Gå til innhold

Gjelder Elkjøps prisgaranti også på spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elkjøp har fortsatt prisgaranti, men de reklamerer som sagt ikke for den lenger. Dessuten varierer det mye mellom hver selger, noen godtar priser hentet fra nettet, mens andre ikke godtar det. Jeg brukte prisgarantien da jeg kjøpte TV i fjor sommer og fikk TV-en 500,- billigere :)

Lenke til kommentar
er mange år siden elkjøp avviklet prisgarantien sin, så nei....

5609187[/snapback]

 

Det er tøys. De har ihvertfall prisgaranti på Elkjøp på Forus, så det så.

5609290[/snapback]

 

Prøv Euronics på Forus, de har sikkert prisgaranti der også. Om du spør pent. Ingen vil selge varen sin dyrere.

5611669[/snapback]

 

Cluet er at han allerede har kjøpt på ELKJØP- da kan han liksom ikke gå til Euronics å få pengene igjen der for en vare han ikke har kjøpt der. Det skjønner vel du og?

Lenke til kommentar
er mange år siden elkjøp avviklet prisgarantien sin, så nei....

5609187[/snapback]

 

Det er tøys. De har ihvertfall prisgaranti på Elkjøp på Forus, så det så.

5609290[/snapback]

 

Nei, de har ikke prisgaranti. De har f.eks en fin trend med å ta mer betalt for varer i butikk enn på netshoppen. Joda, har spurt.

 

At Elkjøp på Forus er GREI med deg og gir deg prisavslag siden du fant en rimeligere vare en annen plass. Er ikke det samme som at elkjøp operer med prisgaranti. Her skal du være heldig og treffe på riktig betjening for å få prisavslag. Nevner du nettbutikk eller at det er billigere en annen plass, så får du enkelt og greit beskjed om å kjøpe varen der. De har nemlig ikke prisgaranti.

 

Såeh de reklamerer ikke med prisgaranti og har det ikke heller.

Lenke til kommentar
Nei, de har ikke prisgaranti. De har f.eks en fin trend med å ta mer betalt for varer i butikk enn på netshoppen. Joda, har spurt.

5619190[/snapback]

 

Selvfølgelig er det forskjell i pris på varer på web og i butikk. Det er snakk om to adskilte butikker som konkurrerer mot hvert sitt marked, med alt dette medfører av forskjellige tilbudsvarer etc. Det bør heller ikke være nødvendig å fortelle at fysiske butikker har en god del mer utgifter enn en nettbutikk som bare sender ut varene fra et lager som kan være plassert der det er billigst. En nettbutikk kan dog ikke måle seg med en fysisk butikk når det gjelder kundebehandling og service. :no:

Lenke til kommentar
Nei, de har ikke prisgaranti. De har f.eks en fin trend med å ta mer betalt for varer i butikk enn på netshoppen. Joda, har spurt.

 

At Elkjøp på Forus er GREI med deg og gir deg prisavslag siden du fant en rimeligere vare en annen plass. Er ikke det samme som at elkjøp operer med prisgaranti. Her skal du være heldig og treffe på riktig betjening for å få prisavslag. Nevner du nettbutikk eller at det er billigere en annen plass, så får du enkelt og greit beskjed om å kjøpe varen der. De har nemlig ikke prisgaranti.

 

Såeh de reklamerer ikke med prisgaranti og har det ikke heller.

5619190[/snapback]

 

Dette er det absolutt dummeste jeg har lest siden jeg bladde i 'lysfontene' boken til ari behn og martha. Butikk er butikk. Jeg kan gi deg mange eksempler på butikker som har bedre priser enn nettbutikker - vice versa. At en selger velger å gi deg litt rabatt på en vare de har på lager for å 'ta' en kunde er deres valg.

 

Måten du skriver på hentyder rett og slett til at de overprisene varene sine i den hensikt for å gi rabatt og derfor skape inntrykk de gir kunden et godt tilbud. Nå er du usaklig.

 

Nå må vi slutte å syte over å betale for ekstra service. En butikk har lov til å ta den prisen de ønsker. Hvis du betaler 100NOK mer for en jævla mus så kunne du faen latt være å kjøpe den. Men du gjorde det ikke fordi du fikk den på stedet og du kunne dra hjem å plugge musa i.

Endret av coban
Lenke til kommentar
En nettbutikk kan dog ikke måle seg med en fysisk butikk når det gjelder kundebehandling og service.  :no:

5619826[/snapback]

 

Jeg har ennå tilgode å handle hos en nettbutikk som gir meg en dårligere opplevelse av kundebehandling og service enn min lokale Elkjøp-butikk. Og jeg har prøvd en del nettbutikker... :)

Lenke til kommentar
er mange år siden elkjøp avviklet prisgarantien sin, så nei....

5609187[/snapback]

 

Det er tøys. De har ihvertfall prisgaranti på Elkjøp på Forus, så det så.

