Gå til innhold

Kjære småbarnsfamilier, en liten tekst til dere


Staalkontroll

Anbefalte innlegg

Hm, de dagligvarehandlene jeg frekventerer har vanligvis flere kasser åpne samtidig, så det er meget sjelden at jeg opplever det førstnevnte scenarioet, men man må vel innrømme at man ofte irriterer seg over småbarnsforeldres tendens til å blokkere bussers midtganger med deres barnevogner. De har selvsagt rett til å bruke den plassen de har til rådighet i bussen, men det kunne muligens ha vært greit om bussselskapene heller kunne ha plassert 'barnevognområdet' bak i bussen. Man har hørt at denne ordningen ble brukt i en rekke eldre busser, men undertegnede har fortsatt til gode å få dette utsagnet validert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haddis:

 

Du glemte de helvettes småbarnsforeldrene som alltid kommer 10 minutter for sent på jobb fordi de må levere jævelungene i barnehagen. Og aldri kan sitte fem minutter ekstra fordi samme smittebefengte dævelskapet må hentes før halv fem.

Ikke nok med at politikerne kappes om å dytte barnehagesubsidiene opp i ræva på dem, men bruke barnehagene det skal dem ikke. Neida, bare tempen på ungen passer 40 i feber skal dem liksom være hjemme å passe på. Hva faen er de er redde for? at ungen skal stikke av?

 

Og når mor kommer trillende i blikkboksen sin. Har du sett hvor kjerringa parkerer? Eller for den saks skyld, har du noen gang sett noen kjerring som klarer å parkere mellom de hvite stripene. Jaggu sa jeg ammetåke.

Bah!

 

(Skulle ha skrevet mer, må må jeg kjøre den eldste på trening og hente den yngste på samme sted)

Lenke til kommentar

Er jo meget enig i mye her, men jeg mener også at problemet omgår flere enn småbarnsfamilier. Syns "folk" hovedsaklig er plagsomme til tider. Og slik som jeg bor, må jeg feks ta t-bane til studiested. Når jeg på vei hjem, sliten og ikke for mye toleranse igjen, er det værste jeg vet at folk kaster seg forran meg før trappa(som er 15 meter lang) på vei ned fra stasjonen for så å gå sakte eller nesten stoppe pga at det er litt snø der. Utrolig nok hadde ikke snøen fjernet seg fra i går, da de også gikk fort forbi meg og sakte ned.

Noe så lite burde ikke skape noe problem og jeg vet at det egentlig ikke er noe å irritere seg over. Men det er et lite sandkort i girkassa, og blir det mer vil jeg til slutt bli gal. Tror jeg..

 

edit: ble litt offtopic det her...

prøve litt on:

Det er ikke mye å gjøre med det, for alle må jo få lov til å handle. Men da kan en som storhandler ha god oversikt å se om det er noen som kanskje kunne tjene veldig på å komme før dem selv i kassen..

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Sorry to say.

Dere som hater småbarnsfamilier må nok svelge en del kameler etterhvert :)

 

Det finnes faktisk barnevogner med luft i dekkene, det har vi.

Og ingenting er som å gå i store folkemengder og inne på butikker osv. Alle flytter seg :D

Også når man går i gaten, så slipper man å ha brusen/sjokoladen/burgeren/småsnaks i lommen, fordi man simpelthen kan legge det på barnevognen.

 

Dere må bare innse det, at dere kommer nok snart til å handle mer enn 5 ting på butikken straks dere flytter fra mamma. Er ikke bare småbarnsfamilier som handler 1000 ting.

Lenke til kommentar
Sorry to say.

Dere som hater småbarnsfamilier må nok svelge en del kameler etterhvert :)

 

Det finnes faktisk barnevogner med luft i dekkene, det har vi.

Og ingenting er som å gå i store folkemengder og inne på butikker osv. Alle flytter seg :D

Også når man går i gaten, så slipper man å ha brusen/sjokoladen/burgeren/småsnaks i lommen, fordi man simpelthen kan legge det på barnevognen.

