Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja men var det planlagt eller lurte death dean til å drepe ham?

Jeg tror ikke Death er død. Death har vært til stede siden før Gud, og han vil være her etter at Gud er død. Da blir det jo litt i enkleste laget å ta livet av så lett. Jeg tror heller det var for å bevise at Dean ikke er til å stole på. Muligens fordi han ville vise Sam at Dean er for påvirket av Mark of Cain til å reddes, men muligens (også?) for å slippe å ha noe med Dean å gjøre senere. Det er jo litt vanskelig å stole på noen som allerede har drept deg. ;)

 

Men OM Death er død vil vi nok bare få en ny. Kanskje en ny skuespiller (Meg og Hannah har jo hatt minst to skuespillere hver), men kanskje Cas eller Crowley vil bli Death nå. Det jeg frykter er at Rowena vil bli Queen of Hell nå, så da trenger jo Crowley noe å gjøre. Å gjøre ham til et menneske blir for dumt, så kanskje han blir Death? Alternativt blir Cas Death, men det blir etter min mening for likt "Cas er Gud".

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Sånn jeg forsto det er Darkness sluppet løs fordi MoC er borte? Hadde Rowena flyttet det over til noen andre ville vel Darkness fortsatt ha vært innelåst?

 

Ja, så da må dem vel prøve å finne en måte på å merket tilbake slik at The Darkness blir låst tilbake inne i fengslet?

Lenke til kommentar

Haha når du sa det så kom jeg til å tenke på den episoden hvor dem drepte Zeus. Eller var nå teknisk sett Prometheus som drepte han, men fy **** å cocky Sam var i den episoden. Gikk ikke det noe for seg som

 

Sam: "Were going to talk to him"

Hayley: "What if that doesen't work?"

Sam: "Then we just kill him!"

Lenke til kommentar

 

ja men var det planlagt eller lurte death dean til å drepe ham?

Jeg tror ikke Death er død. Death har vært til stede siden før Gud, og han vil være her etter at Gud er død. Da blir det jo litt i enkleste laget å ta livet av så lett. Jeg tror heller det var for å bevise at Dean ikke er til å stole på. Muligens fordi han ville vise Sam at Dean er for påvirket av Mark of Cain til å reddes, men muligens (også?) for å slippe å ha noe med Dean å gjøre senere. Det er jo litt vanskelig å stole på noen som allerede har drept deg. ;)

 

Men OM Death er død vil vi nok bare få en ny. Kanskje en ny skuespiller (Meg og Hannah har jo hatt minst to skuespillere hver), men kanskje Cas eller Crowley vil bli Death nå. Det jeg frykter er at Rowena vil bli Queen of Hell nå, så da trenger jo Crowley noe å gjøre. Å gjøre ham til et menneske blir for dumt, så kanskje han blir Death? Alternativt blir Cas Death, men det blir etter min mening for likt "Cas er Gud".

 

 

 

det hørtes veldig logisk ut :) jeg liker tankegangen din :) 

Lenke til kommentar

Et stort problem med Supernatural (og serier generelt) er at ting har en tendens til å få en lettvint løsning. Death var til stede før Gud, og han ville være til stede etter at Gud er død. Da blir det jo litt teit at Dean dreper ham så enkelt. Hvis det er så lett å drepe Death, hvor vanskelig kan det være å stoppe Darkness? De finner vel bare en liten trylleformel for det, eller noe sånt. Det jeg håper at forrige gang sloss Gud og archangels sammen for å stoppe Darkness, så kan vi få noen archangels tilbake? Lucifer ble sjalu på menneskene pga Mark of Cain, men nå har han det jo ikke lengre. Hadde vært tøft om han ble sluppet fri og slo seg sammen med Winchesters for å stoppe Darkness. Ikke glem at han var en engel opprinnelig, så kan han bli det på nytt? Liker skuespilleren veldig godt, så hadde vært bra å få ham tilbake i en mer fast rolle.

 

En annen tanke er hvor langt de kan dra serien. I teorien kan de bruke hele sesongen på å stoppe Darkness fra å gjøre noe seriøst farlig (verdens undergang igjen?) og feile, så de må bruke sesong tolv for å stoppe ting en gang for alle. Men det er i så fall å strekke alt ut i to sesonger til. Hva vil sesong 13 handle om?

