Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd PC som ikke starter!


Anbefalte innlegg

Akkurat dette jeg håpet ikke skulle skje.. Den nybygde PCn starter ikke å jeg aner ikke hvorfor... Se specs i signatur... Sitter på den bærbare nå og mekker tråd i håp om at noen kan ha noen tips på hva det er...

 

Skjedde først en gang, men da fant jeg ut at jeg hadde glemt å koble til en 8-pins kontakt :blush: Satte så i den og prøvde igjen.. men den starter fremdeles ikke. Har prøvd å starte med en rambrikke, og prøvde å bytte om på ram brikkene. Har også koblet til en ekstra 4-pins størmkontakt. Manualen anbefaler den hvis man har to skjermkort, men det har ikke jeg. Skjedde ingenting da jeg koblet til denne. Jeg har koblet til power-knappen, bytta om på den to pins connectoren, men ingenting skjedde.

 

Håper for all del ikke noe er defekt... Kan det være noe jeg har glemt? Håper på noen svar hvertfall :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kansje du har satt Ram brikkene i feil port ?

5526118[/snapback]

Nope, har sett i manualen, og de er kolet i slot 1 og 2, channel A.

 

hvordan starter den ikke? skjer det ingenting når du trykker power on? isåfall bør du først sjekke "system panel connectors", der du kobler Power ON (etc.) ledningen til hovedkortet. nederst til høyre på hovedkortet som regel

5526124[/snapback]

Det skjer absolutt ingenting. Har prøvd å koble til system panel connectors, begge veier, og hovedkortet har power on/reset switch innebygd. Skjer absulott ingenting når jeg trykker.. Det er lys på hovedkortet.. men ingenting skjer...

Lenke til kommentar

Ja da fant jeg svaret... Det var stømforsyningen som var defekt.

 

Fikk starta den med den andre på 460W, men den er pittelitt for svak.. Prøvde først med 1 sata disk, 1 dvdrom, cpu, gpu, ram og viftestyring med 2 vifter. Det funka ikke. Kobla ut viftene og viftestyringen, og vips så var den igang! Sitter å installerer windows nå! Så da er det vel å sende inn strømforsyningen å få en ny.. men så lenge alt funker så er det digg!

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar

ARGH! Da sitter jeg her med AKKURAT samme feilen som sist gang! Jeg blir så irritert.... Akkurat samme skjer, den reagerer ikke i det hele tatt... Så da lurer jeg på.. kan det virkelig være strømforsyningen som er defekt? En kamerat av meg foreslo at kanskje hovedkortet (DFI LanParty UT CF-DR) som er "allergisk" mot Thermaltake srømforsyningen? Hørtes kanskje rart ut, men det hadde skjedd han før... Men så er det jo rart at den gamle strømforsyningen (Thermaltake 460W) funker bra.

 

En annen ting.. Det er 2 LED's som lyser når strømforsyningsknappen er skrudd på, det ene er Standby Power Led (lights when system is in standby mode) og det andre er DRAM Power LED (lights when the systems power is on). DRAM lyet lyser når knappen er skrudd på, det gjorde den IKKE med den andre strømforsyningen, og da funket et med en gang.. Prøvde å ta ut rammen, men startet ikke da heller. Er det noe jeg kan gjøre med strømforsyningen for å få den til å funke? Noe jeg kan gjøre i det hele tatt? :cry: Tror dere det kan ha noe med DFI hovedkortet mitt å gjøre?

 

Vurderer å sende dritten tilbake på angrerett og kjøpe en seasonic eller tagan isteden... :roll:

Lenke til kommentar

Hovedkortet er ikke defekt, det funker med den andre strømforsyningen. Som sagt, testa den nye på det gamle hovedkortet, og den starta..

 

Prøvde nå å sette i 4-pins strømkontakt (i tillegg til vanlig 24-pins) isteden for 8-pins, men samme skjer... Må rett og slett være en eller annen konflikt mellom hovedkort/strømforsyning... Skal prøve å poste noe på noen DFI forumet å se som jeg får noen tips der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...