Gå til innhold

TES: Hva irriterte deg med Morrowind?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Bitex nevner er et godt eksempel på at realisme ikke alltid er en fordel i spill. Man MÅ man forenkle en del ting i spill for at folk skal gidde å spille.

 

Skal man fjerne helseindikatoren på fiendene, må man samtidig sørge for at fiendene på andre måter viser omtrent hvor skadde de er, i form av at de blir blodige, at de begynner å sjangle, at de beveger seg tregere, etc.

 

Men uten helseindikatoren i Morrowind fikk man jo så vidt jeg vet INGEN indikasjon på dette punktet, siden fiendene så like ut uansett hvor skadde de var, noe som verken er realistisk eller noen fordel gameplaymessig sett.

Lenke til kommentar
Fatter ingenting av byen Vivec :S

 

Skall finne en bok selger men han finst ikkje..

 

Finner bare en nede, men det er ikkje han.

 

noen som vet kor han er??

5679829[/snapback]

Hvis det er en Argonian du skal eskortere til bokselgeren, så er jeg ganske sikker på at det er i samme etasje. Et tips er å først gjøre deg litt kjent med Vivec, så går alt mye bedre. Byen er bygget opp slik at interiørene er helt like, med tanke på ganger, dører etc. Gjør du deg kjent i én canton, så vet du hvilke dører som finnes i de andre. Tror jeg da.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Hovedsaklig....

 

1. At det var "for stort".

Store områder å utforske er kult, problemet var bare at det var minimalt å utforske i Morrowind. Alt var så øde.

 

2. Ingen voice-over.

Dette var jo ikke irriterende, men mer "irriterende". Ikke akkurat et minus, men det ville garantert vært et pluss med voice-over, slik som i Gothic 2.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg slutta å spille morrowind var at det var så utrolig kjipt å leite etter neste quest... Fikk liksom vite i journalen at det ligger NW for en by, så ender det med at jeg leiter i 2 timer uten hell, da er jeg drita lei og avslutter.

Og sånn gidder jeg ikke holde på, så gleder meg veldig til forenklet quest løping i Oblivion :thumbsup:

 

 

Edit: Og VINTER. Skikkelig vinter og furuskog som pent sagt over!

Endret av bte
Lenke til kommentar

Med henhold til "for stort" "alt for vanskelig".... det hadde vært mer kjedelig om du nesten ikke trengte og gjøre noe og alt løste seg av seg selv....litt av vitsen er jo og jobbe litt..lete litt...gjøre noe for og opnå sine mål....ikke gi opp....hvis man ikke liker utfordringer i et spill....kan man jo heller lage et spill som spiller seg selv....

også referert til som film..... :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg håper forøvrig at Oblivion blir like "øde" som Morrowind. Å snuble over et shrine eller en dungeon bak hver eneste busk ødelegger litt av gleden av å finne noe. Ting blir på en måte mindre når det er for mye på et avgrenset område. Verden er jo litt øde.

Lenke til kommentar
Jeg håper forøvrig at Oblivion blir like "øde" som Morrowind. Å snuble over et shrine eller en dungeon bak hver eneste busk ødelegger litt av gleden av å finne noe. Ting blir på en måte mindre når det er for mye på et avgrenset område. Verden er jo litt øde.

5683397[/snapback]

 

Det finnes mellomting mellom huler annenhver meter man går og _INGEN TING_ i det hele tatt i en mils omkrets. Jeg tenker ikke på at det skal være ting å finne overalt. Jeg tenker på at spillet kan være litt frodig her og der (vi vet jo alle at Oblivion blir sånn).

Lenke til kommentar

MeTa][iC kom meg i forkjøpet gitt, men jeg poster min post likevel:

 

Greit nok at det godt kan være øde i den forstand at det ikke dukker opp et shrine bak hver busk og slikt, men terrenget trenger ikke se ut som en livløs ørken mesteparten av tiden av den grunn (slik det dessverre artet seg i Morrowind). De kunne i såfall funnet på noe for å gjøre det mer interessant, som f.eks. å ha med flere dyrearter og slikt, og kanskje flere kule naturfenomener eller noe i den duren også. Mer variasjon for å gjøre ørkenen LITT mer interessant, enkelt og greit. :)

 

Spillutviklerne kan alltids unnskylde seg med at verdenen SKAL være slik, men da får de i såfall tåle å høre at folk misliker den delen av spillet også.

 

Når det gjelder Oblivion, så skal det bli spennende å se hva de gjør ut av det. Det ser i allefall ut til at naturen kommer til å bli litt mindre trist enn det vi så i Morrowind om ikke annet, så får vi håpe at det ikke blir til at man til stadighet snubler over shrines og dungeons uansett hvor man beveger seg. :p

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...