Gå til innhold

ATI planlegger priskutt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er 7900GT som ligger under 3000. Regner med at disse kortene kommer til å legge seg mellom 2500 og 3000... Men har ikke noe håndfast informasjon på det.

 

I følge mine kilder kommer 7900GTX512 kommer til å ligge rundt 4500 til å begynne med... Noen fabrikanter vil nok kanskje prise de lavere også... Og noen høyere (XFX, eVGA og Gainward sine overklokka produkter)

 

På 7900GTX512 har jeg regnet med den fortjenesten web-butikker og importører tar, samt moms.

Lenke til kommentar

Synes Crossfire, ikke er så veldig bra jeg. Om det er pga drivere at SLI er bedre vet jeg ikke. Dette kan du da se i tester der f.eks x1900XT slår 7800GTX512, men i SLI og CF, så slår 7800GTX512, X1900XT i CF. :(

 

Så jeg synes Ati må gjøre noe med de driverene eller hva det er for noe, karnskje det blir bedre når ati går over til sånn overgangsbro (mellom skjermkortene, som du allerede finner på SLI)

 

"Earlier it was reported that Nvidia’s yet to be released GeForce 7900 GTX 512MB graphics board – the future top-of-the-range part from Nvidia – has planned retail price tag of $499, whereas the GeForce 7900 GT is projected to be available for $299. The manufacturer’s suggested retail price of the GeForce 7800 GTX 512 will be down to $399, according to sources with knowledge of the matter."

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Synes Crossfire, ikke er så veldig bra jeg. Om det er pga drivere at SLI er bedre vet jeg ikke. Dette kan du da se i tester der f.eks x1900XT slår 7800GTX512, men i SLI og CF, så slår 7800GTX512, X1900XT i CF. :(

 

Så jeg synes Ati må gjøre noe med de driverene eller hva det er for noe, karnskje det blir bedre når ati går over til sånn overgangsbro (mellom skjermkortene, som du allerede finner på SLI)

5710195[/snapback]

 

Hvor har du dette fra? Av hva det jeg kan se så er CrossFire fint på høyde med SLI.

Kilde 1

Kilde 2

Lenke til kommentar

De kan sette ned prisen så mye de vil. Så lenge ATI ikke kan lage drivere så er skjermkortene ubrukelige. :nei:

 

Har jobbet 3 år på microsoft så jeg fikser alle feilene lett. Men nå går jeg tilbake til Nvidia som er mere stabil.

 

Kortene er bra, men driverne er skit. Ofte en samling med flere små drivere/programmer. ( for de med AIW )

 

Og nei de siste driverne var ikke bedre. Full av bugs. :mad:

Lenke til kommentar
De kan sette ned prisen så mye de vil. Så lenge ATI ikke kan lage drivere så er skjermkortene ubrukelige.  :nei:

 

Har jobbet 3 år på microsoft så jeg fikser alle feilene lett. Men nå går jeg tilbake til Nvidia som er mere stabil.

 

Kortene er bra, men driverne er skit. Ofte en samling med flere små drivere/programmer. ( for de med AIW )

 

Og nei de siste driverne var ikke bedre. Full av bugs.  :mad:

5712417[/snapback]

 

Du mener du klarer å lage bedre drivere enn ATI med andre ord? Siden du klarer å fikse de mener jeg

Endret av Ronin
Lenke til kommentar
De kan sette ned prisen så mye de vil. Så lenge ATI ikke kan lage drivere så er skjermkortene ubrukelige.  :nei:

 

Har jobbet 3 år på microsoft så jeg fikser alle feilene lett. Men nå går jeg tilbake til Nvidia som er mere stabil.

 

Kortene er bra, men driverne er skit. Ofte en samling med flere små drivere/programmer. ( for de med AIW )

 

Og nei de siste driverne var ikke bedre. Full av bugs.  :mad:

5712417[/snapback]

Da skal du være glad at du ikke bruker Linux... :roll: ATi har enda ikke klart å lage en driver til noen kort i X1000-serien...

 

Så i Linux er et GeForce 4 MX kort bedre i 3D enn ATi X1900XTX

 

Nå er det et par driver-revisjoner (desember) siden jeg testet x1800xt i Windows, men hadde følelsen av at det var ytelsesforbedinger og optimaliseringer som var prioritet 1. Slet blandet annet med å kjøre flere skjermer...

Lenke til kommentar
Men er det noen som vet når prisene vil gå ned?

 

Lurer litt siden jeg skal kjøpe pc om en kort stund :) sitter liksom med pengene når. Bare vurdere kjøpet mitt ;)

5710325[/snapback]

 

Jeg ser at prisen på ASUS X1900XTX ellerede er en god del lavere på komplett. Har ikke sjekket mer...

Lenke til kommentar
Men er det noen som vet når prisene vil gå ned?

 

Lurer litt siden jeg skal kjøpe pc om en kort stund :) sitter liksom med pengene når. Bare vurdere kjøpet mitt ;)

5710325[/snapback]

 

Jeg ser at prisen på ASUS X1900XTX ellerede er en god del lavere på komplett. Har ikke sjekket mer...

5724950[/snapback]

Ja, og nå koster X1900XT 4600kr på komplett.no!

Og med en overklokket X1900XT med 256mb, koster 3095kr!

 

Dette blir jo det samme som en X1900XTX, bare med 256mb, og på dagens spill er det ikke veldig nødvendig med 512mb. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...