Lenke til kommentar

Hvem skapte Darkness i første omgang? Hm... :p

 

En annen teori: Forsker mener vi vil være i stand til å simulere mennesker i en datamaskin i øpet av 100 år, og derfor er det ikke helt usannsynlig at også vi er simuleringer. Det kan igjen forklare hvorfor vi aldri har møtt romvesener, og hvorfor verdensrommet er så tomt. Jorden er den eneste planeten de simulerer. Hva om de tar den veien i Supernatural? I sesong 12 kan alt slutte med at de finner ut de er i en datamaskin alá The Matrix, så sesong 13 handler om å bryte ut av The Matrix og komme seg inn i den virkelige verden? Det kan jo skje. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Vet ikke. Det var bare til stede så vidt jeg forsto det. Vi har altså Helvete som Lucifer skapte (mens han hadde the mark), også har vi purgatory som var et fengsel gud skapte for å sende monstere og andre slemminger, og nå har vi altså fått et nytt fengsel som også Gud har laget for ennå større slemminger enn slemmingene i Purgatory. Tror neppe vi får noen Matrix løsning i supernatural. Tror heller at vi kommer til å se Sam & Dean nå på en mer desperat jakt etter Gud enn tidligere for å stoppe The Darkness. Vi vet jo tross alt at han ER på jorden ettersom han "keeperen" til Gud hadde sagt at han pensjonerte seg til Jorden.

Lenke til kommentar

Vi har vel gud flere ganger allerede i form for Chuck? :)

hadde vært gøy å få vite om det virkelig er han eller noen andre.

 

Å slippe lucifer ut høres ut som galskap men hadde jo vært gøy å fått ham opp igjen :D

 

Nå som Rowena og Metatron har 2 ufattelig farlige skribenter i tillegg til the darkness så vil man få møte mye problemer ^^

Lenke til kommentar

Ett par tanker om serien:

 

1. Gud er viktig? Hvorfor det? Vi har jo allerede hatt andre guder fra andre religioner her. Var ikke Zeus med i en episode? De kan jo like greit drepe den kristne guden en gang for alle, og heller blande inn guder fra andre religioner. Hva med de norrøne? :)

 

2. Gud stoppet Darkness og låste det inn ved hjelp av Mark of Cain... som han gav til Lucifer. Lucifer gav det ikke til Cain før lenge etter. Hvorfor heter det ikke da Mark of Lucifer?

 

3. Er Chuck Gud? Kanskje, men tviler litt. Tror heller han er en profet eller noe. Riktignok har han rimelig mektige krefter, men det har da Metatron også? Er begge Gud? Er ingen? Husk vi snakker en skapning som er mektig nok til å skape universet, ifølge ham selv. Metatron og Chuck er ikke så mektige. Hadde de vært det, ville flere av sesongene ikke ha skjedd. Leviathans ville vært stoppet før de dukket opp. Apokalypsen ville aldri ha skjedd, og Lucifer ville aldri ha sluppet ut av fengselet. Selv den borgerkrigen i Himmelen ville aldri ha skjedd. Eneste grunn til alt dette er fordi vi fikk vite at Gud driter i hva som skjer her.

 

4. Det fører oss over i et annet problem: Hvis Gud driter i hva som skjer her, hvordan kan Darkness da stoppet? Forrige gang krevdes det at Gud sloss mot det sammen med archangels. Selv han alene var ikke nok, og nå er han som sagt ikke lengre her. Eller er Darkness nok til å få ham til å bry seg igjen?

 

5. Og HVIS Gud endelig bryr seg igjen, hva blir det da til med sesong 12? Kan Darkness endelig stoppes, og Gud selv bestemmer seg for at alt dette med fri vilje bare var noe tull som ikke funket? Kan vi da få Dean og Sam mot Gud? :p

 

6. Det igjen fører oss over til serien Preacher... men tar det i en spoiler.

 

 

For de som ikke har lest tegenserien Preacher dreier det seg om en prest (Preacher) som har fått the Word of God, så folk "må" gjøre det han sier når han bruker det. Men interessant nok var Gud ikke helt glad i det der, så han og Preacher endte opp med å sloss... og Preacher vant. Gud ble faktisk drept. Det var jo bare en tegneserie, men den kommer som tv-serie etterhvert. Dermed har vi allerede en tv-serie der Gud blir drept. Kan de gjøre det samme i Supernatural?

