Gå til innhold

GeForce 7800 GS lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3000 kr for å oppgradere mitt gamle AGP system med denne bastarden, minus de 25 kr i tomflasker jeg får for 9800Pro'et som sitter der nå... :hmm:

 

Tror ikke man skal forvente at hverken Ati eller nvidia gjør noe særlig for å holde liv i en gammel teknologi. I hvert fall ikke overfor entusiastsegmentet, hvor brukerne forlengst har oppgradert til PCI-e/SLI og derfor er lite interessert i hi-end AGP-kort.

Lenke til kommentar
Må legge til at det mens i HW.no sin artikkel står 440/1,1ghz, står det i testen det er linkjet til hos bjorn3d at xfx sitt kort kommer med 440/1,3ghz.  og 16 pipelines ikke 20.

 

Og roger_99, hvis du leser litt flere tester finner du nok ut noe annet.  Er riktig nok ikke i alle spill det yter særlig bedre, mens andre der igjen yter det markant bedre.

 

og

As you can see, the XFX 7800 GS easily outperforms the BFG 6800 Ultra OC it was compared to. This means that it would be a worthwhile upgrade for anyone with a 6800 GT or even a 6800 Ultra. We also saw it compare very well against an XFX 7800 GT and Athlon 64 3800+.

 

So if you want to stay with your AGP system but want a better card, I see no reason to look any farther than the XFX 7800 GS. It should handle your gaming just fine.

5540305[/snapback]

 

Fra Anandtechs test:

Even though the X850 XTPE is generally faster than the new NVIDIA part, the price tag is little steeper as well at about $400. This leaves ATI holding onto a claim for the fastest AGP solution out there, but the feature set of the 7 series part is a bit more refined than that of the venerable X850.

 

Capice?

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
Capice?

nevvah :tease:

 

nvidia dominerer i doom/quake osv. har støtte for nye teknologier og 7800gs klokker veldig bra iflg tester. I tillegg til at kortet er av nyere generasjon med nyere funksjoner implementert, tor er også potensialet for driverforbedringer større.

 

Men hadde vært kult om ATI kom med et svar på agp fronten.

 

Men det irriterer meg at de ikke kunne kjørt løpet fullt ut og gitt oss et kort på linje med GT :mad:

 

Tror ikke jeg gidder å kjøpe det med en gang til denne prisen nei.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg glad ass! :)

Da kan jeg ha hovedkortet mitt en stund til, og oppgradere når Sempron64 kommer med dual core.

 

Edit: Tenkt meg litt om, og synes ikke det er verdt å oppgradere, har et 6800LE nå som scorer over 5000 i 3dmark05. Holder ut med det en stund til.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

Ser ut som kortene klokker som f***

 

As many of you already suspect, this card is begging to be overclocked. We easily moved the clock up over 100MHz beyond BFGTech’s already overclocked 400MHz core. The RAM was a bit stingier, but did allow for what is surely a nice bump.

 

- [H]ard|OCP klokket demmes til 504/1450 på stock...

- Tech Report klokket 496/1430 på stock...

- FiringSquad klokket 495/1410 på stock...

 

Høres ut som dette kan bli en spennende brikke å klokke ja, med litt sikkelig kjøling! :) Ellers ligger strømforbruket faktisk under det 6800GS bruker... ;)

Lenke til kommentar

Gledelig nyhet dette! Lurer på om ATI kommer til å svare med noe ennå bedre. Venter i spenning. Hvor lang tid tar det før prisfallet stagnerer litt for nye produkter? Og hvor lang tid tar det vanligvis før vi får se litt prisfall på et slikt produkt som monner littegrann?

Lenke til kommentar

Perfekt timing med at jeg for et par dager siden bestemte meg for å ikke oppdatere noe i maskinen på minst et år. Der sparte jeg 2500,-

 

Forøvrig virker det som et greit kort til en overkommelig pris... hvertfall mye lettere å svelge enn 6800GS AGP som jeg personlig syntes var et feigt spark mot oss som sitter på AGP systemer uten mulighet for oppdatering. Dersom prisen virkelig blir 2500,- og ikke 3000,- og overklokkingen blir god er nok dette siste brukbare kort for AGP.

Lenke til kommentar

en ting jeg stussa over i artikkelen var den oppgitte hastigheten på 7800GT. dere skreiv 430/1100, men jeg er rimelig sikker på at det er 400/1000. spesielt siden mitt XFX kort er overklokka fra XFX og da ligger det på 450/1050.

 

så med mindre det har skjedd noe spesielt i det siste som jeg ikke har fått med meg, så tror jeg dere tar feil der.

 

ellers så er det jo bra at det fremdeles kommer high end agp kort, selv om de kanskje koster for mye

Lenke til kommentar
Ser ut som kortene klokker som f***

 

- [H]ard|OCP klokket demmes til 504/1450 på stock...

- Tech Report klokket 496/1430 på stock...

- FiringSquad klokket 495/1410 på stock...

 

 

5540865[/snapback]

 

Ja, dette virker som det nye GeForce3 Ti200. Jeg tok mitt fra 175/400 til 260/550 husker jeg. Vel, jeg har det jo fortsatt, men bruker det ikke akkurat nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...