Gå til innhold

Hvilket spill er best til å gjenskape WW2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd mange WW2 spill som f.eks Brother in arms, Call of duty, Battlefield 1944, Silent Hunter, Day of defeat osv.

Men hvilken spill serie innenfor de jeg har skrivd opp og andre er best til å gjenskape andre verdenskrig.

Personelig synes jeg Brother in arms er best til dette, så Silent Hunter og til slutt Combat Flight simulator... (i hate call of duty)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg aldri vert i WW2, men etter det jeg har sett på dokumentarer så må det være.

Sjø: Silent Hunter 3

Luft: Il-2 Sturmovik

Ellers så synes jeg ikke det er noen gode simulatorer for landstyrkene.

Flashpoint, bare med WW2 som tema hadde jo gjort seg.

Skrevet
Nå har jeg aldri vert i WW2, men etter det jeg har sett på dokumentarer så må det være.

Sjø: Silent Hunter 3

Luft: Il-2 Sturmovik

Ellers så synes jeg ikke det er noen gode simulatorer for landstyrkene.

Flashpoint, bare med WW2 som tema hadde jo gjort seg.

5619439[/snapback]

Får vel WW2 mod til OFP? :hmm:

Skrevet

Egentlig ingen. Et godt WW2 spill viser saken fra flere sider, men dagens WW2 spill gjør nok ikke det og tenker litt for "moralsk" ovenfor hvem de skal representere i sine spill.

I mine øyner er det ingen WW2 spill som gjenskaper WW2, og det blir det ikke heller å være til den dagen vi får et spill som viser litt mere fra flere sider enn den klassiske "germans, BAD!"

Eneste som tar for seg en tysk/japansk side, er BF 1942, men det er nå like tanketom action som en pakke melk som er utgått på dato hvor du spawner i et gitt ant minutter, og den med mest flagg vinner.

Beklager om jeg virker sur på dette punkte, men er også på utkikk etter et WW2 spill som gjenspeiler litt bedre WW2 enn de typiske spillene man har i dag og som faktisk får deg til å føle som en ubetydelig soldat, og ikke en WW2 rambo av en enstøing av en soldat.

Skrevet
Egentlig ingen. Et godt WW2 spill viser saken fra flere sider, men dagens WW2 spill gjør nok ikke det og tenker litt for "moralsk" ovenfor hvem de skal representere i sine spill.

I mine øyner er det ingen WW2 spill som gjenskaper WW2, og det blir det ikke heller å være til den dagen vi får et spill som viser litt mere fra flere sider enn den klassiske "germans, BAD!"

Eneste som tar for seg en tysk/japansk side, er BF 1942, men det er nå like tanketom action som en pakke melk som er utgått på dato hvor du spawner i et gitt ant minutter, og den med mest flagg vinner.

Beklager om jeg virker sur på dette punkte, men er også på utkikk etter et WW2 spill som gjenspeiler litt bedre WW2 enn de typiske spillene man har i dag og som faktisk får deg til å føle som en ubetydelig soldat, og ikke en WW2 rambo av en enstøing av en soldat.

5624013[/snapback]

Prøvd WWIIOL?

Der kommer du veldig kort om du spiller rambo-soldat - og du velger selv om du vil spille tysk eller alliert.

Skrevet

Godt å se at det er flere enn meg som reagerer på det...er så lei av spill hvor man spiller som alliert soldat etter d-day invasjonen at jeg ikke kan få sagt det.

Call of Duty serien skal få en stjerne i margen for å ha lagt til en russisk kampanje, ellers er det lenge siden det har vært noe nytt under solen i denne sjangeren.

Nye måter å kommandere laget ditt på (Brothers in Arms) og litt mer fancy grafikk nå og da er rett og slett ikke nok til at jeg gidder å gjøre det samme om og om igjen...starte under invasjonen av frankrike på d-day, og så pløye seg igjennom horder med "slemme tyskere" før man ender opp i Berlin og spillet er slutt.