 

Lenke til kommentar

1. Antar at Gud er viktig fordi han er den "mektigste" av alle. Jeg hadde dog likt at dersom dem ikke finner gud, eller ikke leter etter han i det hele tatt siden dem har fått beskjed om at han driter i hva som skjer, at dem prøver å alliere guder som de norrøne mot the darkness.

 

2. Vi vet egentlig ingenting. Lucifer fortsatte å være "evil" etter at han ga The Mark til Cain og for meg så virker det som om han ga bort merket for å spre mord og ondskap til verden ved å gjøre Cain til den første morderen. Dette er uansett ikke verdt å bry seg om, fordi vi vet at dem ikke kommer til å gå i dybden med dette i serien. Med mindre dem henter tilbake Lucifer og han får nok screentime til å forklare det, men tviler sterkt.

 

3. Vi fikk bekreftet at Chuck var en profet, ettersom han skrev Supernatural bøkene og forutså hva brødrene ville møte neste gang. Det var jo han som fortalte Dean hvor "the titlefight" mellom Lucifer og Michael skulle foregå. Likevel sa chuck at han kunne "Føle englenes nærvær" noe som en profet normalt ikke skal kunne gjøre. Vi så også han forsvant i løse luften, og det er kanskje det største hintet vi har fått på at han er gud. I det første møtet han hadde med Winchester brødrene sa han forresten at han var en "cruel, capricious God" Men Dean sa rett etterpå at det var feil og at han var en profet. Men var det egentlig sant? For mer gå til http://www.supernaturalwiki.com/index.php?title=God

 

4. Jeg tror ikke helt på at Gud "driter i hva som skjer": Av de fire gangene vi har sett Castiel dø, så har Gud hentet han tilbake tre av gangene når han ble drept av Raphael, Lucifer og the Leviathans. Og så langt har vi ikke sett noe som er mektig nok til å hente en død engel tilbake, thus har det vært Gud. Altså, dersom Castiel sin død har vært nok til å få ham til å bry seg, ville det vel være en logsisk sure thing at han bryr seg når han ser at The Darkness er tilbake

 

5. Ville tro at The Darkness kan stoppes, eller dette vet vi vel. Tror heller spørsmålet er om det vil være noen Archangels til å hjelpe han. De fleste av dem var jo allerede klar til til å se jorden bli ødelagt ved å la apokalypsen skje, så godt mulig at dem sier ja til å hjelpe, men det ville isåfall ha blitt etter at The Darkness har ødelagt alt. Derfor tror jeg heller på at dersom Gud kommer tilbake, så vil det være Winchesters+Gud+X vs The Darkness hvor the archangels er utelukket.

 

6. Gud er ikke udødelig. Death sa jo selv at til og med Gud ville bli "reapet" av han en dag. Klarer ikke helt å se ennå hvorfor dem skulle drepe Gud siden han på en måte er på "den gode siden". Dessuten, så vil det bli en million ganger vanskeligere for dem å få tak i allierte sterke nok til å bekjempe The Darkness uten Gud, men det kan godt hende at de også skjer. Tror da at det kommer til å bli en ganske mørk sesong hvor både Sam og Dean har lite til null håp om å klare seg gjennom. Håper bare ikke det blir noe sånt som at alt går til helvete på slutten av sesongen, og plutselig så stopper det siden Gud griper inn i siste liten ellerno.

Lenke til kommentar

1. Antar at Gud er viktig fordi han er den "mektigste" av alle. Jeg hadde dog likt at dersom dem ikke finner gud, eller ikke leter etter han i det hele tatt siden dem har fått beskjed om at han driter i hva som skjer, at dem prøver å alliere guder som de norrøne mot the darkness.

