Gå til innhold

CPU som passer til 7800gt


D4NY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sønnen til sjefen min på jobb kjører 7800GTX med en AMD64 3000+, funker visstnok bra. Har ikke sett på det selv, mens helst bør man vel ha 3500+ og oppover ja.

5699018[/snapback]

 

Bortskjemt Guttunge :roll::tease:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
IKKE kjøp  no 6x0 7x0 8x0 CPU. du burde velge 920 eller 930 siden den er av den nyeste teknologi og dual core . dette vil gi en STOR ytelses boost fra tidligere modeller og singel core

5700266[/snapback]

Eh, nei. 660 er mye raskere enn 920 og 930 i alle spill som er på markedet nå. Faktisk nesten like rask som en 3500+ i mange spill...

 

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...l2=323&chart=69

Lenke til kommentar

Trur det er noen som ikkje har skjønt det enda...

eg har sagt det mange ganger før, og sier det igjen!

 

Eg skal ha ny cpu og lurer på kva som passer til GPU'en 7800 gt!!

som sagt før, jeg HAR nytt hk som støtter socket 775...

 

ikkje kom med fleire AMD anbefalinger...da blir jeg gal ;)

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar

Begynner å bli temmelig frustrert nå! Gi F*** i å anbefale AMD til trådstarter!

 

Han har sagt gang på gang at han skal ha INTEL cpu til et LGA775 hovedkort. Og på grunn av det vil jeg igjen anbefale deg en D930 (dualcore) hvis hovedkortet ditt støtter det (945 eller høyere, eventuelt nForce4)

 

Vær så snill, gi anbefalinger på ønskede komponenter og ikke kom med alt mulig annet!

 

 

Edit: Unnskyld språkbruken, men blir så irritert når folk stadig skal anbefale AMD når personen som spør om hjelp ikke ønsker det!

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
kjøp nytt hk- rundt 500kr

amd 3700+ - rundt 2000kr

totalt          - rundt 2500kr

 

Eller

 

kjøp nytt hk- rundt 500kr

cpu            - rundt 1600kr

totalt          - rundt 2100kr

5701928[/snapback]

Smart valg egentlig. :thumbup::p

5702220[/snapback]

 

Idiotisk valg du mangler å legge til RAMen han må ha. Jævla forbanna sur jeg blir når folk ikke følger med

Lenke til kommentar

ett enkelt spørsmål til -PeeWee- og andrull.

Dere ver hvor dumme og tilbakestående dere ser ut når dere ambefaler noe som er spesifisert han ikke skal ha + at det mangler prisen på ram og da er han langt over busjettet. vær så snille og bruk den muskelen som teller

 

og vist dere ikke viste det så er det meget stor forskjell på DDR og DDR2

 

DDR til AMD 939 754 og intel 478

DDR2 til Intel 775

 

får sikkert advarsel på person angrep, men blir bare så fustrert når folk ikke følger med

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar
Er ikke så lett for AMD fansen att noen kjører Intel men nok om det. Bare pass på att du har ett hovedkort med med Intel 975X,  955X, 945P eller 945G chipsett da kun disse støtter Intel Pentium D.

5702462[/snapback]

Så sant som det kan få blitt! :yes:

 

Men ja...kan noen svare meg på hvorfor i himmelens navn han skal selge hele systemet han har nå, kun for å anskaffe seg et AMD basert system? Det eneste han er ute etter er en ny CPU,

DID EVERYONE GET THAT?

 

Som nevnt tidligere, gå for en dualcore! Intel er ikke dårligere enn AMD hvis du ikke har veldig sære og harde krav i spill...? Utover dette yter de veldig likt, og Intel er bedre enn AMD når det kommer til for eksempel forutsigbare operasjoner som enkoding og slikt :yes:

Lenke til kommentar
Men ja...kan noen svare meg på hvorfor i himmelens navn han skal selge hele systemet han har nå, kun for å anskaffe seg et AMD basert system?

For å få bedre ytelse?

 

Intel er bedre enn AMD når det kommer til for eksempel forutsigbare operasjoner som enkoding og slikt  :yes:

Hvis du egentlig mener kunstige tester er det riktig. Det er ihvertfall det eneste Intel klarer å vinne i på Tom's Hardwares CPU-test. AMD er bedre til f.eks. DivX-koding, 3D-Studio, WinRAR, Ogg Vorbis, Windows Media Encoder 9 og CloneDVD.

Lenke til kommentar
Men ja...kan noen svare meg på hvorfor i himmelens navn han skal selge hele systemet han har nå, kun for å anskaffe seg et AMD basert system?

For å få bedre ytelse?

 

Intel er bedre enn AMD når det kommer til for eksempel forutsigbare operasjoner som enkoding og slikt  :yes:

Hvis du egentlig mener kunstige tester er det riktig. Det er ihvertfall det eneste Intel klarer å vinne i på Tom's Hardwares CPU-test. AMD er bedre til f.eks. DivX-koding, 3D-Studio, WinRAR, Ogg Vorbis, Windows Media Encoder 9 og CloneDVD.

5702590[/snapback]

Første spørsmål: Har du lest tråden og forstått behovet til trådstarter?

Svar: NEI! For det første, trådstarter ønsker seg en INTEL CPU, og for det andre har han bedt alle som kommer med alternativer fra AMD om å slutte med dette!

 

Andre spørsmål: Er alle tester tilpasset CPUer fra Intel, med det formål å fremstille en CPU fra Intel som mye bedre enn en CPU fra AMD?

Svar: Tviler sterkt på det ja! Det finnes uttallige tester som fremhever både positive og negative sider ved begge.

 

Tredje spørsmål: Hvorfor har det seg slik at de fleste som driver med musikkproduksjon, og andre forutsigbare oppgaver (som store regnemaskiner o.l.) velger Intel CPU?

