Gå til innhold

Skal flytte til Bismarck


Anbefalte innlegg

Med andre ord har tydligvis denne familien nok av penger
Skjønte ikke helt hvordan du kan trekke denne slutningen, men?

5710443[/snapback]

 

Vel, det var i allefall noe jeg tror da :p En advokat har generelt ikke dårlig lønn, og jeg fikk vite fra hun i Speak at hun var ganske høyt oppe i systemet! :hmm:

5710451[/snapback]

 

 

ut ifra det du skriver om stillingen hennes virker det som hun er noe ala Statsadvokat.. og de tjener vel ikke så lite det...

 

Når det gjelder båten du får bilder av er dette en båt som tyskerne bygget under andre verdenskrig. dengang da var det det største krigsskipet som verden hadde sett. Det er kun et slagskip som er større en Bismarck (såvidt jeg vet) og dette ble bygget av Japan på 50- eller 60-tallet. disse skipene er såpass store at de egentlig faller utenofor den krigskipklassen som heter Slagskip...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ustedalen laves Ustedalen, and his Girl! :-O

5711044[/snapback]

Må ikke dra inn at at reiser fra jenta si så mye nå, da! Trenger ikke være verdens undergang det vettu! Han vet jo ikke hvor de står om et halvt år vettu...Dessuten, er forholde bra er hun der sikkert når han returnerer til Norge=)

5711083[/snapback]

Joo. Men, det kan skje ting, men sånt skal man ikke tenke på, skal man vel?

Håper du får en super tur Ustedalen, ta noen fine bilder! :-)

Lenke til kommentar
Ustedalen laves Ustedalen, and his Girl! :-O

5711044[/snapback]

Må ikke dra inn at at reiser fra jenta si så mye nå, da! Trenger ikke være verdens undergang det vettu! Han vet jo ikke hvor de står om et halvt år vettu...Dessuten, er forholde bra er hun der sikkert når han returnerer til Norge=)

5711083[/snapback]

Joo. Men, det kan skje ting, men sånt skal man ikke tenke på, skal man vel?

Håper du får en super tur Ustedalen, ta noen fine bilder! :-)

5711170[/snapback]

Seff, men det han skal gjøre nå er at han skal forbrede seg på en reise som vil komme til å bety kjempemye for han senere i livet! Håper frøkna hans støtter han fullt ut i å reise dit=)

Har ei venninne som reiser til USA til høsten, blir spennende.

Lenke til kommentar

Huff, orker ikke tanken på å dra fra henne :cry: Men jeg klarer ikke å ta stilling til det nå. Det er tross alt 6 mnd til, og hvis det blir noe, får dere heller hjelpe meg siden i kjærlighetstråden.

 

Hmm, det ble kanskje fremstilt litt feil. Jeg mener ikke at familien er super rike, men derimot at de klarer seg ganske bra, som det ser ut til :)

 

Jeg skal prøve å ta så mange bilder som bare mulig. Nytt miljø, nye motiver. Alltid spennede.

 

Har forresten tatt et snappshot av skolen min på Google Earth nå (det som er innsirklet i rødt!), og det ser ikke spesielt lite ut :dontgetit:

post-39493-1141667445_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er med på at det kan bli litt feil, ihvertfall som liten, femte-klassing, deltok jeg.

 

I pledge allegiance to the flag, of the United States of America and to the republic for which it stands,

One Nation under God, indivisible(?)

With liberty and justice for all.

 

Den sitter relativt godt enda! ;)

5715451[/snapback]

 

Som femte klassing? Jeg skal ikke si noe, var uvitende selv nok i 8. til å mumle med alle andre i begynnelsen, ikke lett å vite hva man skal gjøre som ferskis.

 

Sitter som støpt hos meg og, btw :p

 

Ustedalen: Se om skolen du skal begynne på tilbyr et fag som heter "Street Law".. Anbefales.. Lærte mye kult og nyttig i det faget. Ellers tilbyr noen skoler drivers education, så man kan ta lappen via skola, men om det er så aktuelt får bli opp til deg. Angående matten, GL. Skolen jeg gikk på lå 2 år (omtrent) forran det norske systemet, så det blir litt slit å komme med de andre. De drev jo med "advanced algebra" i 8.

 

Kan og hende du havner i en ESL klasse (English Second Language), men det er ikke no prob.

 

Ellers går det bare på etternavn til lærere.. Mr. Ms. Mrs., Sir og Mam' er ofte brukt.

 

På min skole, var det veldig strengt angående det å gå ut av klasserommet under timen. Skulle man på WC feks, måtte du skrive en lappe som inneholdt ditt navn, dato, hvor du skulle og navnet på læreren du hadde(som signerte lappen)/faget og klokkeslett. Det gjaldt egentlig uansett hvor du skulle, men dette trenger ikke være på din skole. Karakter systemet er A, B, C, D, F hvor A er best og F er stryk. En ting til som er kjekt å vite, første året på highschool (9klasse) heter du freshman, andre året sophomore (uttales softmore ca) tredje junior og fjerde senior.

 

Da vet du det og. Bare spør om du lurer på no mer.. Har tre år i beltet, et på middleschool og to på high.

 

 

Edit: Marley, det er ikke invincible, det er indivisible, som JoachimR skrev.

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar

Ja, pre-calculus er vel det nærmeste man kommer.. Vanskelig å sammenligne norsk med u.s. fagene..

 

 

Men sånn ellers, som du må teste, nevner jeg skittles(!!), jawbreakers(mellomstor gul eske, med 30~små kuler), potetgull med ranch smak, burger king (mye bedre enn den norske), Dr. Pepper/mountain dew( begge 2 også mye bedre enn den norske versjonen), popkorn med smør ting, veldig godt ++.. Så mye å smake og teste :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

En liten bump og oppdatering :p

 

Har snakket med vertsforeldrene mine en god del over msn i det siste. De er utrolig hyggelige. De spør meg hele tiden om det er noe jeg vil gjøre der borte, de skal ta meg med ut å reise, de sendte meg bursdagsgave på bursdagen min osv. Jeg tror familien passer meg perfekt.

 

I dag er det akkurat en måned til jeg flytter, og jeg gleder meg utrolig til å reise. Selvsagt gruer jeg meg til å flytte fra kjæresten, men allikevel har jeg planlagt dette i over ett år før jeg ble sammen med henne. Jeg har også store planer om å sende blomster på døren hennes iløpet av året som kommer. Og uansett vil det være et utrolig stort nederlag å bli hjemme, for så at vi finner ut i oktober at det ikke fungerer.

 

Jeg har akkurat snakket med vertsforeldene mine over telefon. Det var ganske pinlig og rart, allikevel var det utrolig deilig å høre stemmen deres. De fortalte meg at jeg hadde plukket opp en del slang fra amerikansk, og at jeg nesten hørtes ut som en amerikaner. Men det tror jeg det er bare noe de sier.

 

Hvis dere lurer på hva slags fag jeg skal ha, eller lurer på å ha, så kan dere gå inn på bloggen min, der jeg har skrevet en artikkel om dette.

 

Uansett, konklusjonen med dette litt meningsløse innlegget er at jeg gleder meg utrolig, og tror dette blir et utrolig bra år :)

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...