 

2. Vi vet egentlig ingenting. Lucifer fortsatte å være "evil" etter at han ga The Mark til Cain og for meg så virker det som om han ga bort merket for å spre mord og ondskap til verden ved å gjøre Cain til den første morderen. Dette er uansett ikke verdt å bry seg om, fordi vi vet at dem ikke kommer til å gå i dybden med dette i serien. Med mindre dem henter tilbake Lucifer og han får nok screentime til å forklare det, men tviler sterkt.

 

3. Vi fikk bekreftet at Chuck var en profet, ettersom han skrev Supernatural bøkene og forutså hva brødrene ville møte neste gang. Det var jo han som fortalte Dean hvor "the titlefight" mellom Lucifer og Michael skulle foregå. Likevel sa chuck at han kunne "Føle englenes nærvær" noe som en profet normalt ikke skal kunne gjøre. Vi så også han forsvant i løse luften, og det er kanskje det største hintet vi har fått på at han er gud. I det første møtet han hadde med Winchester brødrene sa han forresten at han var en "cruel, capricious God" Men Dean sa rett etterpå at det var feil og at han var en profet. Men var det egentlig sant? For mer gå til http://www.supernaturalwiki.com/index.php?title=God

 

4. Jeg tror ikke helt på at Gud "driter i hva som skjer": Av de fire gangene vi har sett Castiel dø, så har Gud hentet han tilbake tre av gangene når han ble drept av Raphael, Lucifer og the Leviathans. Og så langt har vi ikke sett noe som er mektig nok til å hente en død engel tilbake, thus har det vært Gud. Altså, dersom Castiel sin død har vært nok til å få ham til å bry seg, ville det vel være en logsisk sure thing at han bryr seg når han ser at The Darkness er tilbake

 

5. Ville tro at The Darkness kan stoppes, eller dette vet vi vel. Tror heller spørsmålet er om det vil være noen Archangels til å hjelpe han. De fleste av dem var jo allerede klar til til å se jorden bli ødelagt ved å la apokalypsen skje, så godt mulig at dem sier ja til å hjelpe, men det ville isåfall ha blitt etter at The Darkness har ødelagt alt. Derfor tror jeg heller på at dersom Gud kommer tilbake, så vil det være Winchesters+Gud+X vs The Darkness hvor the archangels er utelukket.

 

6. Gud er ikke udødelig. Death sa jo selv at til og med Gud ville bli "reapet" av han en dag. Klarer ikke helt å se ennå hvorfor dem skulle drepe Gud siden han på en måte er på "den gode siden". Dessuten, så vil det bli en million ganger vanskeligere for dem å få tak i allierte sterke nok til å bekjempe The Darkness uten Gud, men det kan godt hende at de også skjer. Tror da at det kommer til å bli en ganske mørk sesong hvor både Sam og Dean har lite til null håp om å klare seg gjennom. Håper bare ikke det blir noe sånt som at alt går til helvete på slutten av sesongen, og plutselig så stopper det siden Gud griper inn i siste liten ellerno.

enig i mye du sier, ogen annen supernatural link til gud :  http://supernatural.wikia.com/wiki/God, vet ikke hvor mye den stemmer men der spekulerer de ihvertfall at chuck er gud ^^

 

men var spennende det han ovenfor linket med at word of god drepte gud, vil det skje? hadde jo vært ganske kult, tenk panikken! til slutt ender man opp med castiel på topp som har lært sin lekse!

 

og som nevnt problemene som rowena og metatron vil skaffe dem vil være monumentale, men virker som de kan få "enden av verden" problemet i denne sesongen igjen, er lenge siden de sto foran ett sånnet stort problem og ikke bare ett personlig problem :)

Endret av topvulture
Lenke til kommentar

Tja...

