Gå til innhold

Mens vi venter på at "Supermann vender tilbake"


Dotten

Hvilken forventinger har du til filmen?  

239 stemmer

  1. 1. Hvilken forventinger har du til filmen?

    • [IMG]http://www.crazypeople.nl/Smileys/smilies/mf_dribble.gif[/IMG]
      1
    • [IMG]http://forums.telenet.be/breedband/images/smilies/thumbsup.gif[/IMG]
      0
    • [IMG]http://www.asjcollection.com/board/images/smilies/hmm.gif[/IMG]
      0
    • [IMG]http://www.werewolf.com/vb/images/smilies/shrug.gif[/IMG]
      0
    • [IMG]http://www.exisle.net/mb/style_emoticons/default/thumbs-down.gif[/IMG]
      0


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da er det blitt klart at filmen vil bli 2 timer og 33 minuttet lang og fått PG-13 rating i statene. Man kan vel regne med 15 års aldersgrense her hjemme, da den vistnok inneholder noen veldig voldelige scener.

 

Releasingen i statene er fremskyndet med 3 dager og er nå 27. juni. Her i norge må vi dessverre (skandaløst nok) vente en måned lenger.

Lenke til kommentar
Da er det blitt klart at filmen vil bli 2 timer og 33 minuttet lang og fått PG-13 rating i statene. Man kan vel regne med 15 års aldersgrense her hjemme, da den vistnok inneholder noen veldig voldelige scener.

 

Releasingen i statene er fremskyndet med 3 dager og er nå 27. juni. Her i norge må vi dessverre (skandaløst nok) vente en måned lenger.

6260755[/snapback]

 

Varmet opp alerede med en 27x40 plakat av Superman Returns hengende på rommet (maken til den som er på førstesiden). :D

 

Veldig drit at vi må vente til den 28 juli før vi får set filmen her i Norge ja. :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg kan til forergelse for mange komme med en annonsering:

 

Jeg skal være i NYC i perioden 06.25-07.01. Dermed kan jeg få med meg Superman premieren i New York. Ikke nok med det; jeg planlegger og få sett filmen på et Sony Imax teater :p

 

Det skal bli gøy.

Lenke til kommentar

Er en god del reviews fra folk som har fått se filmen. Veldig lovende, da det den sies å være veldig bra. Ikke fantastisk, men veldig bra.

 

To av de;

 

it's a very good action-romance-adventure-soap opera movie, that should satisfy almost all kind of audiences (but MTV-influenced teenagers... it's too slow for them), and it ends up being very emotional (the last 20 minutes, pure drama, are absolutely brilliant).

 

Not that many action scenes (the plane-shuttle rescue is just incredible): but I think that's good, since I can't stand useless directors (Ratner, Cohen and company) that add senseless noisy action with no purpose whatsoever.

 

And the actors are quite good: Brandon Routh is better as Superman than as Clark Kent (he tries too hard being Christopher Reeve instead of Clark Kent). Kate Bosworth is excellent as Lane (she doesn't try to imitate Margot Kidder at all), Parker Posey seems bored to death (I missed terribly Valerie Perrine and Ned Betaty as Luthor's sidekicks), and Spacey needed more screen time and a final face off with Superman... that never happens.

 

And what to say about John Williams' music? SR would nothing without it.

 

By the way, the movie is dedicated to Christopher and Dana Reeve.

 

So, very good, but not brilliant.

 

 

 

J

“SUPERMAN”: A MAGISTERIAL RETURN

Posted by: Stephen Schaefer

 

 

Brandon Routh aka Superman meets the press, Friday 9 June ‘06, Century City, CA (StephenS/Photofest)

 

Bryan Singer’s highly-anticipated “Superman Returns” was finally unveiled for the press Thursday night in L.A. (the print was finished at Technicolor at 2:30 that afternoon) and Warner Bros. must have given a sigh of relief when they heard the genuine applause at the finish. What Singer’s done is a dandy trick: He’s honored the tradition of Superman as a quintessentially 20th-century American myth and simultaneously given the Man of Steel a home (cinematically) in the 21st century.

