ikke hadde vert en animasjon hadde det vært helt greit!

 

Jeg har allerede trykket på reklamen fra 3 ulike IP adresser for at forumet skal tjene litt penger, men animasjoner trekker alt for mye oppmerksomhet bort fra det man leser på..

Lenke til kommentar

I en perfekt verden ville internett vært totalt fritt for reklame. Som de fleste er klar over er ikke verden perfekt (det tok meg noen år å skjønne det, skal jeg love deg). Jeg hadde, som de fleste andre, selvsagt sett at det ikke var reklame på toppen av forumet. Men hvis jeg tar med utgiftene til drifting av forumet i beregningen, er jeg ikke i tvil om at det er greit med reklame. Tenk deg hvor mye server, linje, bemanning (24 timer i døgnet, 7 dager i uka) osv koster! Når det har gått litt tid har nok de fleste blitt vant til at reklamen er der. Selv merker jeg at jeg stusser litt hver gang siden viser litt mindre enn den gjør før, men den følelsen forsvinner nok fort.

 

Når det er sagt, så må jeg få komme med litt ros av den aktuelle reklamen. Ok, det er en Flash-animasjon. Jeg hadde selvsagt helst sett at animasjonen hadde blitt droppet, men nå som det først er animasjon er det gjort på en svært elegant og lite distraherende måte. Reklamen er også laget med to fine farger som passer godt sammen med de fleste forumskinnene. Nå vet jeg ikke om dette er bevisst, men det er allikevel svært bra! Reklamen er relevant for brukerne av Diskusjon.no, noe som er svært viktig. Meget bra!

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Det er greit nok med reklame, men denne reklamen irriterer vettet av meg fordi den beveger seg hele tiden. Det tar altfor mye oppmerksomhet bort i fra det jeg egentlig er ute etter å se.

5720040[/snapback]

Hvis du scroller litt ned ser du ikke reklamen.

Lenke til kommentar
Det er greit nok med reklame, men denne reklamen irriterer vettet av meg fordi den beveger seg hele tiden. Det tar altfor mye oppmerksomhet bort i fra det jeg egentlig er ute etter å se.

5720040[/snapback]

Hvis du scroller litt ned ser du ikke reklamen.

5721327[/snapback]

 

Det er like vel et irritasjonsmoment? Jeg vil gjerne se reklamen, men ikke en som popper opp og ned.

Lenke til kommentar
Vi håper at dere brukere ikke finner denne annonsen sjenerende!
Den er så absolutt sjenerende.

Akkurat som denne store skriften over. :realmad:

  • Den annonsen for IT-Vikar er animert, forstyrrer og irriterer.
  • Annonsen ødelegger menyen på venstre side slik at denne blir klipt i bunn. Bruker selv 1280x1024 oppløsning og Diskusjon.no-skin'et er jo laget for at hele menyen skulle vises. (Se vedlegg).
  • Reklamefritt forum, inntil nå, er en av grunnene til at jeg har brukt dette.
  • Penger kan dere klare å hente på andre måter.
Ber høflig om at forumet må være reklamefritt, er det ikke nok reklame i Hardware-nettverket fra før? :yucky:

Dypt skuffet........ :thumbdown:

 

 

Lenke til kommentar

Jeg definerer også reklame på websider som jeg kan akseptere og ikke akseptere. For meg går grensen ved animasjon. Begynner ting som ikke har noe med den informasjonen jeg søker på websiden å "vinke" for å få oppmerksomhet eller ta plass på siden der den ikke hører hjemme, vil den siden i fremtiden bli sett med Firefox og AdBlock. Leste forresten at Opera 9 vil komme med innebygget reklameblokker...

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Jeg er også enig i at de må kunne ha reklame her (heller det enn å gjøre om forumet til en betalingstjeneste), men da helst ikke reklamer som beveger seg slik som denne fra "it vikar" - den fanger jo oppmerksomheten min hele tiden.

 

Jo flere slike animerte reklamebannere som dukker opp her, jo større blir andelen forumbrukere som blokkerer alt som finnes av reklame her med diverse metoder.

 

Men statiske bannere er derimot helt OK for min del - bring'em on. :p

Lenke til kommentar
Er så enig!

