Gå til innhold

Bytte fra Radeon til Geforce. Reinstall Windows?


Bytex

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har fått masse stygge artifacts ved jevne mellomrom med mitt hundgamle ATI Radeon 9800 PRO kort (minst 3 år gammelt nå)..så det er kanskje på tide med en utskiftning.

Prøvde ATITool (som er en overklokkingsting), og der gikk den helt i stå etter få sekunder med testing etter artifacts (spøy ut artifacts over HELE skjermen), og jeg fikk en boks med

 

"Could not compare images. If you are running the debug version of directx please switch. If not, report this error" Selvsagt kjører jeg DirectX9.0c fullversjon.

 

Prøvde å oppgradere til Omega driver 6.1 uten at det hjalpl. Avogtil er de helt borte, av og til er det tykke loddrette striper over hele skjermen.

Har sjekket at vifta på Radeon går rundt.

 

Det jeg rett og slett lurer på er, når man river ut et ATI-kort og bytter med Geforce-kort..vil ikke masse greier henge og kræsje under boot da? Sånn jeg husket det fra mange år tilbake (hadde geforce ti4200 engang) måtte jeg reinstallere hele Windows fordi det bare hang seg med det nye kortet inni. Dette fordi windows ble forvirret når det prøvde å loade alle ATI-driverne, med et Geforce i maskinen, ble jeg fortalt.

 

Er ikke spesiellt keen på å reinstalle hele systemet mitt nå (har MANGE programmer inne)..så..vet dere?

 

Dette kortet fikk gode skussmål av brukere:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307193&cks=PLS

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger med et skjermbilde jeg tok for litt siden (nå er alle borte igjen, men det er noe dritt rundt muspekern hele tida)

 

På tide å bytte kort tror jeg. Har aldri sett en artifact før men dette er jo uutholdelig.

WOW funker fint i noen minutter så blir det bare kaos med grafikken.

 

Kan også legge til at jeg kjører Dualboot system med 2 separate harddisker med windows på (en for spill, en rein disk for audioapps), og artifactene popper opp etter få sekunder i den andre booten også.

post-11520-1139126482_thumb.jpg

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Hadde samme kortet som ditt, med samme problemene.....

Nå har kortet vandret de evige jaktmarker..... kjøpte et Aopen 6600GT i stedet...

5554163[/snapback]

 

Da må jeg gjenta spørsmålet mitt fra lengre opp, måtte du reinstallere windows når du byttet ut ATI mot Geforce-kort i PC'n? Eller holdt det med en Driver Cleaner uninstall og så shutdown?

Lenke til kommentar

Jeg hadde et X800 nå like før jul som døde.

Så jeg satte i et gammelt GF2 MX400 og brukte driver cleaner, la inn drivere til GeForce.

Men så fikk jeg tak i et Radeon 7000 siden GF2-kortet ikke var mitt (lånte det midlertidig), så da var det inn med Radeon og fjerne GeForce-driverene med driver cleaner og legge inn Catalyst igjen.

Alt gjort på en og samme installasjon av Windows.

 

Har ikke opplevet noe som helst problemer med det.

Lenke til kommentar

Driver Cleaner holder i massevis.

Ville kanskje byttet til de siste offisielle driverne fra ATI (vent en stund etter de er lansert) og så oppdatert driver cleaner.

Prøv å først kjøre DC, så starte maskinen på nytt, og se til at det er windows drivere (det står ingen info om skjerm/gpu i egenskaper for skjerm)

Så byttet kort, og så installert nVidia drivere.

 

Skulle funke det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...