Gå til innhold

Unge mer kritiske til innvandrere


Anbefalte innlegg

Halvparten av voldsforbrytelsene i Oslo blir begått av innvandrer (Sto i aftenposten for noen måneder siden men har ikke link nå) og ikkevestlige innvanvdere vil rett og slett ikke integreres. Når disse da bringer med seg kriminalitet og bråk så er det vell ikke en berikelse?

5593542[/snapback]

Halvparten ja. Den andre halvparten er vel nordmenn igjen. Dette er jo bare positivt, siden tidligere var det jo overtallige utenladske forbrytere.

Og det er flere ikkevestlige som integrerer seg i samfunnet enn de som ikke gjør det. Mange som lærer seg norsk, jobber hvitt og betaler skatt osv... Problemet er at de bor i "ghettoer" og holder seg mest med sine egne, derfor tror folk at de ikke integrerer seg. Hva skal til for at folk skal tro at de interegrer seg? At de går med Dhale-gensere, flytter på landet og lærer seg nynorsk?

5594949[/snapback]

 

Greit nok at det er en forbedring, men ser vi på antallet norske kontra antallet "ikke-norske" er det jo ikke akkurat positive tall. Og det at faktisk en så stor prosent av forbrytelsene utføres av mennesker med utenlandsk opprinnelse er ikke positivt for det generelle ryktet de får blant nordmenn.

Jeg er selv etnisk norsk og bor i Oslo, med mange utlendinger, som de kaller seg selv, i klassen. Noe av det jeg finner mest forkastelig blant mange av disse er at de skyver alt norskt vekk fra seg, og det er mange flere rasistiske holdninger blant disse en blant de norske. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, men når de går rundt i gjengene sine er det ikke mange som motsier disse holdningene.

 

Selv er jeg mye med både de andre etnisk norske og de som ikke er det. Føler meg nesten som en slags "brobygger" siden det generelt er at de "mørkhudete" holder seg for seg selv, mens de hvite er for seg selv. Denne utviklingen er for meg helt idiotisk og jeg er redd for at det etterhvert kan dannes rasistiske/nazistiske grupper i nærmiljøet, som besvares med utenlandske gjenger. Har diskutert dette med noen av "utlendingene" i klassen, og de jeg snakka med er også bekymret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halvparten av voldsforbrytelsene i Oslo blir begått av innvandrer (Sto i aftenposten for noen måneder siden men har ikke link nå) og ikkevestlige innvanvdere vil rett og slett ikke integreres. Når disse da bringer med seg kriminalitet og bråk så er det vell ikke en berikelse?

5593542[/snapback]

Halvparten ja. Den andre halvparten er vel nordmenn igjen. Dette er jo bare positivt, siden tidligere var det jo overtallige utenladske forbrytere.

Og det er flere ikkevestlige som integrerer seg i samfunnet enn de som ikke gjør det. Mange som lærer seg norsk, jobber hvitt og betaler skatt osv... Problemet er at de bor i "ghettoer" og holder seg mest med sine egne, derfor tror folk at de ikke integrerer seg. Hva skal til for at folk skal tro at de interegrer seg? At de går med Dhale-gensere, flytter på landet og lærer seg nynorsk?

5594949[/snapback]

Noe av det jeg finner mest forkastelig blant mange av disse er at de skyver alt norskt vekk fra seg, og det er mange flere rasistiske holdninger blant disse en blant de norske. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, men når de går rundt i gjengene sine er det ikke mange som motsier disse holdningene.

 

5595587[/snapback]

Hva skyver de vekk?

Lenke til kommentar

Grunnen til kritiske holdninger til innvandrer blant unge nordmenn, tror jeg har veldig mye med hva unge mennesker i dag møter. Når noen sier utlending, tenker de alle fleste på arabere, pakistanere eller afrikanere, ikke nødvendigvis de som er innvandret selv, men personer som er født i Norge, med utelandske foreldre. Mange må tenke seg om før de finner ut at de har venner som er "utlendinger", fordi dette er mennesker som kan oppføre seg, og fungere i et norsk samfunn.

