Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Supernatural er for meg det narkotika er for narkomaner.
Startet å se på Supernatural på TVNorge da det først ble sendt i Norge, og dette var FØR facebook var en ting.

 

Jeg har store forhåpninger til Sesong 10, ett tall jeg aldri hadde trodd skulle komme i Supernatural. Men her er vi. Det tiende året.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke godt å si. Abbadon er jo død, men det har Sam, Dean, Bobby og Castiel også vært minst en gang hver.

 

Kjipt at Dean er kurert nå. Det tok tre episoder å ødelegge hele sesongen. Jippi... :( Ikke at jeg synes Demon-Dean var så mye annerledes, men det hadde i det minste svært mye potensiale. Neste episode blir så vidt jeg vet (av en svært kort teaser) bare enda en MotW. Men han har jo Mark of Cain fortsatt, så vi får håpe det skjer noe der. Vil helst ikke bare ha enda en sesong 6, med mange korte historier som ikke fører noe sted. Så virkelig frem til denne sesongen pga Demon-Dean. :(

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jepp. De sa jo at denne sesongen skulle bli noe nytt, men jeg antar at det gjenstår å bli sett. Personlig likte jeg også måten Dean var når han var posessed. Ja glemte også at, han er menneske igjen nå ikkesant? Husk at Mark of Cain ikke vil la han dø. Alt han trenger å gjøre, er å bli drept igjen, så tar The Mark over igjen og han blir demon.

Lenke til kommentar

Problemet er at Demon-Dean var en game changer, som de sier. Det varte i hele tre episoder. MoC vil selvsagt bli viktig senere, og jeg tipper vi ikke har sett det siste til Demon-Dean. Men hva er vitsen? Han var allerede en demon, og det varte i usle tre episoder. Han ble drept i slutten av sesong tre, og han var tilbake igjen allerede i første scene i neste episode. Sam ble kastet ned til Helvete i slutten av sesong fem, men var tilbake igjen i samme episode noen minutter senere. Bobby ble drept, og kom tilbake igjen og igjen. Cas mistet grace'n sin i slutten av forrige sesong, og uten den kom han garantert til å dø. I stedet for å få en hel sesong med en Castiel som sliter med å være menneske(lig), som vet han kommer til å dø, har mistet kreftene osv var han tilbake til det vanlige etter tre episoder.

 

Poenget er at det er så sykt lite som får konsekvenser lengre at det blir for teit. Så ja, Mark of Cain vil selvsagt bli viktig igjen, men for hvor lenge? En episode? To? Sannsynligvis vil Dean slite noe sykt med MoC og alt det der i sesongavslutningen før jul, bare for å bli vanlig igjen en eller to episoder senere. Crowley vil nok slite med hun kjerringa i slutten av forrige episode, men hvor lenge? Det er mye de kan gjøre med det (gjøre ham til et menneske? Sparke igang en stor krig med demoner på begge sider? Gjøre ham til en engel?), men i realiteten vil det neppe ha noe å si. Når selv en game-changer som Demon-Dean bare varte tre episoder har jeg mistet håpet for resten av serien.

 

Btw tenk tilbake til starten: I slutten av sesong to ble Sam drept, så Dean var desperat nok til å gjøre en avtale med den crossroad-demonen for å redde ham. Til gjengjeld ville Dean dø etter ett år. Så hva skjer? Vi fikk en hel sesong med en Dean som prøvde å være arrogant og likegyldig, men som visste han kom til å dø. Mot slutten lette han mer og mer desperat etter en utevei, bare for å feile, og ble drept og send ned til Helvete. Dermed fikk vi en konsekvens i slutten av sesong to som varte en hel sesong. Jeg hadde håpet Demon-Dean ville vare like lenge.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Uff, nei. Har fulgt trofast med siden starten, og så langt har jeg kun gått glipp av én eneste episode (i sesong to.) Men dette blir for teit. Klarte ikke å se ferdig hele episoden engang, og sitter ikke akkurat å venter på neste. Blir jo selvsagt å følge med litt videre for å se om det tar seg opp, men dette var skuffende greier. I stedet for en game-changer er det jo kjedeligere enn sesong syv, og det sier en del. Selv sesong seks var bedre enn dette. Den hadde jo tross alt en drøss interessante historier, selv om de ikke førte noen vei. Det kunne vi jo ikke vite før de sluttet uansett. ;)