Vist reklamen ikke hadde vert en animasjon hadde det vært helt greit!

 

Jeg har allerede trykket på reklamen fra 3 ulike IP adresser for at forumet skal tjene litt penger, men animasjoner trekker alt for mye oppmerksomhet bort fra det man leser på..

5720101[/snapback]

 

Så vidt jeg vet får ikke hw.no betalt pr. klikk, men pr. visning. Så de tjener på at du ser annonsen øverst, ikke på at du klikker på den.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
At Hw.no trenger mer reklame er vel litt feil. Men mye vil ha mer. HW.no-Imperiet ble vel solgt i fjor og de nye eierene (Orkla) vil tjene mer penger. Dette er ikke for å overleve, men for å tjene mer penger, enkelt og greit.

5722519[/snapback]

Nå må du huske på at forumet ikke er samme tjeneste som det redaksjonelle i nettverket. Forumet har inntil nå vært en gigantisk utgiftskilde (med unntak av lesere som for første gang fant det redaksjonelle fra forumet).

Lenke til kommentar
At Hw.no trenger mer reklame er vel litt feil. Men mye vil ha mer. HW.no-Imperiet ble vel solgt i fjor og de nye eierene (Orkla) vil tjene mer penger. Dette er ikke for å overleve, men for å tjene mer penger, enkelt og greit.

5722519[/snapback]

Nå må du huske på at forumet ikke er samme tjeneste som det redaksjonelle i nettverket. Forumet har inntil nå vært en gigantisk utgiftskilde (med unntak av lesere som for første gang fant det redaksjonelle fra forumet).

5722546[/snapback]

 

Heh, personlig tror jeg du tar skammelig feil om du tror forumet er en utgiftskilde, jeg kjenner mange som aldri hadde vært her om det ikke hadde vært her om det ikke hadde vært for forumet. Blir nesten som å si at det redaksjonelle stoffet er en utgiftskilde, fordi det er reklamen man tjener på.

 

Ellers plages jeg lite av reklamen da jeg bruker det eneste duganes skinnet (IPB-default). Litt på siden, problemet med flash er at det suger så utrolig mye ressurser, på de litt svakere maskine blokker jeg reklame kun for å slippe at maskina stopper helt opp bare av å surfe.

 

AtW

Lenke til kommentar
At Hw.no trenger mer reklame er vel litt feil. Men mye vil ha mer. HW.no-Imperiet ble vel solgt i fjor og de nye eierene (Orkla) vil tjene mer penger. Dette er ikke for å overleve, men for å tjene mer penger, enkelt og greit.

5722519[/snapback]

Nå må du huske på at forumet ikke er samme tjeneste som det redaksjonelle i nettverket. Forumet har inntil nå vært en gigantisk utgiftskilde (med unntak av lesere som for første gang fant det redaksjonelle fra forumet).

5722546[/snapback]

 

Forumet sørger for at det går en viss "fast" trafikk gjennom hovedsidene. Om forumet ikke hadde eksistert, hadde jeg heller ikke stikket innom hovedsidene. Forumet har til nå vært en "Gratistjeneste" som har gjort imperiet til det det er i dag, og slik burde det også være fremover. Det er i alle fall slik jeg ser det -som en forumbruker. Om jeg eide firmaet og kunne tatt ut overskuddet ville jeg vel også forsøkt å presse litt mer juice ut av appelsinen. Tingen er at det er en balanse her. litt reklame= litt inntekt. mye reklame= mye penger. for mye reklame= folk som fjerner reklamen med div. verktøy, URL blocking osv. og det blir mer og mer utbredt. Til og med nettlesere fjerner reklame. Forumet er privatpersoner som diskuterer og hjelper hverandre og nå skal Orkla tjene penger på postene mine (satt litt på spissen såklart, men da er det lettere å se hva jeg mener).

Endret av capy
Lenke til kommentar

Egentlig er det vel rimelig enkelt: De som synes det er greit med reklame og på den måten føler at de støtter utgiver og den som produserer internettinnhold; fortsett med det. De som irriteres: Installer en eller annen form for adblocker...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...