Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd PC som ikke starter!


Anbefalte innlegg

Kan muligens være de avstands-skruene på kabinettet der du fester HK. Sjedd med meg før, irriterende ting. Hva som blir skadet kan variere fra HK til HK, men hoss meg døde hele HK

5565304[/snapback]

HK fungerer jo fremdeles (håper jeg for all del da, har ikke testet med den andre strømforsyningen enda, men skjedde ikke no galt med det med den forrige strømforsyningen som ikke funka).. hvordan kan disse ha noe med det å gjøre? Det er ikke sånne plast dingser, er kobber tror jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var etter at han kobla ut alle viftene sine. Watten tells ikke stort, bare den er over 450. Det som er viktig er at den har minst 30A på en 12V linje eller minimum 36A (sammenlagt) på 2 12V linjer.

 

Selve kortet bruker ikke 30A, men med alle de andre delene så funker det best da.

Lenke til kommentar

Jeg har den nå, funker ikke. Hvis den funker hos deg så er nok problemet mitt noe annet enn PSU'en. Enermax Liberty 620 Watt skal holde, men den koster jo flesk. Jeg har spurt de på Sapphire forumene om den på microplex holder. Den har fire 12V linjer med 20A på hver, med en max på 52.5A.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
Får viftene en "kick" start? sann at de beveger seg men gir opp på en måte? er det 20 eller 24 pins strømkontakt til hovedkortet?

5572864[/snapback]

Ingenting skjedde i det hele tatt med thermaltaken (680W).. Men når jeg prøvde å koble til 3 ekstravifter med den gamle stømforsyningen (460W) så starta alle viftene, men prosessorvifta stoppet etter etpar sekunder. De andre fortsatte som normalt. Så da koblet jeg bare ut de ekstra viftene, kjører med bare den nødvendige nå til jeg får hiperen (hk, ram, cpu, gpu og en raptor disk)

 

edit: 24-pins strømkontakt pluss en 8pins på hk..

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar

Er du sikker pA at bAde HK og strOmforsyning er ATX?

 

jeg ogsA hadde et problem med at dataen ikke startet, jeg bestilte nutt HK og CPU... sA ville ikke den starte da heller men det var fordi jeg ikke hadde koblet til begge strOmkablene til hovedkortet.. sA kom det opp enda en feil men jeg fikk i hvertfall startet pc'n og kommet til BIOS denne gangen, men feilen her var at jeg hadde koblet S-ATA portene feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...