Lenke til kommentar

Kan hende at det drar seg opp igjen. Har du lagt merke til at Cain ikke engang har blitt nevnt omtrent siden de møtte han? Avtalen var at Dean skulle få MoC, samt location på Cain's super knife mot at Dean/Demon-Dean skulle finne Cain etter ha drept The Last Knight of Hell (Abbadon) og drepe han. I tillegg til det, synes jeg det var at ikke engang Sam eller Cas har tenkt tanken om å dra etter Cain for å finne ut mer om the mark og hva som skjer med broren. Med Cas som body guard kunne han ikke ha gjort noe særlig uansett. Kan også hende at Cain vet at Abbadon (hvis det var hun vi så) fortsatt er i live og derfor driter han i at Dean ikke har holdt avtalen. Uansett, vi vet at for å få reversert merket, så må dean tilbake til cain uansett.

 

Antar at det skjer med at mens dean dreper cain, så går merket tilbake eller noe lignende. Men ja som du sier Schreiber, så hadde jeg også forventet noe annet. Hadde håpet at skaperne av supernatural hadde funnet ut en måte å utvikle serien mer på. Som angående konsekvenser, og at de kanskje bare droppet hele dette med MOTW.

 

Kanskje noe i retning med kun fokus på hovedhandlingen, og bygge opp sakte til et eksploderende klimax. F.eks noe i retningen med å finne Cain, snakke med folk langs veien, kanskje treffe en demon eller et annet monster langs veien som vokter noe shit and so on.

 

En ting jeg liker er at brødrene ikke virker like selvsikre nå som før. Husker de for eksempel når de drepte guden Zeus? "What do you do if he is not on-board with your plan/agreement whatever".

 

Sam: "Then we just kill him".

 

Jeg var mer lei supernatural da enn nå ettersom holdningen var at at de bare kunne slakte en gud lett som en plett. Likte også the Leviathans, ettersom for meg, så var de en smartere rase enn demonene. De tok you nøkkel posisjoner i USA som corporations og CEO's.

 

Problemet nå, er at det ikke er noen main-enemy de jakter på. Det med konsekvenser, har også blitt forklart tidligere. Castiel sa at de hadde vært døde mer enn et dusin ganger, men englene hadde alltid grepet inn for å holde dem i live, ettersom det var nødvendig, ettersom Dean skulle være Michaels wessel og Sam skulle være Lucifers.

 

Dog er ikke det tilfellet nå. Heaven er ikke organisert, og er på en måte fortsatt "under construction", det er ikke lenger noen great plan for winchester brødrene. Altså må det kunne bli konsekvenser. En annen ting er at de holder på å slippe opp for hovedpersoner som det ville gjøre en impact på om de dør. Foreldrene deres er døde. Bobby er død. Jodie og Moren er død. Med andre ord, det er ikke særlig mange karakterer nå av betydning, de kan drepe. Heller ikke Crowley. Angående det med hvor lenge de forblir døde så må du ikke glemme at de må ha et faktisk lik de kan ta formen til.

 

Teoretisk sett (etter supernatural logikk :p) så kunne ikke Dean ha kommet tilbake fra helvete hvis Sam og Bobby brant kroppen hans. Mener at Cas også sa det og sam. At når noen returnerer, så må de ha en meatsuit å komme tilbake til.

Lenke til kommentar

Nja, tror ikke helt de trenger å ha en kropp å komme tilbake til. Reglene er blitt endret så mange ganger at å endre de en gang til ikke er så nøye. :p Selv om de brant kroppen til Bobby kom han tilbake igjen som spøkelse, fordi han hadde besatt den flasken, eller noe sånt. Og selv om den også ble ødelagt kom han tilbake enda en gang, da Sam dro ned til helvete for å hente ham (og samtidig fullstendig ga blaffen i at faren deres også er der?) :p Men selv om de absolutt må ha en kropp å komme tilbake til er det vel bare å velge en shapeshifter? Da kan vi få en episode med en ny skuespiller som f.eks Dean, før han endrer form tilbake til den vanlige skuespilleren igjen på slutten. Og for den saks skyld, hvor lenge var bestefaren deres død? Så vidt jeg kan se av denne døde han i 1973, altså for førti år siden. Da er det vel ikke mye kropp å komme tilbake til? ;)

 