 

Hvis jeg en lørdag finner ut at jeg vil ut på byn, for å danse og hygge meg, kan jeg banne på at det vil være mindre hyggelige stunder der jeg får skjellsord slengt etter meg, og må tåle å bli dyttet i. Jeg går alltid bare rett forbi dette, uten å i det hele tatt gidde å reagere på det. Jeg har enda ikke opplevd slik oppførsel fra "hvite mennesker", det er alltid personer med opprinnelse fra midtøsten, eller lignende. De opptrer i gjenger, og mange kan knapt norsk, eller så synes de det er utrolig tøft å snakke engelsk eller arabisk til meg. Står du ute en eller annen plass, og snakker med venner, og sier noe som kanskje kan tolkes som er skeivt ord om noe som helst (hvis du legger "godviljen" til), og dette blir hørt av en slik gjeng, eller et medlem av en slik gjeng, kan du være sikker på at du får deg en knytteneve en eller annen gang i løpet av kvelden. Hvorfor skal jeg være redd for å snakke med mine venner, eller gå rundt bygninger det er utesteder i? Det er nesten slik at det ikke burde være straff for å banke slike mennesker, skuddpremie burde heller vært innført.

Lenke til kommentar
Hva norsk skyver de vekk? Ostehøvel, ski og Dahle-gensere? Jeg ser liksom ikke helt hva som er norsk som man kan skyve fra seg i dagens samfunn.

5600746[/snapback]

 

Iflg posten til Sluffy skyver de tydeligvis fra seg normal folkeskikk.

5600916[/snapback]

Ah. Jeg er ikke spesielt stor tilhenger av det heller, så jeg legger vel ikke merke til mangelen vi har på det, og at vi skyver det vekk.

Lenke til kommentar
Hva norsk skyver de vekk? Ostehøvel, ski og Dahle-gensere? Jeg ser liksom ikke helt hva som er norsk som man kan skyve fra seg i dagens samfunn.

5600746[/snapback]

 

Iflg posten til Sluffy skyver de tydeligvis fra seg normal folkeskikk.

5600916[/snapback]

Ah. Jeg er ikke spesielt stor tilhenger av det heller, så jeg legger vel ikke merke til mangelen vi har på det, og at vi skyver det vekk.

5601382[/snapback]

Unnskyld, men dette virket noe forvirrende. Du er ikke tilhenger av normal folkeskikk? Betyr det at du er tilhenger av abnormal folkeskikk eller at du trakter etter at en mer drittsekkinspirert norm legges til grunn for mellommenneskelige relasjoner?

Lenke til kommentar
Hva norsk skyver de vekk? Ostehøvel, ski og Dahle-gensere? Jeg ser liksom ikke helt hva som er norsk som man kan skyve fra seg i dagens samfunn.

5600746[/snapback]

 

Iflg posten til Sluffy skyver de tydeligvis fra seg normal folkeskikk.

5600916[/snapback]

Ah. Jeg er ikke spesielt stor tilhenger av det heller, så jeg legger vel ikke merke til mangelen vi har på det, og at vi skyver det vekk.

5601382[/snapback]

Unnskyld, men dette virket noe forvirrende. Du er ikke tilhenger av normal folkeskikk? Betyr det at du er tilhenger av abnormal folkeskikk eller at du trakter etter at en mer drittsekkinspirert norm legges til grunn for mellommenneskelige relasjoner?

5601482[/snapback]

Tja. Med normal folkskikk tenker jeg på å ta av lue inne, reise seg for eldre på t-banen, ikke skrike, ikke bruke skjemmende ord osv...

Det er en livsstil som har vokst frem, og jeg ser ikke noe problem med det.

Lenke til kommentar
Hva norsk skyver de vekk? Ostehøvel, ski og Dahle-gensere? Jeg ser liksom ikke helt hva som er norsk som man kan skyve fra seg i dagens samfunn.

5600746[/snapback]

 

Iflg posten til Sluffy skyver de tydeligvis fra seg normal folkeskikk.

5600916[/snapback]

Ah. Jeg er ikke spesielt stor tilhenger av det heller, så jeg legger vel ikke merke til mangelen vi har på det, og at vi skyver det vekk.

