Gå til innhold

Noen som har prøvd Dungeons&Dragons Online Beta?


Anbefalte innlegg

Tror ikke spillet i seg selv er dårligt, det er bare ikke noe som fenger meg, og er et klassisk mmorpg(noe som kan være negativt og positivt) Er både greit og kipt med få lvler, slipper lvl up stresset kanskje, men det er jo kjekt å lære seg nye ting osv når man stiger lvl litt ofte. Nei jeg skal forsette å spille, MÅ LIKE DET TIL SLUTT :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke for sikkert hva som er max level. Men for de som klager over levels. Eberron (Campaign settingen hvor dette spillet tar plass) er en low-level campaign setting, det er YTTERST får NPC's over level 10 i verdenen, i motsetning til Forgotten Realms (Hvor Baldurs Gate osv tar plass) hvor man har NPC på level 30-40.

 

NPC = Non-player character.

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar

Dette spiller er veldig underholdene etter lvl 1, det flotte med få lvler er at man faktisk føler at man går opp i lvl i motsettning til en rekke andre mmos hvor du kan være lvl 20-25 og spellene er bare blitt litt forbedret ikke noe nytt.

 

Noen som spiller på Lyrandar og føler for å spille med en lvl 2 barbar?

Lenke til kommentar

Spilte det litt igår og har fortsatt til gode å skaffe meg noen solide meninger om spillet. Det var et intressant control scheme, og jeg satt pris på det at jeg kan ha konstant mouselook, ettersom det er noe jeg har savnet litt i mmorpger.

 

Men, grafikken var snesen, og character generation var bra. Det skal sies at trådstarter enten er veldig forvirret eller hadde dårlig tid, for å hevde at character generation var dårligere enn WoWs på det utseendemessige plan er tilnærmet provoserende. Det stemmer aldeles ikke, og jeg er ikke noe fanboy av spillet, men det er _ikke_ vanskelig å se hvordan man forandrer facial features, hårfarge, etc.

 

Men, det sier vel litt når du kaller en halfling for en "hobbit". Veldig bra prestasjon.

 

Edit: La meg utdype. Jeg nerder kanskje ut nå, men verken i Forgotten Realms eller Dragonlance er det noe som heter hobbit-- det finnes nok bare Halflings(FR) og Kender(DL). Eller, som norske oversettelser av FR-bøker sier "Halvinger."

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar

Hobbit og Halfinger har alltid vært det samme. Jess jeg vet at halfinger i forgotten realms er ganske ulike hobbiter i feks lotr og warhammer. Men det rettferdigjør likevel ikke hvordan disse ser ut. Jeg har lest en del på forumet til spillet og spillet har fått masse kritikk på utseende mulighetene. Når ansiktet til 4raser er like, og det ikke går an og forandre på dette utenom hår, arr, hudfarge og slike ting holder det ikke mål. Jo visst hjelper dette, men det er ikke veldig mange mulige frisyrer du kan velge heller. Wow har i det minste ulike ansikter, med ulike utrykk. Hvor kult er det og spille en dverg som har samme ansikt som en alv? Nei det er tydeligt at akkurat dette er lite viktig hos deg, men det er veldig viktig hos meg. For i et spill der mange 100 ja 1000 spiller, da vil jeg gjerne være litt ulike hver 5 HALVING som jeg møter. Jeg savner også høyde og vekt. Men D&D har ikke flere valgmuligheter en wow på det utseende messige plan. Det er ikke min mening, men fakta. De har ca like mange, men mangelen på forskjellige ansikt trekker D&D lenger ned.

Lenke til kommentar
Men det rettferdigjør likevel ikke hvordan disse ser ut.

 

Feil. Halflingene i DDO ser ut som små alver, akkurat som halflings skal gjøre i D&D. Om du blar opp i en Player's guide, Monster's manual, eller lignende, vil du se en slående likhet mellom DDO og papirversjonen.

 

Og, for det andre. Jeg er fortsatt uenig i at alle ser likedan ut, så jeg gikk inn i character generator, og brukte randomize fire ganger på en human male, og jeg synes ikke resultanene ble "helt like"

 

ex1.jpg

 

Så randomizet jeg en dverg, for så å randomize en av halvingene du er så glad i, og, overraskelse; de så ikke veldig like ut de heller!

Ex2.jpg

Lenke til kommentar

Jeg spiller pen and paper d&d jeg vet. Joda håret arr osv gjør at personen kan se annerledes ut. Men du har kanskje ikke fått med deg hva problemet er, i utgangs punktet er ansiktene HELT identiske. Det som gjør de litt forskjellige er at dvergen er bredere osv. Avelene og hobbiten ser helt horrible ut, ser ikke pene og grasiøse i det hele ut. Å jeg begriper ikke hvorfor du mener jeg har feil, viss jeg synes det er en mangel i spillet, så får du pokker meg ta å akkseptere det.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Kan noen gi link til hvor jeg kan laste ned og hvor jeg får account/nøkkel? Og om det ikke er mulig å få tak i nøkkel lenger, kan jeg, om det er muli, få med en person her på forumet som ikke likte dette spillet? Vil virkelig teste dette, er jo fan av mange av spillene som er basert på DD.