 

Dere må bare innse det, at dere kommer nok snart til å handle mer enn 5 ting på butikken straks dere flytter fra mamma. Er ikke bare småbarnsfamilier som handler 1000 ting.

5637389[/snapback]

FYI flyttet fra mamma for nesten 10 år siden :hrm: Og ønsker meg fremdeles hurtigkasse.

 

I'm taking a stand! Neste gang flytter jeg meg ikke, og begynner å rope "whiplash" hvis noen treffer meg :p

 

Og med tanke på småbarnsbil, det blir denne før det blir noen småbarn. Det har samboeren fått klar beskjed om. :yes:

...hva jeg driver med....ikke noe kjære...bare skriver litt....jada jeg kommer.. :blush:

Lenke til kommentar

Helt enig.

 

Å en ting når det kommer til kasser og rema. Den snille damen smiler ikke så pent til dere for at hun vil prate med dere! Å for guds skyld, hvor vanskelig er det og ha VISA kortet klart når den søte damen er ferdig med å slå inn kassa?!

 

Dere skylder kanskje på det som en gang var en pengbok men nå ligner en murstein lagd av gamle bilder og kvitteringer fra attenhundre og brødmangel! Nei det er ikke godt nok, selv da skal det ikke kunne være mulig og knø så mye med det jævla kortet!

 

Vel nå har jeg nettopp kjøpt meg bil igjen, en flott bil mener jeg. Selv om det er en flott bil kan det vel ikke være nødvendig og parkere 0.001mm ifra den med den stygge containeren dere kaller en bil!? Å en annen ting, vikeplikt? Ringer det en liten bjelle? Eller kanskje fartsgrense virker mer kjent?

 

Handsfree hadde vel muligens vært lurt for dere å når dere skal mate ungene, tune radioen på p4, sminke dere og samtidig lære dere hva de morsomme små firkantene under rattet er til!

Lenke til kommentar

Artig. Stigmatiserte alle småbarnsforeldre på mindre enn 4 minutter.

 

Haddis : hvis utsagnene dine gir en indikasjon på tålmodighetsnivået ditt så vil jeg faktisk fraråde deg å stifte familie. Empati er kanskje ikke det man bør mangle mest av

når småmennesker er fullstendig avhengige av deg.

Lenke til kommentar
Vel nå har jeg nettopp kjøpt meg bil igjen, en flott bil mener jeg. Selv om det er en flott bil kan det vel ikke være nødvendig og parkere 0.001mm ifra den med den stygge containeren dere kaller en bil!? Å en annen ting, vikeplikt? Ringer det en liten bjelle? Eller kanskje fartsgrense virker mer kjent?

 

Handsfree hadde vel muligens vært lurt for dere å når dere skal mate ungene, tune radioen på p4, sminke dere og samtidig lære dere hva de morsomme små firkantene under rattet er til!

5637539[/snapback]

 

Tja.. Gjelder dette hele familien? Fedrene også?

- Vikeplikt er forsåvidt meg bekjent noe mange tøffe ungdommer driter en lang en i "Hoho! Jeg kom så fort at jeg ikke rakk å stoppe, sorry motherfucker".

- Fartsgrense er noe som bør holde heletiden, somregel.

- Sminke meg gjør jeg sjeldent gitt.

 

Nå har ikke jeg lov til å kjøre så mye bil da, siden jeg er så ung. Men jeg øvekjører ganske mye, og trafikkskole-læreren sa etter 3dje time at jeg er klar for glattkjøringsbanen. Så jeg mener at jeg er passe god til å kjøre? :dontgetit:

 

Joda, sarkasmen leve, men.. Dette er faktisk ikke typisk for småbarnsfamilier.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Som forelder så tenker du "Alle andre sine unger gjør jo sånn, og jeg ble jo plaget med det, så da kan jo jeg også plage alle andre med det :D"

For etterhvert (hos meg tok det ca. 3 måneder) så lærer foreldrene å stenge ute ungene når de bråker og hyler og skriker..

Hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...