 

1. "Gud er mektigst." Ikke glem at det første budet hans er at vi ikke skal ha andre guder enn ham. Men hvis han er så mektig som han tror han er, hvorfor er dette i det hele tatt et tema? Han kunne ha drept alle de andre gudene uten problem, og dermed tvunget oss til å tilbe ham. Tom Egeland tok for øvrig opp et interessant tema i en av bøkene. Gud i det gamle testamentet er en ond, syk jævel som utløste syndefloden for å drepe alle menneskene, han jaget Adam og Eva ut av Edens hage, han sende landeplagene over Egypt og så videre. Men i det nye testamentet er Gud plutselig blitt en snill, kjærlig og trivelig Gud. Det er så store forskjeller at man kan spørre seg hva som skjedde i mellom de to testamentene, og om det i det hele tatt er samme Gud vi snakker om. ;) Skal ikke starte en diskusjon om religion her, men det er jo noe å tenke på. ;)

 

2. Enten Lucifer var snill eller slem, poenget er hvorfor det heter Mark of Cain, og ikke Mark of Lucifer? Det var jo Lucifer som fikk det merket opprinnelig? Siden Dean har hatt det nå, heter det Mark of Dean? Hvorfor var Cain egentlig så viktig i første omgang? (jeg vet han drepte broren, og dermed var den første ondskapen i følge mange (lenge etter at Lucifer og gjengen ble sparket ut av Himmelen, men samme det.) Har litt på følelsen av at de som skriver Supernatural finner på ting etterhvert, uten å vurdere om det gir mening eller ikke. (hei, Bobby...) :p

 

3. Når vi snakker om Chuck er det litt rart at vi ikke har fått en ganske åpenbar sesongavslutning med ham: Dean & Sam sliter, de finner den nyeste boken til Chuck for å finne ut hva som skjer videre... men resten av sidene er blanke. Hm... :p

 

4. Husker ikke hvilken sesong det var, men Dean og Sam dro til Himmelen, og ble møtt av en eller annen fyr der de trodde var Gud. Men det viste seg fort at han bare var en engel, profet eller noe sånt, og han sa rett ut at Gud var borte. Gud var ikke død, men brydde seg ikke stort om d et som skjedde på jorden. Mener det var derfor vi fikk apokalypsen. Gud kunne ha stoppet det, men gadd ikke. Sp hvorfor stoppe Darkness nå?

 

5. Min teori om å stoppe Darkness er ganske logisk: Mark of Cain er borte, men hvorfor ikke bare lage et nytt? ;)

 

6. En tanke er at Gud måtte sloss side om side med archangels for å stoppe Darkness, så hva nå når de er borte? Kan Darkness drepe Gud? Det hadde jo vært tøft. :p En annen tanke er at Cas blir "oppgradert" til archangel for å få stoppet Darkness. Men det kanskje mer realistisk at Crowley hawr noe å gjøre her. I starten kan han nok være på lag med Darkness, men hvis Darkness truer med å ødelegge hele jorden, vil det nok ikke være usannsynlig at det vil ødelegge både Himmel og Helvete også. Da kan Crowley kanskje starte full krig mot Darkness. Da snakker vi ikke bare om noen tulledemoner mot noen andre tulledemoner, men mer noen full krig. Men det vil neppe skje. For det første har de nok ikke budsjett til noe sånt, og for det andre er Supernatural for glad i enkle løsninger. Det vil faktisk overraske meg om Darkness har noe spesiell betydning etter tre, fire episoder. Det vil nok alltid være der resten av sesongen, men sannsynligvis bare dyttet i bakgrunnen frem mot sesongfinalene.

Lenke til kommentar

Tja...

 

1. "Gud er mektigst." Ikke glem at det første budet hans er at vi ikke skal ha andre guder enn ham. Men hvis han er så mektig som han tror han er, hvorfor er dette i det hele tatt et tema? Han kunne ha drept alle de andre gudene uten problem, og dermed tvunget oss til å tilbe ham. Tom Egeland tok for øvrig opp et interessant tema i en av bøkene. Gud i det gamle testamentet er en ond, syk jævel som utløste syndefloden for å drepe alle menneskene, han jaget Adam og Eva ut av Edens hage, han sende landeplagene over Egypt og så videre. Men i det nye testamentet er Gud plutselig blitt en snill, kjærlig og trivelig Gud. Det er så store forskjeller at man kan spørre seg hva som skjedde i mellom de to testamentene, og om det i det hele tatt er samme Gud vi snakker om. ;) Skal ikke starte en diskusjon om religion her, men det er jo noe å tenke på. ;)