Lenke til kommentar

Tror det finnes en link på hjemmesiden deres. Ellers kan du nok laste ned spillet fra www.fileplanet.com, hvertfall det jeg gjorde. Viss det så ikke skulle være mer nøkler igjen, så kan du alltid få låne min konto :)

 

Btw dette spillet selges relativt billigt her: http://www.games199.com/index.php?SCREEN=item&item=40033. Her kan det førehåndsbestilles.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Syntes dette spillet krevde mye mer av deg som en spiller, hardere utfordringer, mer virkelig osv. Combatsystemet var mye mer ekte enn andre MMO og det kreves litt mer skills for å beherske alt sammen. Hvertfall som ranger og rogue. Block var jo en ny fin ting.

 

Slik som jeg har skjønt det har ikke spillet mer enn 10 (?) levler, og 5 ranks pr level så i alt 50 levler om man skulle kunne regne det normalt ? Å stige i level var ikke akkurat noen enkel oppgave.

 

Damage systemet har jeg ikke satt meg helt inn i men slik jeg forstår har det noe med rolls og gjøre. Er litt uvandt å gjøre fra 0 til 50 damage på et monster. Men spillet fanget virkelig min interesse hvor vanskelighetsgraden steg horribelt fort.

 

Custimazation systemet og var ganske godt. Mye bedre enn det meste jeg har prøvd. Var temmelig likt NWN til tider. Man får en base stat + tilleggsstat man kan legge på der man vil.

 

Rett meg opp hvis jeg tar ille feil, men jeg har ikke prøvd spillet så mye enda.

Lenke til kommentar

Ja tror tumble og block krever litt mer av spilleren, og gjør ting litt mer avansert en bare trykk gjentatt ganger på en viss attack ability. Men har lest en del om at tumble og block enda har masse bugs og at det ikke fungerer optimalt, og at det nesten er unødvendig og gjøre det. Men rekner med at dette er noe som blir rettet på etterhvert. Disse tingene er sikkert posetive for noen, men får sånn ekkel adventure spill feeling av det, som jeg ikke liker...enda, men har bestemt meg for å like spillet uansett!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg er rimelig fornøyd så langt. Noen av questa få rman jo skikkelig dungeon crawl-feel av (dephts of darkness, discord, doom og dispair f.ex) Men jeg tror fortsatt at lvlene blir litt skrantne etterhvert. Jeg har ikke spilt så nn kjempemye så langt og er straks på lvl 3, så 10 lvler blir nok litt lite.

 

Kan alle poste opp hva de heter og på hvilke realms dere spiller på?

 

Jeg spiller for øyeblikket en halfling wizard ved navn Yog Sothoth på det realmet med et navn på "B". I kveld skal det games!

Lenke til kommentar

Jeg spiller på Boldrei og er snart lv 3 ranger ved navn Fnix. Har hørt det skal være 30 lv'er ingame. Jeg har så vidt rørt overflaten på dette spillet og det fanget ganske mye av min interesse men jeg lurer på hvordan det blir i end-game. Ser ikke mye vitsen i guilds når man ikke har noen form for PvP system og det ser det ikke ut til at det blir heller.

 

Quests er alt i dette spillet og her er det ganske varierte forhold. Men jeg liker ikke helt mangelen på skills for melee / ranger units. Derimot, spells ser det ut til å være nok av for spellcasters.

 

Og ellers så virker det som litt lite informasjon noe jeg heller ikke liker.

 

Ellers så gir spillet litt GW følelse ved mange quests men den blir igjen eliminert når man kommer til stedene hvor mange players holder seg selv om det er distrikter.

 

Jeg liker taverns konseptet hvor du må til et sted får å heale deg opp etter et quest. Kan være irriterende enkelte ganger men syntes det er fint for å være sosial.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp forhåndsbestillt spillet, har fått sånn pre-start key og greier, men før jeg lager meg character og sånnt tenkte jeg at det ville vært morro å kanskje spillt med andre her på forumet. jeg har tenkt å lage ett guild så hvis noen vil joine meg er det bare å sende meg en pm her på forumet. Skal også lage en tråd angende rekrutering til guildet på guild/rekruterings forumet

 

btw. hvis noen henger på quakenet kom innom #ddo.no :D

 

Btw dette spillet selges relativt billigt her: http://www.games199.com/index.php?SCREEN=item&item=40033. Her kan det førehåndsbestilles.

5573198[/snapback]

På play.com selges det for 299kr elns (fri porto) pluss at dette er en ordentlig preorder der du får noen items pluss at du får en tjyvstart i forhold til andre.

 

 

Slik som jeg har skjønt det har ikke spillet mer enn 10 (?) levler, og 5 ranks pr level så i alt 50 levler om man skulle kunne regne det normalt ? Å stige i level var ikke akkurat noen enkel oppgave.

5582144[/snapback]

 

Det er 10 lvl`er ved launch, så utvider dem til 12 lvls etter en måned eller 2 tror jeg... også skal de ende opp med max lvl 20. Dette er vell for å forhindre at folk blir lvl 20 i kanonfart i forhold til andre spillere.

Endret av ZubZeroo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...