Gå til innhold

Mens vi venter på at "Supermann vender tilbake"


Dotten

Hvilken forventinger har du til filmen?  

239 stemmer

  1. 1. Hvilken forventinger har du til filmen?

    • [IMG]http://www.crazypeople.nl/Smileys/smilies/mf_dribble.gif[/IMG]
      1
    • [IMG]http://forums.telenet.be/breedband/images/smilies/thumbsup.gif[/IMG]
      0
    • [IMG]http://www.asjcollection.com/board/images/smilies/hmm.gif[/IMG]
      0
    • [IMG]http://www.werewolf.com/vb/images/smilies/shrug.gif[/IMG]
      0
    • [IMG]http://www.exisle.net/mb/style_emoticons/default/thumbs-down.gif[/IMG]
      0


Anbefalte innlegg

Håper det kommer flere slike filmer!

 

10/10 definitivt. Eneste som drog ned var slutten

1. Selvfølgelig, Hollywood-deluxe

2. Mener ikke å være en ødelegger av gledesrusen din, men filmen var ikke noe spesiell i det hele tatt. Kan ikke akkurat si at skalaen din er så krevende at det gjør noe isåfall. Kun et ekstremt få antall filmer av de jeg har sett får full pott, denne filmen ga meg svært lite. Jeg vil vite akkurat hva som var så bra med filmen slik at du kan respektere den høyeste karakteren som man kan gi en film.

6582243[/snapback]

 

Word.

 

Filmen hadde gode spesialeffekter, men de klarte ikke å overdekke en svak historie. Skuespillet stod heller ikke til høyeste karakter, selv om ingen av skuespillerne direkte irriterte meg. Filmen kan beskrives som en mainstreem film, med helt grei underholdningsverdi. Ingenting å rope hurra for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Daredevil er jo helt på trynet, Fantastic 4 hadde nok puffa vekk den på min liste..

 

men O.T: Superman levde ikke opp til forventningene som jeg hadde til den i det hele tatt! Boeing scenen var utrolig bra, men det var alt. Handlingen var imo helt på trynet, og slutten var awful. må være litt snill så den får 5/10 altså midt på treet.

 

(lurer på hvor superman gjemmer hår-voksen.. må være slitsomt å måtte lage den krøllen i panna hver gang han skal ut og fly.. :) )

Lenke til kommentar

Drakten blir ikke ødelagt pga to ting.

 

1. Den er laget av ett materiale som var i original skipet han kom med. Det er derfor "super sterkt"...hvorfor det er det....har ikke du noe med..det bare ER det. he he...

2. Superman har en "aura" rundt seg som beskytter han og drakten. Den er nevnt i en John Byrne historie om hvorfor han ikke blir skitten. Han blir det i filmen, så det er vel litt kreativ frihet rundt det tema.

 

Men angående filmen.

 

WOW!! Det er nå hva jeg har å si om den. Etter han reddet flyet tenkte jeg at nå gjorde det ikke noe om resten av filmen var crap..for det var en utrolig bra start!!

 

Filmen fikk meg til å føle meg som 10 år igjen (det er 19 år siden jeg var det). Og jeg satt med ett stort glis rundt munnen hele tiden. Merket ikke at tiden gikk engang.

 

For de som kritiserer filmen for å være A-typisk hollywood så synes jeg det er merkelig kritikk da dette er hele ideen med Superman. Han står for så mye godt at noe annen konklusjon ville brutt med alle forvetninger man har til karakteren. Han må overkomme umulig ods, det må bli en lykkelig slutt for superman kan ikke feile. Han representere håpet og godheten i oss alle og skal vi overleve som mennesker må vi lykkes i motgangen som møter oss.

 

Og her noen poeng om hvorfor filmen var så bra men som inneholder spoilere for de som ikke har sett den.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Dog var ikke slutten så lykkelig som man skulle tro. Han har vært borte i 5 år og gått glipp av 5 år av sin sønns liv som han aldri vil få igjen og skammer seg over å ha flyktet fra ett annsvar som ikke var ment å gies til Lois alene. Han er en far nå, uten at sønnen vet det og at hans kjærlighet og sønn vokser opp under en annen manns tak. Det er mange sure piller å svelge.

