Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

killeng: ja tror vigrid sender ut drapstrusler fordi vigrid er en ekstremistisk gruppe i norge. Slike ekstremistiske grupper fins det også i palestina. Det er disse som brenner norske flagg.

5524886[/snapback]

Den store forskjellen er at flertallet av palestinerene støtter ekstremistene, mens Vigrids støtte er minimal.

5525062[/snapback]

 

Gjør de det? Forløpig har jeg ikke sett noen grunn til å boikotte palenstina som enkelte i denne tråden har foreslått. Er det del av palestinas offentlige politikk, disse truslene? Hva baserer du det på at palestinere flest støtter ekstremistene? Bør man ikke forholde seg til landets politikk når man driver med boikotter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som sagt i tidligere innlegg av meg så har vi og palestinere ulik kultur. Enkelte palestinere utrykker sinne og frustrasjon gjennom flaggbrenning og ja til og med drapstrusler. Carl.i hagen har blitt drapstruet mange ganger og en rekke fremtrededne politikere har blitt drapstruet gjennom årene så ikke tro at Norge og nordmenn er perfekt og så mye bedre enn andre, kom ned fra den høye hesten din.

Lenke til kommentar
Pricks: å tegne muhammed er ett overgrep mot den islamske tro. Akkurat som å ta med seg en dildo i kirken.

5525149[/snapback]

 

Men du blir ikke drapstruet om du gjør det..

5525175[/snapback]

 

Religiøse fanatikere er ikke akkurat mentalt stabile. Antiabort aktivister i USA som brenner ned abortklinikker og skyter abortleger og muslimske terrorister og oppviglere er ikke gode representanter for religion. Tror du kristne flest føler at Børre Knudsen og Ludvig Nessa er gode eksempler på en gjennomsnittlig kristen i dette landet?

 

Dere MÅ slutte å sluke alt dere ser på nyhetene og i tabloidene og forsøke å finne uavhengige kilder på hvordan verden virkelig er..

Lenke til kommentar
som sagt i tidligere innlegg av meg så har vi og palestinere ulik kultur. Enkelte palestinere utrykker sinne og frustrasjon gjennom flaggbrenning og ja til og med drapstrusler. Carl.i hagen har blitt drapstruet mange ganger og en rekke fremtrededne politikere har blitt drapstruet gjennom årene så ikke tro at Norge og nordmenn er perfekt og så mye bedre enn andre, kom ned fra den høye hesten din.

5525216[/snapback]

 

Jeg blåser vel langt i om de har en annen kultur, drapstrusler er forbudt i Norge, å trykke tegninger av Muhammed er det ikke. Det er norsk lov vi forholder oss til i Norge. Om avisen har lyst til å trykke en unnskyldning, værsågod. At det er noen tullinger som tar denne avisen til inntekt for hele norge, så er jo det dumt, men den norske regjeringen bør ikke av den grunn gå ut med noen slags beklagelse. Høye-hest-utsagnet ditt gidder jeg ikke engang kommentere.

Lenke til kommentar

Nå er det neppe noen bombe at folk som har vokst opp med vold og trusler bruker vold og trusler når det er noe de reagerer på?

 

Ellers litt snodig å se at de som sympatiserer med palestinerne plutselig kommer i mindretall i debatten her hjemme når truslene rettes mot oss og ikke USA. Kanskje vi bør være litt mindre opptatt av å frelse verden til vi har opplevd flere sider av den?

Lenke til kommentar

klleng: du forstår det fortsatt ikke. Vi lever i ett internasjonalt samfunn. Vi kan ikke gå rundt og fornærmere og slenge dritt og ikke respektere andres religioner uten frykt for represalier. Slik er verden. Cause and effect. Ja ingen kan tvinge norge til å komme med en unnskyldning eller nekte oss å avbilde muhammed. Men av diplomatiske årsaker bør vi gjøre det. Noe som heter alminnelig oppførsel og respekt for andres kultur og religioner

Lenke til kommentar
Pricks: å tegne muhammed er ett overgrep mot den islamske tro. Akkurat som å ta med seg en dildo i kirken.

Ingen av disse tingene er overgrep, og kan på ingen måte sammenlignes med overgrep mot barn. Du skjønner vel at når du begår overgrep mot et barn så blir det både fysisk og psykisk skadd?