5601382[/snapback]

Unnskyld, men dette virket noe forvirrende. Du er ikke tilhenger av normal folkeskikk? Betyr det at du er tilhenger av abnormal folkeskikk eller at du trakter etter at en mer drittsekkinspirert norm legges til grunn for mellommenneskelige relasjoner?

5601482[/snapback]

Tja. Med normal folkskikk tenker jeg på å ta av lue inne, reise seg for eldre på t-banen, ikke skrike, ikke bruke skjemmende ord osv...

Det er en livsstil som har vokst frem, og jeg ser ikke noe problem med det.

5603301[/snapback]

Mangel på respekt for andre og omverdenen kalles dette.

Lenke til kommentar
Hva norsk skyver de vekk? Ostehøvel, ski og Dahle-gensere? Jeg ser liksom ikke helt hva som er norsk som man kan skyve fra seg i dagens samfunn.

5600746[/snapback]

 

Iflg posten til Sluffy skyver de tydeligvis fra seg normal folkeskikk.

5600916[/snapback]

Ah. Jeg er ikke spesielt stor tilhenger av det heller, så jeg legger vel ikke merke til mangelen vi har på det, og at vi skyver det vekk.

5601382[/snapback]

Unnskyld, men dette virket noe forvirrende. Du er ikke tilhenger av normal folkeskikk? Betyr det at du er tilhenger av abnormal folkeskikk eller at du trakter etter at en mer drittsekkinspirert norm legges til grunn for mellommenneskelige relasjoner?

5601482[/snapback]

Tja. Med normal folkskikk tenker jeg på å ta av lue inne, reise seg for eldre på t-banen, ikke skrike, ikke bruke skjemmende ord osv...

Det er en livsstil som har vokst frem, og jeg ser ikke noe problem med det.

5603301[/snapback]

Mangel på respekt for andre og omverdenen kalles dette.

5603334[/snapback]

Hvorfor det egentelig? Hva skader det verden ta jeg har lue på meg inne? Hva skader det verden at jeg snakker høyt? Hva skader det verden at jeg ikke reiser meg for eldre? Det finnes alltid mange andre som like gjern kunne gjort det. Jeg sliter med dårlig kne, jeg får også vondt av å stå. Hvorfor tror du jeg sitter? Synes ikke du at det er nedtrykkelse at man kan nektes hodeplagg inne?

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Hvorfor det egentelig? Hva skader det verden ta jeg har lue på meg inne? Hva skader det verden at jeg snakker høyt? Hva skader det verden at jeg ikke reiser meg for eldre? Det finnes alltid mange andre som like gjern kunne gjort det. Jeg sliter med dårlig kne, jeg får også vondt av å stå. Hvorfor tror du jeg sitter? Synes ikke du at det er nedtrykkelse at man kan nektes hodeplagg inne?

5603468[/snapback]

 

Det er ikke luer eller eldre det er snakk om her, men f.eks. sånt:

 

"Hvis jeg en lørdag finner ut at jeg vil ut på byn, for å danse og hygge meg, kan jeg banne på at det vil være mindre hyggelige stunder der jeg får skjellsord slengt etter meg, og må tåle å bli dyttet i."

 

Hvis du ikke ser noe problem med slik atferd har skolevesenet sviktet totalt.

Lenke til kommentar
Hvorfor det egentelig? Hva skader det verden ta jeg har lue på meg inne? Hva skader det verden at jeg snakker høyt? Hva skader det verden at jeg ikke reiser meg for eldre? Det finnes alltid mange andre som like gjern kunne gjort det. Jeg sliter med dårlig kne, jeg får også vondt av å stå. Hvorfor tror du jeg sitter? Synes ikke du at det er nedtrykkelse at man kan nektes hodeplagg inne?

5603468[/snapback]

 

Det er ikke luer eller eldre det er snakk om her, men f.eks. sånt:

 

"Hvis jeg en lørdag finner ut at jeg vil ut på byn, for å danse og hygge meg, kan jeg banne på at det vil være mindre hyggelige stunder der jeg får skjellsord slengt etter meg, og må tåle å bli dyttet i."