 

2. Enten Lucifer var snill eller slem, poenget er hvorfor det heter Mark of Cain, og ikke Mark of Lucifer? Det var jo Lucifer som fikk det merket opprinnelig? Siden Dean har hatt det nå, heter det Mark of Dean? Hvorfor var Cain egentlig så viktig i første omgang? (jeg vet han drepte broren, og dermed var den første ondskapen i følge mange (lenge etter at Lucifer og gjengen ble sparket ut av Himmelen, men samme det.) Har litt på følelsen av at de som skriver Supernatural finner på ting etterhvert, uten å vurdere om det gir mening eller ikke. (hei, Bobby...) :p

 

3. Når vi snakker om Chuck er det litt rart at vi ikke har fått en ganske åpenbar sesongavslutning med ham: Dean & Sam sliter, de finner den nyeste boken til Chuck for å finne ut hva som skjer videre... men resten av sidene er blanke. Hm... :p

 

4. Husker ikke hvilken sesong det var, men Dean og Sam dro til Himmelen, og ble møtt av en eller annen fyr der de trodde var Gud. Men det viste seg fort at han bare var en engel, profet eller noe sånt, og han sa rett ut at Gud var borte. Gud var ikke død, men brydde seg ikke stort om d et som skjedde på jorden. Mener det var derfor vi fikk apokalypsen. Gud kunne ha stoppet det, men gadd ikke. Sp hvorfor stoppe Darkness nå?

 

5. Min teori om å stoppe Darkness er ganske logisk: Mark of Cain er borte, men hvorfor ikke bare lage et nytt? ;)

 

6. En tanke er at Gud måtte sloss side om side med archangels for å stoppe Darkness, så hva nå når de er borte? Kan Darkness drepe Gud? Det hadde jo vært tøft. :p En annen tanke er at Cas blir "oppgradert" til archangel for å få stoppet Darkness. Men det kanskje mer realistisk at Crowley hawr noe å gjøre her. I starten kan han nok være på lag med Darkness, men hvis Darkness truer med å ødelegge hele jorden, vil det nok ikke være usannsynlig at det vil ødelegge både Himmel og Helvete også. Da kan Crowley kanskje starte full krig mot Darkness. Da snakker vi ikke bare om noen tulledemoner mot noen andre tulledemoner, men mer noen full krig. Men det vil neppe skje. For det første har de nok ikke budsjett til noe sånt, og for det andre er Supernatural for glad i enkle løsninger. Det vil faktisk overraske meg om Darkness har noe spesiell betydning etter tre, fire episoder. Det vil nok alltid være der resten av sesongen, men sannsynligvis bare dyttet i bakgrunnen frem mot sesongfinalene.

1. godt poeng, har selv tenkt den tanken, gud er ingen snill gud, han er faktisk den største massemorderen i noen historie omtrent, plutselig så blir han snill og tilgir folk sånn plutselig i neste bok?

 

2. Tror siden det er common knowledge at Cain hadde the mark, og at det var hans story med the mark som førte til den første virkelige ondskapen i menneskets historie så ble det kalt mark of cain av menneskene?

 

3. han snek seg jo inn på SPN teater stykket da, håper vi får se mer til han ja, vanskelig å si når man evt ser han igjen(om det stemmer at han er gud da)

 

4. er forskjell på å stoppe en profesi som var planlagt og en darkness som ikke bare kan ødelegge mesterverkene hans men også drepe ham? (dommedagen var han jo urørlig uansett)

 

5. Mark of Cain vil ikke fungere igjen, nok en gang så må noen skaffe seg det og de vil gå gal, tror denne gang de må finne en måte å sloss mot det og få det banished eller drepe det helt på en måte.

 

6. er enn sannsynlighet for at akkurat det scenarioet at himmel og helvete kan bli slukt opp av darkness og da kan det være de teamer opp nok en gang :)

 

endelig er det noe som virker som det er ustoppelig for Winchester brødrene, følte etter de møtte djevelen at de liksom aldri har nådd det nivået igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...