 

This Superman returns from a five-year absence to find the love of his life, Kate Bosworth’s Lois Lane, settled into domesticity with a son Jason and a lover, Daily Planet editor Perry White’s nephew Jack (James Marsden), who also works at the paper. An unmarried heroine with a kid, a woman with two very different men in her life – and, oh yes, a Pulitzer Prize – what could be more contemporary?

 

Even better, Singer has transformed Superman, the alien from another planet with his extraordinary powers, into a majestic, awe-inspiring figure, not a kiddie comic book guy in tights. Like Apollo come to earth, like Atlas holding the world in the great Rockefeller Center sculpture, Brandon Routh’s Superman has a gravity that enobles this entire two-and-a-half hour picture. There is one dazzling sequence early on where Superman rescues a doomed airplane whose passenger list includes Lois Lane, his estranged true love. Singer of course couldn’t know that the sequence would echo the final moments of the horrifying 9/11 “United 93” but that it does – and that it has Superman for a happy ending – gives it perhaps a greater gravitas. Here is a fantasy that like Disney’s plaintive Oscar-winning wartime song, “When You Wish Upon a Star,” speaks directly to a need for healing from the brutal realities we face daily.

 

Singer has cast two of the surviving cast members from the Fifties “Superman” TV series. Noel Neill, Lois Lane, plays a dying widow under Lex Luthor’s thrall and Jack Larson, Jimmy Olson, appears as a bartender serving Jimmy (Sam Huntington) and Clark Kent drinks. He even wittily manages to get in the famous phrases, “It’s a bird! It’s a plane!” and “Faster than a speeding bullet.”

 

More importantly, Singer straddles Superman’s time zones and eras. The venerable Daily Planet, with its golden globe atop the Metropolis City landmark building, is a Thirties building with 21st century hardware, flat-screen monitors, computers and faxes. Parker Posey’s wry comic relief as Kitty, Lex Luthor’s moll, is, right down to her name, an evocation of Hollywood’s spunky, wise-cracking Forties heroine Paulette Goddard (with a bit of Jennifer Jones). There is luminous Eva Marie Saint as Ma Kent once again in a movie, if only through screen magic, with her “On the Waterfront” leading man Marlon Brando whose work as Jor-El, the father of Superman, is recycled to positive effect.

 

How the public responds to “Superman Returns” when it opens at 10 PM on June 27th is anyone’s guess but Singer & Co. can be content knowing they’ve managed not only to resurrect an American icon but done it with smarts, grace and even poetry. It’s going to be hard for any superhero movie to beat the magisterial bearing Singer so emphatically summons as in one memorable shot Superman is seen suspended in space, his dusty-colored cape twirling, an ancient god come from the heavens. Fittingly, the film is dedicated “respectfully” to Christopher Reeve and Dana Reeve.

 

Ny tv-reklame slapp ut igår.

 

http://www.youtube.com/watch?v=_0K-HdDxT-4

 

Og et fint intervju av Brandon Routh med klipp fra filmen;

 

http://www.youtube.com/watch?v=kQDPA1wsfnw

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at dotten er supermann-fan.

 

Veldig fin og informativ, og oversiktlig tråd.

 

Så over til kjernen:

 

Jeg dømmer denne filmen nord og ned.

 

Ikke fordi de forrige filmene ikke fikk så god kritikk ifølge dotten, men fordi batman returns(som har lignende tittel) var så dårlig(egen mening) at jeg tipper denne remaken også blir så utrolig bra.

 

Men, men, jeg synes de har vært flinke til å lage serier som omhandler supermann, men film er noe annet.

 

Dette sier sikkert avisene:

terning3.jpg

 

edit: btw...den midterste smileyen vises ikke.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Ikke fordi  de forrige filmene ikke fikk så god kritikk ifølge dotten,

Superman filmen fra 1978 regnes av flere som tidenes beste filmatisering av en superhelt. Også oppfølgeren fikk ganske bra mottagelse, selv om det ble mye tull når Donner fikk fyken midt i filmen. Mens Superman I var utrolig bra, var Superman IV like dårlig som den første var god.

 

men fordi batman returns(som har lignende tittel) var så dårlig(egen mening)  at jeg tipper denne remaken også blir  så utrolig bra.

 

Selv Batman Returns slaktere der ute i media har lovpriset Superman Returns. Noe som er veldig oppsiktsvekkende.