Jeg har vanligvis ikke noe imot MotW, men denne gangen kom en sånn episode alt for tidlig. Dean var jo blitt demon, prøvde å drepe Sam og alt det der, og fire episoder ute i sesongen har de "glemt" alt sammen? WTF? Selvsagt er det jo litt småkrangling og alt der fortsatt, men det har det jo vært helt siden starten. Det eneste håpet jeg har nå er at i sesong tre hadde de "glemt" at Dean hadde en avtale med den demonen og skulle dø, men selv da fikk vi hint om dette ganske ofte, og i siste halvdel ble det mer og mer fokus på å redde ham. Sesong seks dreide seg i stor del om å få sjelen til Sam tilbake, så vi kan forhåpentligvis få mer fokus på Demon-Dean etterhvert. Jeg hadde bare håpet de ikke droppet det fullstendig, og spesielt ikke så tidlig. Det de burde ha gjort er å lære av Once upon a time, der hver sesong har to hovedhistorier: En før jul, og en etter. Da hadde vi nok hatt Demon-Dean frem til jul, og kurert ham tidlig i neste halvdel og flyttet fokus på noe annet. :)

Lenke til kommentar

Dro faren til himmelen? Er lenge siden jeg så den episoden, men jeg trodde han ble dratt ned til helvete igjen for å kunne stenge den portalen?

 

Jepp, Episode 2:22 du ser til og med han blir det lyset, som sjelene som går til himmelen.

 

John_Spirit.jpg

 

 

Har du lite med tid, så bare spol frem 2 min og 50 sek så ser du det.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y4P7_4vxrRk

 

Edit: Kom til å tenke på en ting. Husker du hva dean sa i en av de første sesongene angående dead people coming back? "Whats dead, should stay dead". Det appelerer vel til alle andre bortsett fra The Winchesters hehe.

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Har sjekket litt rundt det der, og nei, det er ikke bekreftet hvor John endte opp. Alt vi vet er at han kom seg ut av helvete lenge nok til å få den guløyde demonen drept, før han forsvant i et hvitt lys. Men om du husker når Bobby dro til himmelen var det et helt annet lys, og vi så ikke at John faktisk dro noe sted. Så om han er der oppe eller nede er fortsatt uklart. Det er heller ingen i serien som har bekreftet det. Men det er jo rart at Crowley ikke bryr seg om ham, hvis han var der nede.

 

Men interessant nok har Jeffrey Dean Morgan selv sagt at John ikke burde ha dødd så tidlig, så i teorien kan han nok komme tilbake i en eller annen form. I teorien. Men for alt vi vet kan det bli i en tegneserie, eller noe sånt. Det er jo flere tegneseriere basert på Supernatural allerde, så en til skader ikke. :)

Lenke til kommentar

Vi kan jo se det på denne måten:

 

- Er faren deres eller Bobby i Helvete, hvorfor har ikke Crowley brukt dem for å tvinge Sam & Dean til å gjøre noe?

- Er faren deres eller Bobby i Himmelen, hvorfor brukte ikke Metatron dem for å tvinge Sam & Dean til å gjøre noe?

 

Uansett blir det litt feil. Bestefaren deres kom tilbake uten å ha en kropp, så da burde faren deres eller Bobby også kunne gjøre det. En annen løsning er å like greit la f.eks Bobby komme tilbake som en engel (eller noe sånt) og la ham ta over en annen kropp. Dermed har vi Bobby tilbake, men med ny skuespiller. Faktisk kunne vi nok fått begge foreldrene til Sam & Dean tilbake på dette viset. Det hadde jo vært interessant. :)

Lenke til kommentar

Jeg ville i såfall mye heller ha faren deres tilbake i serien som en engel enn Bobby eller tilbake i det hele tatt. Når Bobby var med så synes jeg heller det virket som om var en dårlig erstatning for John. Forskjellen var at Bobby som regel bare daffet rundt hjemme, fant saker, forbannelser og random shit for unbinding av forbannelser. Han delegerte egentlig bare oppdrag til the winchesters.

Lenke til kommentar

enig med dere at synd de "kurerte" DeanMon men tror ikke han er helt kurert, forøvrig kjekt å se brødrene uten at de sloss i mellom seg(er vel mange sesonger siden sist jeg i det hele tatt så dem smile og kose seg sammen, var jo konstant whining på den ene eller den andre siden) men tror MoC skal gjøre denne sesongen interessant. Hinter jo til at Dean som demon skremte Crowley noe voldsomt, kan ikke bare gå helt vekk fra det plottet uten videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...