 

Så i neste film er det bare en ting som kan skje. Mannen til Lois må dø en heltmodig død hvor Lois i starten gir Superman skylden for det men mot slutten av filmen innser at hun har elsket ham hele tiden...for de må bli sammen igjen så de kan oppdra en supersønn.

 

Jeg gir filmen terningkast 5 av 6.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Drakten blir ikke ødelagt pga to ting.

 

1. Den er laget av ett materiale som var i original skipet han kom med. Det er derfor "super sterkt"...hvorfor det er det....har ikke du noe med..det bare ER det. he he...

2. Superman har en "aura" rundt seg som beskytter han og drakten. Den er nevnt i en John Byrne historie om hvorfor han ikke blir skitten. Han blir det i filmen, så det er vel litt kreativ frihet rundt det tema.

 

 

AKIRA

6588661[/snapback]

 

lol det høres jo ut som det er drakten som tåler alt :!: :!:

Lenke til kommentar

Draktens opprinnelse har variert litt. Men opprinnelig ble den laget av stoffet som Kal-El var "pakket inn i" når han kom til jorden.

 

Før Superman Returns ble det ryktet at draktens opprinnelse ville bli vist, men det kom aldri i filmen. Om det ble kuttet eller ryktet bare er falskt er vanskelig å si.

 

I filmverden kan det godt være den blir forklart med at den er laget i Fortress of solitude, med den teknologien som er til rådighet.

 

I Superman The Movie ble det i hvert fall temmelig klart at han fikk drakten der, så det kan godt være det er den måten man akter å forklare det i filmen. Jeg tviler på at de vil gå for aura forklaringen som Byrne en gang benyttet seg av. De vil nok gå for noe som publikum anser som mer troverdig og endre litt på det. Litt i samme stilen som da Raimi fjerne vevskytterne til Spider-Man til at han biologisk sett var istand til å skyte vev.

Lenke til kommentar
Det jeg syntes er dårlig er at superman tåler skuddene men hvorfor blir ikke drakten ødelagt? :hmm:  det har de ikke tenkt på

6588508[/snapback]

Dette har blitt tatt opp til diskusjon mange ganger blandt superman fans og superman tegnere og forklaringene er så mangt. Hovedteoriene ble nevnt av AKIRA litt over.

 

For å utdype teori 2, så skal altså Superman kunne generere sitt eget litt kraftfelt rundt sin egen kropp som bare går en cm utenfor huden hans. Dette skal være grunnen til at (om en ser bortifra at stoffet kom fra Krypton) Superman valgte sine berømte tettsitende trikot som drakt. Altså for å få drakten UNDER kraftfeltet eller aura'n som AKIRA kaller det.

 

Som en sidenote så skal Superman i enkelte historier ha fokusert kraftfeltet rundt folk han har beskyttet (les: holdt rundt, etc) Men dette var vist ikke så populært etter hva jeg har forstått, og dennen evnen ble vel forkastet. Jeg kan ikke backe dette opp med en kilde akkurat nu, så dere får ta meg på ordet =)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Syntes Routh var en bra Supermann. Det som trakk ned var endel latterligheter i historien og Kate Bosworth. Når oppfølgeren kommer i 2009 bør det være noen nye manusforfattere og kanskje Singer bør byttes ut i registolen.

 

Men slik det ser ut nå så blir det de samme skribentene og Singer som regisserer. Men så har han nå uttalt at han ønsker å "do the wrath of Khan on it", noe som i klartekst betyr at han ønsker å lage en sinnsyk god oppfølger med mye action og dramatiske vendinger (for de som er kjent med Star Trek universet så er det et kjent måte å formulere seg på).

 

Men filmen var nå bra, god kinounderholdning som gav meg gåsehud til tider. Men Supermann vil alltid være Christopher Reeve i mine øyne.

 

Som nevnt kommer det en stor DVD utgivelse av de tidligere filmene, men dette inkluderer også en helt ny Supermann film med avdøde Reeve. Supermann II Donner Cut er i praksis ny film hvor det meste av filmmateriale er klipp som ikke er blitt vist før. Er godt over 50% vistnok, med alle de fjernede Marlon Brando klippene (han ble opprinnelig fjernet for å spare utgifter). Så det blir noe å glede seg til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...