andreasrosdal Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 (endret) OpenRTS er et nytt open source spill, som har som mål å lage en gratis en Command & Conquer klone. Det har isometrisk grafikk, multiplayer og etterhvert støtte for å modifiseres med nye tileset og rulesets. Spillets hjemmeside finner du på openrts.org, og for å se spillet i aksjon kan du se på screenshots. Vi trenger folk som har lyst til å bidra med nye ideer, grafikk og spill programmering i Python. Sjekk ut websiden på openrts.org. Endret 21. februar 2006 av andreasrosdal
koronag Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Du kødder nå? Selv anti-gafikkhorer får utslett av de screenshot`ene der.
DurinVIII Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Jeg får ikke det. Om spillet er fengende og gøy, så spiller ikke grafikken noen rolle, forutsatt at den ikke "irriterer" hodet
andreasrosdal Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Skrevet 21. februar 2006 (endret) Jeg får ikke det. Om spillet er fengende og gøy, så spiller ikke grafikken noen rolle, forutsatt at den ikke "irriterer" hodet 5641217[/snapback] Grafikken er ikke hovedpoenget i et RTS spill. Uansett, så er grafikken du ser der nå kun "placeholders", som vil bli erstattet etterhvert som folk i prosjektet lager noe bedre. En holder nå på å lage 3d modeller som rendres til 2d for enheter og bygninger. For et eksempel på hvordan ting kan komme til å se ut, se på Transport Tycoon klonen OpenTTD. Endret 21. februar 2006 av andreasrosdal
Bear^ Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Du kødder nå? Selv anti-gafikkhorer får utslett av de screenshot`ene der. 5641203[/snapback] Ser ikke noe galt i det. Ser jo nesten ut som Transport Tycoon DX grafikken. Jeg synes det er fint at folk prøver å lage sine egene spill, supert. Ser f.eks Mount & Blade. Langt fra grafisk perle, men likevell et supert spill laget av et tyrkisk (tror jeg) ektepar. Et lite tips til de som lager spillet. Ikke reklamer med at dere prøver å lage en gratis C&C klone. Da setter dere terskelen alt for høyt for dere selv, for jeg tror nok ingen klarer å overgå Westwood når det kommer til C&C, plain and simple Kommer nok garantert til å laste ned og prøve dette. Liker slike Open spill, samt mye morro.
BlastyTrasty Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Du kødder nå? Selv anti-gafikkhorer får utslett av de screenshot`ene der. 5641203[/snapback] aaahahaha, fytti grisen. Jeg er ALL IN på open source. Men det der så helt forferdelig ut. Men, jeg kommer absolutt til å gi det et spin når det er ferdig, haha
Avean Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Grafikk betyr ikke alt for meg men det finnes grenser. I spill som BFME lever jeg meg helt inn i settingen og det kan aldri gå i ett slikt spill som dette. Minnet meg en del om C64
Mala Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Eg liker ikkje at det er så mye fokus på grafikk i disse dager.Klert hjelper det med en flott overflate,men gameplay er fotsatt det som teller mest
TwiiK Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 (endret) Hvilket proggis og språk du bruker for å proggisere spillet? Drev en del med Blitz Basic før, men fikk en del errorer pga Internet Explorer 6.0 da jeg prøvde forleden. Sitter med BlitzPlus og Dark Basic Pro nå. Går mest i 2D shooters, men alt kan være artig. Edit: Leste først hele posten din nå. Er det PyGame du bruker? -TwiiK Endret 27. februar 2006 av TwiiK
andreasrosdal Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Skrevet 5. mars 2006 Leste først hele posten din nå. Er det PyGame du bruker? -TwiiK 5675305[/snapback] Ja, bruker mange forskjellige bibliotek til Python: -Pygame for SDL rendering -Pgu til GUI -AStar pathfinding -PIL Python Image Library Det er ikke implementert noe OpenGl støtte enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå