Gå til innhold

CPU som passer til 7800gt


D4NY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel Pentium D 820 2.8GHz/800 MHz/2X1MB

- Socket 775 Dobbeltkjerne Boxed 1 kr 2 190,00

 

200mhz raskere enn den du har, eller

3.6 ghz 800 mhz raskere enn den du har brukt under 2000 kr. har du ringt?

 

men hvor mye mer effektiv chippen på (d)single core i forhold hans 2.6

 

hva skal en med dual core når dagens spill ikke støtter det, at en må deaktivere en kjerne hvis en skal spille cs-source- kansje han er cs fan.

eller andre problemer som han ville vært i tvil på?

 

min anbefaling er å kjøpe en 775

single core brukt.

på enten www.finn.no www.qxl.no www.bruktmarked.no

3ghz

3.2 ghz

3.4 ghz

3.6 ghz så kan du bytte selge brukt igjen med lite tap, få med kvittering. skaff dual i framtid hvis du føler behov eller bare kjøp en nå eller vent litt som de andre sier, etter du har sjekket hva chipsett du har, for å finne ut det så last ned dette programmet eller fortell hva hovedkort du har, det kan du finne ut i din manual eller ved dette programmet

 

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=3&lang=en

 

gratis prøve versjon

 

 

så får du 30/40% billigere. Og hvis du vill kan du kjøpe en heatpipe cooler som passer i ditt kabinett der disse prosessorene er bedre tjent med en litt kraftigere luftkjøling enn hva andre har. f.eks en zalman 9500. thermalrigth, thermaltake. scythe ninja 92/120mm vifte. rundt 300-600 kr. kikk på luft kjøling tråder

Lenke til kommentar

Til HeltNils: Her er en test som viser at Intel hamler greit opp med en AMD CPU: Anandtech. Testen viser forholdet mellom en dualcore og en singel core Intel CPU, samt en singel core AMD CPU.

 

Les gjennom hele testen, der ser du at faktisk at begge CPUene fra Intel kommer foran CPUen fra AMD når de kommer til for eksempel encoding, se også på den siden av testen som viser 3D Rendering Performance!

I testen av ytelse i spill kommer AMD først, noe jeg aldri har nektet for (men jeg har sagt at en gjennomsnittlig spiller ikke vil merke forskjell på om han eller hun kjører AMD eller Intel)

Ser vi videre på multitasking ligger Intel foran AMD i så og si alle tilfeller, også når det kommer til spilling under multitasking. En av testene med multitasking klarer faktisk ikke CPUen fra AMD å gjennomføre. Det er kun med helt enkel multitasking med bare ett program kjørende i bakgrunnen at AMD ligger foran i ytelse i spill under multitasking.

Lenke til kommentar

Dette har jo blit sjølveste Intel vs AMD ^^

 

Back to topic : ser at meste parten anbefaler Dual Core ( noen Singel då ^^)

Problemet er at jeg er ikkje sikker om hk støtter dette...

 

Har foresten detter hk'et :

 

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

 

Ser at det er blit mange svar/anbefalinger og trur dette ender bra ;)

 

Edit : sier igjen at eg ikkje har AMD hk, og har ikkje tenkt og bytte ut systemet for og få det heller :nei:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
Så vidt jeg kan se så støtter ikke ditt hovedkort DC CPU... Du må nok gå for en eller annen singelcore!

Disse kan være greie alternativer da: Intel Pentium 4 - 630, Intel Pentium 4 - 640, Intel Pentium 4 - 530J

5710470[/snapback]

 

Haha, jeg vil ikke fyre opp under flammene her, men etter mye om og men regner jeg med at den stakkars karen ender opp med å kjøpe nytt system :p

 

Trådstarter, her kommer en veldig enkel løsning: Kjøp den DYRESTE prossessoren du har råd til som passer til ditt hovedkort. Dette kan butikken hjelpe deg med hvis du lurer.

Lenke til kommentar

Å FFS! fyren skulle bare kjøpe en CPU....

dette har jo vart i en uke eller to nå!

kansje han har bestemt seg for en processor!

hvis ikke synes jeg at han burde gjøre det snart, og ikke noe AMD forslag...

er AMD fan selv.. men han kan ikke sette en AMD processor i ett s775.

jeg stemmer for Intel Pentium 4 640 3.2ghz til 1900,- som sikkert er en bra løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...