 

Det er flere omtaler ute som gir langt bedre karakter enn det der :)

 

Ny "Supermann" får skryt

Hentet fra VG.

Lenke til kommentar
Ikke fordi  de forrige filmene ikke fikk så god kritikk ifølge dotten,

Superman filmen fra 1978 regnes av flere som tidenes beste filmatisering av en superhelt. Også oppfølgeren fikk ganske bra mottagelse, selv om det ble mye tull når Donner fikk fyken midt i filmen. Mens Superman I var utrolig bra, var Superman IV like dårlig som den første var god.

 

men fordi batman returns(som har lignende tittel) var så dårlig(egen mening)  at jeg tipper denne remaken også blir  så utrolig bra.

 

Selv Batman Returns slaktere der ute i media har lovpriset Superman Returns. Noe som er veldig oppsiktsvekkende.

 

Det er flere omtaler ute som gir langt bedre karakter enn det der :)

6344346[/snapback]

 

 

Nevnte du ikke at de to siste superman filmene var rimelig dårlige ?

(original post)

 

uansett, har vi sett hva norske aviser sier om filmen ?

Lenke til kommentar
Venom (eller Carnage, alt etter) får nok (dessverre) en liten rolle i filmen, da Sam Raimi ikke er noen tilhenger av den skurken.

6025295[/snapback]

 

"Eller Carnage, alt etter"?

 

Mulig jeg misforstår deg, men disse symbiotene er da to forskjellige entiteter? Symbiotet som har merge'et med Cletus Kasady er dog et avkom fra symbiotet som har merge'et med Eddie Brock (aka Venom etter merge'ing dog muligens død), men det har vel også forskjellige egenskaper enn orginalsymbiotet, feks at det er sterkere.

 

Jeg har ikke noe problem med at Venom er med i filmen, men håper ikke de tar for store friheter og ødelegger han helt.

 

Spiderman hadde vel også en sort drakt (uten venom) mener jeg å ha lest, men skal ikke si meg for sikker.

 

Og hva er galt med Batman Returns? Jeg synes den var über! :D

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Venom (eller Carnage, alt etter) får nok (dessverre) en liten rolle i filmen, da Sam Raimi ikke er noen tilhenger av den skurken.

6025295[/snapback]

 

"Eller Carnage, alt etter"?

 

Mulig jeg misforstår deg, men disse symbiotene er da to forskjellige entiteter?

 

Ja det er de :)

 

Symbiotet som har merge'et med Cletus Kasady er dog et avkom fra symbiotet som har merge'et med Eddie Brock (aka Venom etter merge'ing), men er har vel også forskjellige egenskaper enner orginalsymbiotet.

De har litt forskjellige egenskaper ja.

Lenke til kommentar
I don’t believe I am slipping into the realm of hyperbole when I say that Superman Returns is the Lord of the Rings of superhero films

 

Right from the credits this film grabs geeks by the balls and begins to squeeze. The credits. The fucking credits.

 

there are scenes that will bring tears to your eyes – not because they are emotionally manipulative moments at which you are supposed to cry, but because you are actually seeing the first truly amazing Superman rescue of your adult life.

 

But Superman is without a doubt Superman. He’s so Superman it hurts.

 

There’s part of me that would like to see more Superman films with some of his other iconic villains, but really, after seeing this, I want more Spacey.

 

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=23643

 

this is the film I was hoping and dreaming for. A movie to reintroduce SUPERMAN to the world.

 

How did Brandon Routh do? He’s not Christopher Reeve, but honestly – he didn’t make me miss Christopher Reeve.

 

I love that this is a personal story with huge developments personally and globally. At the end of this film, where we go from here is limited only by the imaginations of Singer and his writers. Just as BATMAN BEGINS relaunched an ailing Batman, SUPERMAN RETURNS sends Superman into the stratosphere.

 

At the end of it all, Warners did it right. Thank God. The Man of Steel is Back!

 

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=23635 (spoilers i linken)

 

Må si at alle de gode omtalene rundt omkring gjør at den skepsisen jeg har begynner å avta betraktelig. Kan virkelig denne filmen leve opp til forventningene? Anmeldelsen over kommer attpåtil fra en som slaktet X-Men III

 

Blir spennendes å se hva som blir årets sommerfilm. Står vel mellom denne og Pirates of the Caribbean.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...