For å svare på topic, så er Call of Duty 2 det siste spillet i denne sjangeren jeg har spilt og også det som har gitt meg den beste feelingen, men jeg kan finne haugevis med ting jeg ikke liker ved det også...

Med mindre det kommer et spill hvor man kan spille tysker i en kampanjedrevet historie tror jeg ikke jeg kommer til å bruke noe mer tid på WW2 spill.

Skrevet
Med mindre det kommer et spill hvor man kan spille tysker i en kampanjedrevet historie tror jeg ikke jeg kommer til å bruke noe mer tid på WW2 spill.

5625387[/snapback]

Og akkurat det kan du gjøre i spillene i IL-2 serien. :)

Skrevet
Og akkurat det kan du gjøre i spillene i IL-2 serien.

I know, har Forgotten Battles og Aces Expansion, og IL-2 serien er fantastiske simulatorer, men jeg tenkte mer på en fps eller lignende hvor man virkelig kan få følelsen av at man bare er èn liten brikke i et stort spill...

Skrevet

nå er det lenge siden jeg spilte det... men syntes at Enemy Territory var et genialt spill som handlet mye om å storme framover og ha ulike "checkpoints" som man måtte nå og ta over/ødelegge. var mye koselige maps med god stemning og en del sammarbeid. representerer begge sider såvidt jeg husker. det er forresten gratis, men er ganske gammelt nå. du kan jo se på Day of Defeat, selv om jeg ikke syntes det var den beste modden til hl akkurat. kanskje det er bedre til source.

Skrevet
Jeg snakker om SP spill og ikke MP spill.

5625355[/snapback]

;)

Battleground Europe (før: World War II Online) er det råeste innen realisme. Jeg har desverre ikke spilt det på en stund, men når jeg sluttet var dette spillet rimelig bra. Det eneste som trekker litt ned er grafikken som selvfølgelig tar bort mye eller det meste av feelingen for visse personer. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men jeg inbiller meg at grafikken ikke er i toppklasse enda.

Hvis du vil prøve noe helt annerledes så burde du se nærmere på dette spillet. (I forhold til CoD, BF osv)

Skrevet

Prøvd Hearts of Iron 2? Dette er et genialt strategispill som gir deg mulighet til å styre alle land, inkludert aksemaktene. Du kan til og med styre Norge :)

Skrevet

Call of duty serien er helt genial, gjenskaper WW2 ganske godt. god grafikk og lyd.. men jeg må jo ikke glemme og ta med medal of honor serien og selvfølgelig Brothers in Arms

:):)

Skrevet

Prøvd Hearts of Iron 2? Dette er et genialt strategispill som gir deg mulighet til å styre alle land, inkludert aksemaktene. Du kan til og med styre Norge :)

5630083[/snapback]

Strategi spillene har vært inne på tysk side en del ganger før så det er egentlig ikke noe nytt. Men det jeg tenker på er FPS spill som viser sakens andre side på en like fornuftig måte som den viser de alliertes kamp mot tyskerne.

Skrevet

Strategi spillene har vært inne på tysk side en del ganger før så det er egentlig ikke noe nytt. Men det jeg tenker på er FPS spill som viser sakens andre side på en like fornuftig måte som den viser de alliertes kamp mot tyskerne.

5630154[/snapback]

Oki, men jeg tror egentlig ikke at det ville vært så gøy å spille som tyskerne eller japanerne i FPS-spill. De tyske og japanske soldatenes misgjerninger mot sivile under den 2. verdenskrig var så fæle at jeg helst ikke vil settes i deres sko. You catch my drift? :hmm:

Skrevet

5630154[/snapback]

Oki, men jeg tror egentlig ikke at det ville vært så gøy å spille som tyskerne eller japanerne i FPS-spill. De tyske og japanske soldatenes misgjerninger mot sivile under den 2. verdenskrig var så fæle at jeg helst ikke vil settes i deres sko. You catch my drift? :hmm:

5630567[/snapback]

Spilte som sovjeter i CoD 2. Og alle husker deres forferdelige fremtreden i Øst-Europa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...