 

Når en religiøs blir støtt av at noen kritiserer eller gjør narr av religionen hans så er det han selv som velger å være religiøs, og det er ikke et overgrep å støte folk.

Lenke til kommentar
klleng: du forstår det fortsatt ikke. Vi lever i ett internasjonalt samfunn. Vi kan ikke gå rundt og fornærmere og slenge dritt og ikke respektere andres religioner uten frykt for represalier. Slik er verden. Cause and effect. Ja ingen kan tvinge norge til å komme med en unnskyldning eller nekte oss å avbilde muhammed. Men av diplomatiske årsaker bør vi gjøre det. Noe som heter alminnelig oppførsel og respekt for andres kultur og religioner

5525316[/snapback]

 

Nei, det bør vi SLETT IKKE. Det er en innrømmelse av at ytringsfriheten vår stiller svakt. Respekt for andre religioner betyr ikke at vi også skal rette oss etter ethvert sært påbud og innfall i enhver religion. Respekt virker forresten begge veier, men jeg ser ikke mye respekt for vår kultur fra de ekstreme gærningene. Det er tydelig at vi har så ulikt syn på dette at jeg ser ingen hensikt i å fortsette diskusjonen.

Lenke til kommentar
Nå er det neppe noen bombe at folk som har vokst opp med vold og trusler bruker vold og trusler når det er noe de reagerer på?

 

Ellers litt snodig å se at de som sympatiserer med  palestinerne plutselig kommer i mindretall i debatten her hjemme når truslene rettes mot oss og ikke USA. Kanskje vi bør være litt mindre opptatt av  å frelse verden til vi har opplevd flere sider av den?

5525307[/snapback]

 

Er det mange som mener trusler om terror er bra her på forumet, og som er med i denne diskusjon? Back gjerne opp denne påstanden med litt bevis. Hvis du i "sympatiserer med palestinere" mener folk som er uenig i israels politikk, eller enig i at palestina har rettigheter de ikke får i midtøsten, så ser jeg ikke helt sammenhengen.

 

Ellers synes jeg det er en avsporing å blande inn palestina her, problemet er religiøse fanatikere som kommer med terrortrusler pga en karikatur. Det er en dårlig ting, selv om idioter i norge kan finne på å gjøre det samme.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå er det neppe noen bombe at folk som har vokst opp med vold og trusler bruker vold og trusler når det er noe de reagerer på?

 

Ellers litt snodig å se at de som sympatiserer med  palestinerne plutselig kommer i mindretall i debatten her hjemme når truslene rettes mot oss og ikke USA. Kanskje vi bør være litt mindre opptatt av  å frelse verden til vi har opplevd flere sider av den?

5525307[/snapback]

Er det mange som mener trusler om terror er bra her på forumet, og som er med i denne diskusjon?

Skjønner ikke hvordan du kan få det jeg skrev over til å blir til at mange her på forumet mener trusler om terror er bra :dontgetit:

 

Hvis du i "sympatiserer med palestinere" mener folk som er uenig i israels politikk, eller enig i at palestina har rettigheter de ikke får i midtøsten, så ser jeg ikke helt sammenhengen.

 

Ellers synes jeg det er en avsporing å blande inn palestina her, problemet er religiøse fanatikere som kommer med terrortrusler pga en karikatur. Det er en dårlig ting, selv om idioter i norge kan finne på å gjøre det samme.

 

AtW

5525461[/snapback]

Jeg snakker ikke om dette forumet spesielt, men om reaksjonene generelt i norske media, inklusive leserinnlegg på andre fora. Tror desverre ikke at mannen i gata ser forskjellen på "den alminnelige palestiner" og flaggbrennerne som kommer med trusler (når en ser på valgresultatet der ned er kanskje ikke det så rart) :whistle:

Lenke til kommentar
Nå er det neppe noen bombe at folk som har vokst opp med vold og trusler bruker vold og trusler når det er noe de reagerer på?

 

Ellers litt snodig å se at de som sympatiserer med  palestinerne plutselig kommer i mindretall i debatten her hjemme når truslene rettes mot oss og ikke USA. Kanskje vi bør være litt mindre opptatt av  å frelse verden til vi har opplevd flere sider av den?