5609290[/snapback]

 

Nei, de har ikke prisgaranti. De har f.eks en fin trend med å ta mer betalt for varer i butikk enn på netshoppen. Joda, har spurt.

 

At Elkjøp på Forus er GREI med deg og gir deg prisavslag siden du fant en rimeligere vare en annen plass. Er ikke det samme som at elkjøp operer med prisgaranti. Her skal du være heldig og treffe på riktig betjening for å få prisavslag. Nevner du nettbutikk eller at det er billigere en annen plass, så får du enkelt og greit beskjed om å kjøpe varen der. De har nemlig ikke prisgaranti.

 

Såeh de reklamerer ikke med prisgaranti og har det ikke heller.

5619190[/snapback]

Feil.

 

Elkjøp har prisgaranti og den SKAL gjennomføres. Gjelder butikker i ditt nærområde, og ikke nettbutikker. Som sagt - dette SKAL gjennomføres av butikken.

 

Det er forøvrig selvfølgelig forskjell på nett og butikk. Elkjøp skal gi deg de beste prisene lokalt der du handler, og mot tilsvarende butikker. Elkjøp.no skal gi deg de beste prisene blant nettbutikker. Derfor er det prisforskjell - tror du kostnadsnivået på nett og i butikk er helt likt kanskje? At inntjeningen kan være lik begge steder for at det skal bli gode tall på bånnlinja?

 

Så om du nevner en nettbutikk får du selvfølgelig beskjed om å kjøpe varen der om du vil ha den så billig - da en nettbutikk kan drive med et annet kostnadsnivå.

 

MEN: Nevner du en VANLIG butikk som selger varen billigere - så fikser butikken det uten problemer - så lenge du har med bevis på pris, eller det kan skaffes enkelt på andre måter.

 

Så ikke annta noe når du ikke har hele sannheten :).

 

Alastor, Elkjøp Storo :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Gjelder Elkjøps prisgaranti også på spill....Kjøpte ett spill til Playstation2 som kostet 549,- kroner og nå ser jeg at Europris har samme spill til 249,- kroner...

5608342[/snapback]

Dra til butikken med bevis på prisen fra Europris, og du får mellomlegget tilbake, så lenge det er under 30 dager siden du kjøpte spillet. Ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Feil.

 

Elkjøp har prisgaranti og den SKAL gjennomføres. Gjelder butikker i ditt nærområde, og ikke nettbutikker. Som sagt - dette SKAL gjennomføres av butikken.

 

Alastor, Elkjøp Storo :).

5621095[/snapback]

Gjeld dette alle varer du finn i Elkjøp sine butikkar? Film, headset, forbruksutstyr etc?

 

Har ingen erfaring med dette sjølv så eg veit ikkje om det er ein problemstilling, men kva gjer du om selgar seier nei?

Lenke til kommentar
Gjelder Elkjøps prisgaranti også på spill....Kjøpte ett spill til Playstation2 som kostet 549,- kroner og nå ser jeg at Europris har samme spill til 249,- kroner...

5608342[/snapback]

 

Vet ikke om Elkjøp fortsatt har prisgaranti, men uansett så er vel eneste regelen de har er at prisgarantien ikke gjelder salgsvarer.

5609301[/snapback]

Hva mener du egentlig her? Prismatching er prismatching - jeg kan ikke si "nei, sorry, de har jo varen på tilbud, så jeg kan ikke gi deg samme pris her.." :p. Det hadde jo hørtes utrolig rart ut for kunden :).

 

"Vet du hva, da får du den selvfølgelig til samme pris her" fungerer som regel bedre når det gjelder god kundebehandling.

Lenke til kommentar
En nettbutikk kan dog ikke måle seg med en fysisk butikk når det gjelder kundebehandling og service.  :no:

5619826[/snapback]

 

Jeg har ennå tilgode å handle hos en nettbutikk som gir meg en dårligere opplevelse av kundebehandling og service enn min lokale Elkjøp-butikk. Og jeg har prøvd en del nettbutikker... :)

5619946[/snapback]

 

Ja, det er jeg enig i, nettbutikker synes jeg ofte har bedre service enn "vanlige" butikker, i vanlige butikker har jeg opplevd flere ganger at de enten juger om kjøpsloven eller ikke kan den. Det har jeg tilgode å oppleve på nettbutikker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, det er jeg enig i, nettbutikker synes jeg ofte har bedre service enn "vanlige" butikker, i vanlige butikker har jeg opplevd flere ganger at de enten juger om kjøpsloven eller ikke kan den. Det har jeg tilgode å oppleve på nettbutikker.

 

AtW

5621163[/snapback]

Kjenner meg igjen her, når du møter ein selgar i person har dei lettare for å komme med løgn enn om du tar det over nettet, ingen fasti selvfølgelig, det finnes eksempler på det omvendte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...