 

Hvis du ikke ser noe problem med slik atferd har skolevesenet sviktet totalt.

5603697[/snapback]

Nevnte jeg noe sted dytting og det å slenge ord etter folk? Jeg skrev vel bruk av skjemmende ord, men det er først når folk "fortjener" det. Eventuelt ved en krangel. Man dytter ikke folk med mindre det faktisk er nødvending.

Og ja, skolesystemet har sviktet totalt på dagens ungdom.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Nevnte jeg noe sted dytting og det å slenge ord etter folk? Jeg skrev vel bruk av skjemmende ord, men det er først når folk "fortjener" det. Eventuelt ved en krangel. Man dytter ikke folk med mindre det faktisk er nødvending.

Og ja, skolesystemet har sviktet totalt på dagens ungdom.

5603747[/snapback]

 

Nei du nevnte det ikke, men det er det som nevnes i innlegget vi baserer oss på akkurat nå, når jeg introduserte ordet folkeskikk. Både foreldre og skolen må ta seg kraftig sammen på dette området.

Lenke til kommentar

Ikke veit jeg hvordan innvandrere overalt i norges land er, men jeg liker ikke mange innvandrere.

Etter et par episoder da noen invandrere hadde tenkt til å denge meg helt uten grunn, begynte jeg å misslike dem.

Etter det har jeg ikke likt de, jeg har heller ikke gjort noe for å kunne like de bedre (jeg missliker ikke alle, men mange).

og etter min mening tar vi inn for mange innvandrere her, seff trenger vi noen. De selger mye rart på lille asia mat i byen her, og på en annen butikk fikk jeg alltid kjøpt røyk før jeg ble 18. :p

Du har de som kommer til norge, prøver å få seg jobb, har kanskje en utdannelse og vil gjøre noe for å overleve har jeg ikke noe imot.

Men så har vi de som nekter å jobbe, lever på staten. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan denne politikken er, men hvis de blir tilbudt jobb og ikke tar deb, eller ikke prøver/ ikke sender søknader til bedrifter eller lignende, så kunne de enten ha blitt sendt hjem, eller mistet månedspengene/dagspengene eller hva det nå er de får.

Men hva skal vi gjøre med normennene som er akkurat likedann som ovenfor?

 

-Hvis noen ikke liker det jeg har skrevet, send meg en PM og jeg sletter det-

Lenke til kommentar
Ikke veit jeg hvordan innvandrere overalt i norges land er, men jeg liker ikke mange innvandrere.

Etter et par episoder da noen invandrere hadde tenkt til å denge meg helt uten grunn, begynte jeg å misslike dem.

Etter det har jeg ikke likt de, jeg har heller ikke gjort noe for å kunne like de bedre (jeg missliker ikke alle, men mange).

og etter min mening tar vi inn for mange innvandrere her, seff trenger vi noen. De selger mye rart på lille asia mat i byen her, og på en annen butikk fikk jeg alltid kjøpt røyk før jeg ble 18. :p

Du har de som kommer til norge, prøver å få seg jobb, har kanskje en utdannelse og vil gjøre noe for å overleve har jeg ikke noe imot.

Men så har vi de som nekter å jobbe, lever på staten. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan denne politikken er, men hvis de blir tilbudt jobb og ikke tar deb, eller ikke prøver/ ikke sender søknader til bedrifter eller lignende, så kunne de enten ha blitt sendt hjem, eller mistet månedspengene/dagspengene eller hva det nå er de får.

Men hva skal vi gjøre med normennene som er akkurat likedann som ovenfor?

 

-Hvis noen ikke liker det jeg har skrevet, send meg en PM og jeg sletter det-

5605336[/snapback]

Hva skjedde med ytringsfriheten? :p

Lenke til kommentar
Hva skjedde med ytringsfriheten? :p

5605780[/snapback]

 

Noen rare mennesker kledd i laken stjal den. Darn. :p

5605788[/snapback]

Virker slik når han må beklage og fjerne deler av innlegget hvis noen ikke liker det.

5606511[/snapback]

 

Ytringsfriheten går ut på, som en på forumet her sa, å si meninger andre ikke liker.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...