Gå til innhold

Bredformat fra Nec


Anbefalte innlegg

Har også en 37" Dell LCD TV med oppløsning 1366 x 768. Den oppløsningen holder mer enn nok på 3-4 meters avstand for en 37". Skulle gjerne hatt en 50-60 tommer TV og da burde den nok hatt høyere oppløsning.

5544218[/snapback]

Er du fornøyd med denne? Sniffer rundt på 37", og Dell er det mest lovende jeg har sett i prisklassen under 20K (vel, jeg kan leve uten sjokolade og cola et par uker for å dekke opp det over 20K Dell-en koster :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til enden: Jeg lurer på hvorfor oppløsningen er så lav på TV-skjermer kontra PC-skjermer. Hvis en kaller punktene på skjermen for celler, så må de vel benytte mange celler til samme punktet kanskje hvis panelene i utgangspunktet er veldig like sånn "oppløsningsmessig"!? Det vil vel si at TV-skjermene har enda høyere potensialet enn de utnytter med styringselektronikken i dag, eller? Kanskje de bruker de panelene som har en del døde piksler til TV-skjerm da? Er døde piksler like sjenerende på TV-skjermer?

5543756[/snapback]

Jeg tror nok at en piksel på en TV er likeverdig en piksel på en PC-skjerm, uten at jeg vil garantere dette. Grunnen til at man bruker lav oppløsning på TV-er er nok todelt.

5544094[/snapback]

Har lest et sted at en pikslene på TV'er er runde og på PC-skjermer er de firkantede.

Jeg kan desverre ikke huske hvor jeg leste dette, ellers så kunne jeg kommet med en link.

Lenke til kommentar
Har lest et sted at en pikslene på TV'er er runde og på PC-skjermer er de firkantede. Jeg kan desverre ikke huske hvor jeg leste dette, ellers så kunne jeg kommet med en link.

5544660[/snapback]

Du tenker sikkert på CRT-TV'er. Da kan det sikkert stemme til en viss grad siden det ikke er dedikerte pixler, men ganske diffuse "dotter" som delvis overlapper hverandre. På LCD-TV'er er pixlene kvadratiske akkurat som på LCD-skjermer til PC. På plasma derimot kan det variere. Der kan pixlene være enten kvadratiske eller rektangulære. F.eks kan en plasma-skjerm ha 1024x1024 ekte oppløsning selv om den er i 16:9-format.

Lenke til kommentar
Har også en 37" Dell LCD TV med oppløsning 1366 x 768. Den oppløsningen holder mer enn nok på 3-4 meters avstand for en 37". Skulle gjerne hatt en 50-60 tommer TV og da burde den nok hatt høyere oppløsning.

5544218[/snapback]

Er du fornøyd med denne? Sniffer rundt på 37", og Dell er det mest lovende jeg har sett i prisklassen under 20K (vel, jeg kan leve uten sjokolade og cola et par uker for å dekke opp det over 20K Dell-en koster :) )

5544530[/snapback]

 

Ja, jeg er knallfornøyd med Dell 37" LCD TV'en. Utmerket PC kompatibilitet. Noe som ikke Samsung, Philips, Sony og en del andre har problemer med.

Lenke til kommentar
Men er ikke 1366x768 litt for kjipt til PC-oppløsning? Særlig på så store skjermer som 37". Til mog med til film er det jo litt svakt at den må skalere både HD-filmer på 720P og 1080i/p.

 

Nei, 1366 x 768 er faktisk ikke kjipt på en 37". Husk at dersom du skal benytte TV'en til å sufre på etc. må du også kunne lese hva som står på skjermen på en fornuftig avstand. På min 37" er det greit å lese på opp til ca 3+ meters avstand. Dersom den hadde hatt høyere oppløsning, så måtte du kanskje sitte nærmere enn 2+ meter for å kunne lese.

Lenke til kommentar
Men er ikke 1366x768 litt for kjipt til PC-oppløsning? Særlig på så store skjermer som 37". Til mog med til film er det jo litt svakt at den må skalere både HD-filmer på 720P og 1080i/p.

 

Nei, 1366 x 768 er faktisk ikke kjipt på en 37". Husk at dersom du skal benytte TV'en til å sufre på etc. må du også kunne lese hva som står på skjermen på en fornuftig avstand. På min 37" er det greit å lese på opp til ca 3+ meters avstand. Dersom den hadde hatt høyere oppløsning, så måtte du kanskje sitte nærmere enn 2+ meter for å kunne lese.

5546223[/snapback]

 

Da er de vel bare å forstørre skriften og eller bildene? Strengt tatt burde aldri "for høy oppløsning" være et problem.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men er ikke 1366x768 litt for kjipt til PC-oppløsning? Særlig på så store skjermer som 37". Til mog med til film er det jo litt svakt at den må skalere både HD-filmer på 720P og 1080i/p.

 

Nei, 1366 x 768 er faktisk ikke kjipt på en 37". Husk at dersom du skal benytte TV'en til å sufre på etc. må du også kunne lese hva som står på skjermen på en fornuftig avstand. På min 37" er det greit å lese på opp til ca 3+ meters avstand. Dersom den hadde hatt høyere oppløsning, så måtte du kanskje sitte nærmere enn 2+ meter for å kunne lese.

5546223[/snapback]

 

Da er de vel bare å forstørre skriften og eller bildene? Strengt tatt burde aldri "for høy oppløsning" være et problem.

5546267[/snapback]

 

Det er ikke alle web siter etc. som respekterer at du ønsker større fonter etc. Dette skal visstnok være bedre i Windows Vista.

Lenke til kommentar
Men er ikke 1366x768 litt for kjipt til PC-oppløsning? Særlig på så store skjermer som 37". Til mog med til film er det jo litt svakt at den må skalere både HD-filmer på 720P og 1080i/p.

 

Nei, 1366 x 768 er faktisk ikke kjipt på en 37". Husk at dersom du skal benytte TV'en til å sufre på etc. må du også kunne lese hva som står på skjermen på en fornuftig avstand. På min 37" er det greit å lese på opp til ca 3+ meters avstand. Dersom den hadde hatt høyere oppløsning, så måtte du kanskje sitte nærmere enn 2+ meter for å kunne lese.

5546223[/snapback]

 

Da er de vel bare å forstørre skriften og eller bildene? Strengt tatt burde aldri "for høy oppløsning" være et problem.

5546267[/snapback]

 

Det er ikke alle web siter etc. som respekterer at du ønsker større fonter etc. Dette skal visstnok være bedre i Windows Vista.

5546289[/snapback]

 

Hehe, du får bruke opera da :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...