5525307[/snapback]

Er det mange som mener trusler om terror er bra her på forumet, og som er med i denne diskusjon?

Skjønner ikke hvordan du kan få det jeg skrev over til å blir til at mange her på forumet mener trusler om terror er bra :dontgetit:

 

 

 

Jeg ser jeg var litt kjapp i vendingen når jeg leste innlegget ditt, og oppfattet det som "folk sympatiserer med mennesker som har trusler rettet mot USA, men ikke når de truer norge". Beklager det.

 

AtW

Lenke til kommentar
klleng: du forstår det fortsatt ikke. Vi lever i ett internasjonalt samfunn. Vi kan ikke gå rundt og fornærmere og slenge dritt og ikke respektere andres religioner uten frykt for represalier. Slik er verden. Cause and effect. Ja ingen kan tvinge norge til å komme med en unnskyldning eller nekte oss å avbilde muhammed. Men av diplomatiske årsaker bør vi gjøre det. Noe som heter alminnelig oppførsel og respekt for andres kultur og religioner

5525316[/snapback]

 

Nei, det bør vi SLETT IKKE. Det er en innrømmelse av at ytringsfriheten vår stiller svakt. Respekt for andre religioner betyr ikke at vi også skal rette oss etter ethvert sært påbud og innfall i enhver religion. Respekt virker forresten begge veier, men jeg ser ikke mye respekt for vår kultur fra de ekstreme gærningene. Det er tydelig at vi har så ulikt syn på dette at jeg ser ingen hensikt i å fortsette diskusjonen.

5525401[/snapback]

 

Jeg er 100% enig med magicus. Folk føler for mye hat i disse dager, folk som deg blant annet. Det er ikke snakk om at ytringsfrigeten står svakt , men heller om respekt vi viser mot andre religioner/samfunn. Sannheten er at vi er alle er ett. Vi lever på den samme kloden, og må ta hensyn til andre. Det vi gir, vil vi med tiden få selv.

 

Jeg kan også nevne, at det å brenne norske flagg og oppfordre til terror i norge og danmark "ikke er ok", mildt sagt. Slik situasjonen er der nede though, er det ikke akkurat en uvanlig måte å reagere på. ( som følge av mange års krig og strid ). Vi bør skjønne dette, akseptere det og være den som viser forståelse i denne saken. For mange vil dette være et tegn på svakhet, og dermed uakseptabelt. Så legnge vi går utifra slike verdier ( frykt for å bli sett på som svak ) vil ingenting godt komme ut av hele saken.

 

For å se ting mer i sammengeng, kan man jo begynne å lure på hvorfor de reagerer slik de gjør. Men det er en helt annen historie...poenget er at det til sist er "vi" som har skapt "østen" slik den er idag, uten at jeg utdyper det mer her. Er nok mange som er uenig her, og det er helt greit.

 

Jeg føler nesten at noen her foretrekker å se en bombe sprenge på oslo s, framfor at norge gir en offentlig beklagelse. ( Ikke utifra frykt for angrep, men heller en forståelse for at disse bildene såret dem )

 

Svarer vi med hat tilbake, vil dette ikke gjøre noen av partene godt. Til slutt, er det kun forståelse som kan "redde oss". Det gjelder ikke bare denne saken her.

 

du skrev:

 

"Respekt for andre religioner betyr ikke at vi også skal rette oss etter ethvert sært påbud og innfall i enhver religion"

 

Kjære venn, vi i norge har _ikke rettet oss_ etter de fleste påbud og infall i enhver religion til de grader det nesten ikke er mulig _ikke rette seg_ mer :)

Her er det snakk om latterliggjøring av andres religion, ingenting annet.

 

Selv synes jeg at de reagerte "feil", overreagerte kan du si. Enhver mann/kvinne som er sikker på sin religion og fast i sin tro bør ikke bry seg om slikt. Men det er ikke det som er poenget.

 

uff, ble lang post dette. Jeg mener ikke å fornærme noen i innlegget mitt, bare så det er sagt. Klilleng, jeg skjønner hva du mener godt, men prøv å sette hatet til siden i noen minutter, og tenke over saken en gang til :)

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...