Svar: Jo fordi en CPU fra Intel yter bedre i disse tilfellene, dette finnes det uttallige tråder om på ulike forum rundt omkring.

 

AMD ble primært benyttet av hardcore gamere som påstår at de kan se forskjell på for eksempel om det er 125 FPS eller 110 FPS på skjermen (det er vitenskapelig bevist at menneskeøyet ikke kan oppfatte endringer som forekommer over ca 65 FPS). Dette har så smittet over på andre som har blitt fortalt opp og ned om at AMD ER MYE BEDRE ENN INTEL I EN SPILLE PC. Fakta er at en gjennomsnittlig spiller ikke vil merke forskjell på om han/hun har AMD eller Intel CPU i sin PC.

 

 

Edit: Tips til trådstarter, det kan være en ide å legge inn hvilken type CPU du er ute etter i topicen til tråden. På denne måten kan du forsikre deg om at du får den hjelpen du er ute etter, samt at andre ikke begynner å anbefale deg å bytte ut hele systemet ditt ;)

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
Første spørsmål: Har du lest tråden og forstått behovet til trådstarter?

Det var i utgangspunktet høyere hastighet. Det er ikke noen vits i å bli sur for at noen påpeker at det kan være lettere å få høyere hastighet med en annen platform.

 

Andre spørsmål: Er alle tester tilpasset CPUer fra Intel, med det formål å fremstille en CPU fra Intel som mye bedre enn en CPU fra AMD?

Svar: Tviler sterkt på det ja! Det finnes uttallige tester som fremhever både positive og negative sider ved begge.

Det gjør faktisk ikke det. AMD vinner de fleste tester som gjennomføres med bruksprogrammer/spill. Jeg tror nok det finnes programmer der Intel gir bedre ytelse, men jeg har ikke sett noen i det siste. Post gjerne en lenke hvis du har.

 

Tredje spørsmål: Hvorfor har det seg slik at de fleste som driver med musikkproduksjon, og andre forutsigbare oppgaver (som store regnemaskiner o.l.) velger Intel CPU?

Svar: Jo fordi en CPU fra Intel yter bedre i disse tilfellene, dette finnes det uttallige tråder om på ulike forum rundt omkring.

Evt. tror de som deg at noe er riktig bare fordi så mange andre også tror det.

 

AMD ble primært benyttet av hardcore gamere som påstår at de kan se forskjell på for eksempel om det er 125 FPS eller 110 FPS på skjermen (det er vitenskapelig bevist at menneskeøyet ikke kan oppfatte endringer som forekommer over ca 65 FPS).

Dette er gjennomsnittstall. Selv om det meste av spillet skjer med høy FPS, vil den ofte under action-sekvenser (der det er viktigst å ha høyest mulig FPS) synke drastisk.

 

Dette har så smittet over på andre som har blitt fortalt opp og ned om at AMD ER MYE BEDRE ENN INTEL I EN SPILLE PC. Fakta er at en gjennomsnittlig spiller ikke vil merke forskjell på om han/hun har AMD eller Intel CPU i sin PC.

Dramatisk forskjell er det ikke, men hvorfor kjøpe noe som gir dårligere ytelse?

 

Jeg ville nok heller ikke byttet ut hele hovedkortet selv om jeg får litt dårligere ytelse ved å bare bytte prosessoren, siden det er mye enklere, men jeg synes dette ramaskriket over at noen foreslår det er ganske fascinerende.

Lenke til kommentar
ett enkelt spørsmål til -PeeWee- og andrull.

Dere ver hvor dumme og tilbakestående dere ser ut når dere ambefaler noe som er spesifisert han ikke skal ha + at det mangler prisen på ram og da er han langt over busjettet. vær så snille og bruk den muskelen som teller

 

og vist dere ikke viste det så er det meget stor forskjell på DDR og DDR2

 

DDR   til AMD 939 754 og intel 478

DDR2 til Intel 775

 

får sikkert advarsel på person angrep, men blir bare så fustrert når folk ikke følger med

5702395[/snapback]

HAHAH, du er bare latterlig, jeg har allerede kritisert de som anbefalt AMD. Og du/dere skjønnte ikke den sure spøken/Ironien i det jeg sa, alle smilyene sa vell ingenting?

 

At noen skal bli så forbanna av noen sånne bagateller synes jeg er sykt.

Og etter at det faktisk var jeg som "startet" å kritisere amd, anbefalerne, synes jeg det var litt merklig at ingen forstod ironien. Smilyene var der av en grunn, :yes:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Har ikke trådstarter fått den informasjonen han trenger?

gå for Intel 920, 930(vis rett hovedkort).

 

Er mange tester der en ikke får testa dual core siden det ikke er optimalisert for det, men når en spiller f. eks, så kan du stille i oppgavebehandling at spillet skal spilles fra kjerne 1 og systemet med andre prosseser kjøres fra kjerne 0 (starter på 0), en vil vel tjene noe på det?

Dual Core er best når en holder på med mer en 1 program om gangen.

Lenke til kommentar

Hva med disse nye Cedar Mill prosessorene? P4 641 for du til ca 2 000,-. Stod ubekrefta 8/3 på netshop.no. Disse har vel veldig gode klokkeegenskaper(noen opp mot og over hele 5Ghz). Denne er sterkere i spill enn dualcore alternativene, hvertfall inntil spill starter å støtte SMP. Ellers er vel Presler godt kjøp, altså dualcore, 920-950. Til ca 2 000,- får du 920.

 

Jeg ville kjøpt single core i dag(har gjort det), og kjøper heller nytt dualcore system til neste år med Corone, som vil yte mye bedre enn det vi har i dag, både fra AMD og Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...